Fitness’a Yeni Başlayanlar İçin Beslenmenin Önemi

Beslenme, kişinin gündelik hayatındaki enerjisini ve egzersiz yaparken performansını önemli ölçüde etkiler. Öncelikle vücut tipini ve amacını belirlemen gerekiyor. Çünkü nasıl beslenmen gerektiği bu iki faktöre göre değişiklik gösterir.

Eğer kas oranını arttırmak istiyorsan, günlük harcadığın kalori miktarı üzerinde beslenip doğru miktarda protein, karbonhidrat ve yağ tüketmelisin. Eğer düzenli şekilde beslenemiyorsan ve alman gereken besin değerlerini karşılayamıyorsan supplementler (gıda takviyesi) ile bu açığı kapatmanı tavsiye ederiz.

Kas kazanımı için BCAA, Amino Asit, Gainer ve Kompleks Protein Tozlarını doğru kombinasyon ile kullanabilirsin*. Aynı şekilde kilo vermek istiyorsan, günlük harcadığın kalori miktarının altında beslenmelisin ve ‘’doğru diyet listesini’’ uygulamalısın. Doğru diyet listesinden kastımız, sana özel hazırlanmış bir liste. Eğer beslenme işini titizlikle uygulayıp, antrenmanlarını da amaca yönelik yaparsan sonuç almamak için bahanen olmayacaktır!

Doğru beslenme ile sportif performansını zirveye taşıyabilirsin. Antrenman öncesi ve sonrası öğünlerin kalite açısından yeterli ve dengeli olması gerekmektedir.

Kalori Azaltma İpuçları

İstenilen sonuca ulaşabilmek için sana vereceğimiz tüyoları dikkate alabilirsin;

  • Aç kalmamaya özen göster. En önemlisi de aç karnına egzersiz yapma! Aç karnına yapılan egzersizler baş dönmesi, göz kararması gibi problemlere sebep olabilir.
  • Antrenmandan en az 1.5 saat önce yemek yemeyi kesmelisin.
  • Fastfood, kızartma, unlu, şekerli (glikoz) gıdalardan uzak dur. Aşırı tuz tüketiminden de kaçın. Günde 1 çay kaşığı (5gr.) vücudun için yeterli olacaktır.
  • Bol su tüket. (Günde 3-4lt.) Egzersiz sebebiyle ter yoluyla kaybedilen sıvının yerine konulmasını sağlayacaktır. Ayrıca iç organların susuz kalması bir çok sağlık problemini de beraberinde getirecektir.
  • Egzersiz sonrası protein alırken yanında muhakkak karbonhidrat tüketmeye özen göstermelisin. Çünkü boşalan glikojen depolarını, aldığın karbonhidrat ile doldurup proteinin kas hücrelerinin içine girmesini hızlandırmış olursun.
  • Küçük porsiyonlarla sık öğün yemelisin. Her öğün arasında en fazla 3 saat atlamalısın.
  • Gece atıştırmalıklarını son verip, yatmadan 2 saat önce yemek yemeyi bırakmalısın.

* Gıda Takviyelerini Supplementler.com‘dan tedarik edebilirsin.



PAYLAŞ
1 YORUM
AYDIN KAYA | 11 Eylül 2015, 11:40 - Cevapla

”şekerli (glikoz) gıdalardan uzak dur” derken normal rafine şekeri masum mu görüyorsunuz ki sadece glikoz diye belirtmişiniz.Açıklarsanız memnun oluruz.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER