5 Aktif Dinlenme Metodu ile Kas Gelişimini Arttır

Dinlenme, kaslarının tamiri için geçirdiğin çok önemli ve atlanmaması gereken bir süreç. Bu süreç sonunda kasların daha dayanıklı ve güçlü olacak. Dinlenme gününden sonraki idmanlarda bu farkı net bir şekilde görebileceksin.

Aşağıda senin için sıraladığımız stratejiler ile dinlenme günlerini daha faydalı hale getirebilirsin.

Spor salonlarında geçirdiğin vakit ve antrenman programın yoğun ise, dinlenmeye de en az diğerleri kadar önem vermelisin. Yeterli bir dinlenme, sandığından daha faydalı sonuç almana yardımcı olacak. Etkisiz bir dinlenme ve yanında kötü bir beslenme, spor salonlarında boşa harcanan vakit ve efor anlamına gelecektir. Bu ipuçlarını kullanarak dinlenme günlerini bir turbo motora dönüştür.

Vites Küçült; Ancak Aktif Kal!

Düşük tempolu Kardio ile kaslarının tamirini kolaylaştır. Bu kardio antrenmanı sadece vücudundaki oksidanlardan kurtulmana değil, kaslarındaki kılcal yapının kendisini onarmasına yardımcı olacak.

İstediğin büyük ve güçlü bir fizik yapısına, düşük tempolu kardio ile kaslarına ihtiyacı olan besin ve kanı pompalayarak ulaşabilirsin. Kardio antrenmanını 30-45 dakika arasında yapman yeterli olacaktır.

Uyku Sürelerine Önem Ver

Kasların kendilerini tamiri uykuya dalman ile başlar ve uyanman ile tamamlanır. Gecede 7 saatten az uyuman yenilemeye sekte vurur. Uyku antrenmanlarının uzunluğu ve yoğunluğuna etki eden en önemli etkendir.

Aktif Dinlenme

Su Tüket

Su da performansını ve kasların yenilenme sürecini hızlandırır. 60 dakikalık antrenman programı olanların, günlük su ihtiyacı en az 3 litredir.

Kestir

Gece uyumakta güçlük çekiyorsan, ya da daha hızlı bir yenileme dönemi istiyorsan; günde 30-45 dakikalık kestirme süresi, uykunun yerini almasa da, kaslarına iyi gelecektir.  Kaslarına iyi gelmekle kalmayacak, gününüzün kalan diğer yarısında daha odaklanmış ve dikkatli olmanı sağlayacak.

Uyumadan Önce Esneme Hareketleri Yap

Antrenmanların arasındaki dinlenme, kaslarının yenilenmesi, döneminde gece yatmadan önce esneme hareketleri yapman kaslarındaki laktik asit birikimini önler ve kan akışını arttırır. Böylece uykuda geçirdiğin dönemde kaslarını beslersin.

Kaynak



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER