Egzersize Ayıracak Zamanı Olmayanlara – Bölüm 1

¨Keşke fazla zamanım olsa da spora ayırabilsem¨. Bu, çoğu kişinin aklından geçmiştir veya bir aşamada (belki de hala) bu bahaneye sığındığımız olmuştur. Bunu söylerken hep kendimizi diğerlerinden farklı bir kefeye koyarız. Çalışan diğer herkesten farklı bir işimiz olduğunu, bu işin de bizi nefes aldırmadan sürekli çalıştırdığını düşünürüz. Sürekli iş toplantılarına girmek, gece mesaisine kalmak, hazırlanması gereken raporları bitirmek zorunda olmak vb. gibi ardı arkası kesilmeyen işlerle uğraşıp dururuz…

Sana bir şey söyleyelim. Düşlerini yıkmış olabiliriz ama iş temposu çok yoğun olan tek kişi sen değilsin. Etkin zaman yönetimi gibi seminerler tıpkı senin gibi zamanı olmayan on binlerce kişiye yardımcı olmak için mevcut. Öncelikle zaman yönetimini iyi öğrenmeli ve önceliklerini iyi belirlemelisin. Eğer bunu başarabilirsen spor yapmak için de zaman yaratabilirsin. Ama zor olan bir nokta olacak, o da sporu hayatının bir parçası yapmayı kabullenmek.

Peki, günlük hayatında hemen uygulamaya koyabileceğin ve spora zaman ayırmanı kolaylaştıracak olan değişiklikler ne olabilir? Senin için bazılarını hemen yazalım:

1 (3)1. Belki de duyabileceğin en faydalı fitness tavsiyesi: Spor salonun, ofisine veya evine çok yakın olmalı. Yürüme mesafesi olması en iyisi. Bu, hem sana çok fazla zaman kazandıracaktır, hem de spora gidip gelmenin gözünde büyümemesini sağlayacaktır.

2 (3)

2. Yoğun olacağını bildiğin günlerde işe erken gel ve güne sporla başla. Bu günlere HIIT gibi daha kısa süren antrenmanları koyarak zaman kazan. (Sadece 30 dakikada vücudunu forma sokacak GFX dersleriyle ilgili bilgi almak istiyorsan hemen tıkla) Veya salondaki grup derslerinden birine gir, gitmen gerektiğinde de dersin sonunu beklemeden çık. Amaç hareket etmek ve yeni bir alışkanlık kazanmak. Gün içinde gitmen mümkün olmayacak, o yüzden sporu atlamamak için önce onu aradan çıkarman önemli.

3 (3)

3. Öğle yemeği arası da spor için iyi bir zaman dilimi olabilir. Hızlıca spora kaçıp, dönerken yemeğini alıp masanda yiyebilirsin. Hatta bir iş arkadaşına rica edersin, öğle yemeğini senin için alır, masanın üzerine bırakır. Arkadaşlar bu günler içindir.

4 (3)

4. Yemekten bahsetmişken, yemeklerini pazar gecesinden (ya da herhangi bir gece) hazırlayıp işe yanında götürebilirsin. Hem daha sağlıklı olur, hem de öğle yemeği molasında spora gitmen mümkün olur.

5 (3)

5. Planlı geldin, eşyaların da yanında, ama hiç beklemediğin bir şekilde yoğunluk çıktı, işte geç saate kadar kalmak zorunda kaldın ve spor salonu da kapandı. Ne yapacaksın? Problem değil. Üzerini değiş, spor kıyafetlerini giy, iş kıyafetlerini sırt çantana at ve otobüse/metroya bin. Evine 5-10 km kala (istersen daha fazla) vasıtadan in ve yolun geriye kalanını koşarak / koşu yürüyüş karışık olarak git. Böylece hem fazladan kalori yakmış, hem de kan dolaşımını hızlandırmış olacaksın. Acil durumlar için harika bir çözüm.

Devamı gelecek…

 



PAYLAŞ
2 YORUM
Asena | 17 Kasım 2015, 19:11 - Cevapla

Süper öneriler. Spor yapmak nefes almak gibidir.

aynur ozturk | 23 Kasım 2015, 10:26 - Cevapla

Harika çözümler. Özellikle iş çıkışı sırt cantanı alıp, otobusten inip yola yürüyerek devam etmek… Ben cok yaptım. Deneyin, keyif alacaksınız…

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER