Dinlenme Periyotlarının Önemi

Kişilerin, kondisyon seviyesine, antrenman tiplerine ve amaçlarına göre değişiklik gösterebilen dinlenme sürelerini ayarlamak, hem daha sağlıklı hem de daha etkili bir şekilde antrenmanlarından fayda almasını sağlayacaktır.

1. Haftalık Periyot

Öncelikle, kaslarının dinlenmeye ihtiyacı olduğu kadar, sinir sisteminin de dinlenmeye ihtiyacı olduğunu belirterek başlayalım. Dolayısıyla, haftada 4-5 gün antrenman yapmak, hem kaslarının, hem de sinir sisteminin toparlanıp kendine gelmesi için faydalı olacaktır.  Tabi ki de antrenmanlara gitmediğin günlerin birkaçında, hafif tempo kardiyo ve/veya gerinme hareketleri yapmanın sakıncası yok. Ancak yapılan araştırmalarda görülmüştür ki; amacın daha sağlam ve büyük kas kütlesine sahip olmak değil, sadece daha sağlıklı bir yaşam için fitness yapmak olsa bile, haftada 4-5 günden fazla çalışmamak, uzun vadede senin için daha faydalı sonuçlar doğuracaktır.

2. Kas Kütlesini Arttırmak

Yapılan araştırmalarda, testosteron ve büyüme hormonlarının, antrenman esnasında yapacağın kısa ve orta seviyedeki dinlenme periyotlarında, yüksek miktarda salgılandığı görülmüştür. Yaptığın antrenmanların süresi, çalıştığın ağırlıkların miktarı veya set ve tekrar sayıların çeşitlilik gösterse bile, 60 ile 90 saniye aralığında dinlenme süresi belirlemek, kas kütlesini arttırmak için antrenman yapan kişiler için bir hayli faydalı olacaktır.

Dinlenme Periyotlarının Önemi

3. Yağ Yakımı ve Kilo Vermek

Antrenmanların esnasında, yağ yakma oranını yükseltmek istiyorsan, uygulayabileceğin iki adet etkili yöntem vardır. İkisini de rahatlıkla uygulayabileceğin yöntemlerden birincisi; yakabildiğin kadar kalori yakıp, dairesel antrenman programları gibi, neredeyse hiç ara vermeden devam ettirebileceğin programları uygulamaktır. Bu yöntemi uygularken dinlenme süreni, 30 saniye veya daha az olacak şekilde ayarlaman gerekmektedir.  Kilo vermek isteyenler için inanılmaz derecede etkili olan bir diğer yöntem ise; sırayla birbiriyle ilişkisi olmayan set programlarını uygulamaktır. Squat çalıştıktan sonra, kürek çekme antrenmanı yapmak gibi. Böylece, vücudunun hemen hemen her bölgesini çalışmaya zorlarsın. Ayrıca kas oluşumu da devam edecektir. Bu yöntemi uygularken ise, setler arasındaki dinlenme sürenizi, 30 ile 90 saniye arasında ayarlaman gerekmektedir.

4. Güç Kazanmak

Ağır antrenmanlar yaparken, veya yüksek ağırlıklarla çalışırken, kaslarının ve sinir sisteminin dinlenmeye ve toparlanmaya ihtiyacı olduğunu belirtmiştik. Çünkü yeteri kadar dinlenmez ve kaslarının toparlanması için onlara gerekli süreyi vermezsen, bir sonraki sete geçtiğinde, hem yüksek ağırlıklarla çalıştığın için zorlanacaksın, hem de toparlanma süren daha da uzayacaktır.

Bu antrenmanlarda setlerinin arasında, 3 ile 5 dakika arasında dinlenme süresi belirlemek, bir sonraki sete geçtiğinde senin için büyük kolaylık sağlayacaktır.

5. Üst Seviye

Daha kısa sürede antrenmanını bitirmek ve bu esnada daha fazla kas üretimine devam edebilmek istiyorsan, periyodik olarak her hafta, dinlenme sürenden 5 – 10 saniye azaltarak, programına devam edebilirsin.  Örneğin; bu haftaki programında setlerinin arasında 60 saniye dinleniyorsan, bir sonraki hafta bu süreyi 50-55 saniyeye indirmeye çalışabilirsin. Fakat bu süre değişikliğini yaparken, çalıştığın ağırlıkların miktarını yükseltmemen gerekmektedir.  Birkaç haftanın sonunda fark edeceksin ki; aynı antrenman programını daha kısa bir sürede bitirebiliyor ve bununla birlikte kondisyonun inanılmaz bir şekilde yükselmiş oluyor.

Kaynak

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER