Spor Yapan Kadınların Doğru Sandığı 8 Yanlış

Spor yapma alışkanlığı olan bir çok kadın, duyduğu yanlış bilgiler yüzünden, antrenmanlarını ve hatta beslenme şekillerini doğru biçimde yönlendirememektedir.

Spor yapma alışkanlığı kazanmaya çalışan kadınlar için ise bu durum daha korkutucu bir hal aldığından, onların spora yönelmesi gittikçe zorlaşmaktadır. Bu yazımızda seninle, aslında doğru sandığın bir çok bilginin ne kadar yanlış olduğunu paylaşacağız.

1. İstediğin Şekilde Antrenman Yapabilirsin.

“Erkek gibi antrenman yapma”, duyacağın ilk ve en yanlış cümlelerden biridir. Kadınlar istediği şekilde antrenmanlarını sürdürebilirler. Tabi ki de bazı kadınların, fitness ve spor yapma amaçları, erkeklere göre farklılık gösterdiği için, antrenman biçimleri çeşitlilik göstermektedir.

Fakat bu farklılığın sebebi, kadınların o antrenmanları yapamayacak olmasından değil, amaçlarının farklı olmasından kaynaklanmaktadır. Amacı daha güçlü ve kaslı bicepslere veya bacak kaslarına sahip olmak ise, kadınlar da gayet tabi erkekler gibi ağırlık antrenmanlarını sürdürebilirler.

2. Kadınlar Sadece Kilo Vermek İçin Mi Spor Yapar?

Hayır! Tabi ki de bütün kadınların amacı sadece kilo vermek değildir. Tıpkı erkekler gibi; bazı kadınlar daha güçlü olmak için, bazıları daha iyi bir atletizme sahip olmak için, bazıları ise daha sağlıklı bir yaşantıya sahip olmak için spor yaparlar.

Yapacağın araştırmalar sayesinde spor yapma amacını belirlersen, daha verimli ve etkili bir spor alışkanlığı kazanabilirsin.

3. Kadınlar İçin Özel Protein Tozu Var Mıdır?

Hayır! Protein tozlarından bahsedecek olursak; kadınlar ve erkeklerin kullandığı protein tozları arasında hiçbir fark yoktur. Bazı şirketler sadece daha iyi pazarlama yapabilmek için, ürünlerinin üstüne pembe etiketler veya Türkçe karşılığı hafif anlamına gelen “light” kelimesini yazarak ürünlerini satarlar.  Protein tozlarının içinde, sadece erkeklerin veya sadece kadınların kullanabileceği türden içerikler yoktur. Protein tozu, protein tozudur. Amacına bağlı olarak; içeriğindeki protein, karbonhidrat, şeker ve yağ oranlarını inceleyerek, senin için en uygun olan ürünü ve markayı kullanabilirsin.

4. Olimpik Ağırlık Kaldırma Antrenmanları Tehlikeli Midir?

Yanlış ağırlık seçimi ve yükleme yaparsan veya yanlış bir teknik kullanarak bu antrenmanları sürdürmeye çalışırsan evet bu durum tehlikeli bir boyuta gelebilir. Hangi seviyede olursan ol, yeni hareketler denemek sana eğlenceli gelebilir. Ama bu antrenmanlar için profesyonel kişilerden destek alman sana büyük yarar sağlayacaktır. Bu sayede, çok tehlikeli sandığın hareketleri rahatlıkla yapabileceğini görüp kendini bile şaşırtabilirsin.

Spor Yapan Kadınların Doğru Sandığı 8 Yanlış

5. Ağırlık Antrenmanları Maskülen Görünüm Kazandırmaz!

Ağırlık antrenmanları, diğer bir çok antrenman gibi, kaslarının gelişimini ve yağ yakmanı sağlar. Maskülen görünüm kazanmak, DNAnla ve çalıştığın ağırlıkların büyüklüğüyle alakalıdır.

Spor yapan kadınların görünüşleri; beslenme alışkanlıklarına, genetiklerine, çalıştıkları ağırlıklara ve vücutlarının kas ve yağ oranlarına bağlı olarak değişmektedir. Dolayısıyla; nasıl görünmek istiyorsan, kendine uygun antrenman programı ve rejim hazırlayabilir ve istediğin görünüme sahip olabilirsin.

6. Kadınlar Kreatin(Creatine) Kullanmalı Mıdır?

Vücutta gerçekleşen kimyasal olaylarla ilgili pek bilgisi olmayan kişiler için, kreatin içeriği biraz korkutucu gelebilir. Kreatini sadece ileri seviye, “hard core”, vücut geliştiricilerin kullandığı bir madde sanabilirsin. Fakat kreatin, vücudumuzda doğal yollarla sentezlenen ve enerji depolanması ve kullanımıyla ilgili önemli bir role sahip olan bir maddedir. İhtiyacın olan depolanmış enerjiyi hücrelerinden çıkarmana yardımcı olacaktır.  Vücudumuzda üretilmesine rağmen, yoğun bir antrenman programı içindeysen, yeterli miktarda üretemeyeceğin için, kreatin takviyesi almanın hiçbir zararı yoktur.

7. İhtiyacın Olan Tek Şey Koşu Bandı Değil

Kardiyovasküler antrenmanların, aerobik performansını artmasında büyük katkısı vardır. Fakat bunun için tek yöntem koşu bantlarında saatlerini harcamak değildir. Ayrıca; sadece koşarak veya yürüyerek, amaçladığın kuvvete ve sağlamlığa ulaşamaz ve ideal bir fiziğe sahip olamazsın.

Antrenman programına; dayanıklılığını arttıracak ve daha sağlam kaslara sahip olmanı sağlayacak hareketler eklemek, hem daha çok yağ ve kalori yakmanı sağlar, hem de daha güzel bir vücuda sahip olmana yardımcı olur.

8. Zayıflamak Spor Alışkanlığınızı Sonlandırmasın

Her kadının zayıflama konusundaki yaklaşımları ve buna bağlı olarak antrenmanları aynı değildir. Bir çok kadın için, aşırı derecede zayıf olmak, hormonal faaliyetleri son derece etkilemektedir. Profesyonel atletler bile yılın tüm zamanını aşırı zayıf bir şekilde geçirmezler.

Örneğin; karın kaslarının belirginleşmesi için antrenman yapıyorsan bunu sürdür ama unutma ki, herkesin metabolizması ve fiziksel yapısı birbirinden farklı olduğundan, amacına ulaşma zamanın, diğer kişilere göre farklılık gösterecektir. Kendine karşı dürüst olup hedeflerini belirlediğin taktirde daha sağlıklı ve güzel bir vücuda sahip olabilirsin.

Kaynak



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER