Zaman Yönetimi için İpuçları

Son zamanlarda zaman yönetimi ile ilgili paylaştığımız yazıların bir benzerini, MACFit üyelerinden Emre Erbirer de kendi blogunda ele aldı.

İşte Emre Erbirer’in kaleminden, zamanı daha verimli kullanma yolları:

İster çalışan, ister öğrenci, ister ev hanımı… Sürekli trafikten, iş hayatından ve yoğunluktan yakınıp duruyoruz. Oysaki zamanı çoğaltmak, depolamak ve daha fazlasını üretmek mümkün değilken, elimizdekini nasıl daha verimli kullanabileceğimizi düşünmeyiz. Peki sana “zaman bulamamak” diye bir şey olmadığını, asıl konunun “zamanı yönetememek” olduğunu söylesek?

İşte sana, zamanı daha verimli kullanarak hayatını kolaylaştıracak birkaç küçük öneri:

  1. Erken kalk:

Yetişkin bir insana günde 6–8 saat arası uyku yetiyor. Dolayısıyla hafta içi ve hafta sonu uyku düzenini baştan ayarla ve güne geç başlamaktan vazgeç. Unutma, erken yatmak ve erken kalkmak yaşam kaliteni yükseltir, zamanını daha efektif kullanmanı sağlar ve tabii ki seni daha sağlıklı yapar.

  1. Not al:

Araman gereken kişileri, ödemen gereken faturaları,  gün içinde yapacağın ve ertesi gün yapman gereken işleri; kısaca aklına gelebilecek her şeyi not al. Maddeleri tamamladıkça üstlerini çiz, aklından ve hayatından çıkar.

  1. Liste yap:

Aklına gelebilecek her şeyin listesini yap. Alışveriş, borçlar, evde yapılması gereken işler, okumak istediğin kitaplar, izlemek istediğin filmler ve diziler… Listenden maddeler eksildikçe ne kadar rahatlayacağını ve mutlu olacağını düşün.

  1. Ajanda tut:

Günlük toplantıların, arkadaşlar ve aile ile yapacağın buluşmalar, yemek organizasyonları, katılacağın davetler, partiler, etkinlikler, gitmek istediğin konserler ve sergiler… Ajandana bu etkinlikleri günü gününe kaydet ki, etkinlik gününe yaklaştığını unutma. Bu sayede o gitmeyi çok istediğin konseri kaçırmayacak ve serginin son haftasında panik atak yaşamayacaksın. Ayrıca, annenle en son ne zaman yemek yediğin ve lise arkadaşlarınla en son ne zaman buluştuğuna dair detayları da daha rahat hatırlayacaksın.

  1. Düzenli ol:

Evde ve ofiste, bir şeyi nereye koyduğunu hatırlayamayıp, onu aramak için çırpındığın her dakika, sana o kadar çok zaman kaybettiriyor ki… Kullandığın eşyaların yeri belli olunca, onları aramak ve bulmak için kaybedeceğin vakti başka şeyler için kullanabileceksin. Biraz düzen hayat kurtarır.

  1. İşlerini sıraya koy:

Ev ve ofis işlerini sıraya koy. Örneğin; evde çamaşır yıkaman gerekiyorsa bunu sabah erkenden evden çıkmadan yap ki, akşam eve geldiğinde çamaşırlarını asma fırsatın olsun. Akşam yatarken bulaşık makinasını çalıştırırsan, sabah uyandığında bulaşıkları yerleştirebilirsin. Ofiste günlük rutinlerini ve düzenli olarak yaptığın işleri sıralamaya koy. Ofise ilk geldiğinde takvimine ve ajandana bak. Sonrasında okunmamış e-postalarını kontrol et, daha sonra yapılmamış bir iş veya cevaplanmamış bir e-posta olmasını önlemek için gelen kutunun altındaki klasörleri tek tek kontrol et. Bütün bunlar zamanının kısacık bir kısmını alacak ama bir şeyleri atlamanı  önleyecek.

Spor için zamanlama önerileri:

Sporu, eğer mesai veya okul saatlerin izin veriyorsa sabah yap. Güne erken başlayıp sporla devam ettiğinde daha rahat ve sağlıklı olduğunu göreceksin. Sabah yaptığın spor sayesinde gün içinde “yorgun”, “akşamdan kalma” vs. olmak yerine “dinç” ve hatta bazı insanları sinir edecek şekilde “enerjik” olacaksın. Ayrıca sporu sabah yaptığında akşam okul veya iş çıkışı vaktin de sana kalacak. İster arkadaşlarınla görüş, ister gezmeye git; tercih senin…

Spor salonunu evine yakın seçmen, işe veya okula yürüyerek gitmen sporu günlük hayatının bir parçası haline getirmeyi kolaylaştıracaktır.

Çalışanlar için e-posta kutusu önerileri:

  1. Gelen kutunun içinde yaptığın işlerin alt kolları ile ilgili klasörler ve alt klasörler oluştur.
  2. Bir e-posta geldiğinde onu hemen oku. O anda yapman gereken bir iş ise hemen yap, hemen cevaplaman gereken bir şey ise hemen cevapla. Gelen iş, vaktini alacaksa iki seçeneğin var. O gün yapman gerekiyorsa bayrak ile işaretle ve ilgili klasöre taşı. Başka bir gün yapman gerekiyorsa (yarın veya bir hafta sonra fark etmez) takvimde ilgili güne bayrakla ve tekrar ilgili klasöre taşı.
  3. Gelen kutunda sadece yapman gereken işlerle ilgili e-postaları tut. Gelen bir e-postayı okuduysan, herhangi bir aksiyon alman gerekmiyorsa iki seçeneğin var: Ya onu ilgili klasöre taşı ya da silerek gelen kutundan çıkar.
  4. E-posta servisinin (Outlook, Google vs.) takvimini kullan. Takvimi efektif kullanmak için alternatif çözümler üret. Üç ayrı takvim alanı açıp, birini notlar, birini toplantılar, birini de kişisel işler için ayırabilirsin.
  5. Mesai saatleri dışında gelen e-postaları acil değilse cevaplama. Aç, oku ve bir aksiyon alman gerekmiyorsa kapat. Ertesi güne bırak.

Bütün bu maddeleri uygulamaya başladığında “zaman” konusunda ne kadar rahatladığını göreceksin ve yaşam kaliten yükselecek.



PAYLAŞ
6 YORUM
Berkcan Bilgin | 27 Kasım 2015, 10:29 - Cevapla

Güzel ve açıklayıcı olmuş bir çok kişinin işine yarıcakdır bu öneriler

Okan MIHLAÇ | 3 Aralık 2015, 09:29 - Cevapla

Güzel öneriler tşkler

emre öztekin | 8 Aralık 2015, 13:07 - Cevapla

Uygulamalar güzel. Bir eksik var. Gülümsemek için bahane olmalı. Güne pozitif başlamak da önemlidir. Tşk.

Bilge SEVEN | 8 Aralık 2015, 13:39 - Cevapla

Basit yöntemler lakin hayatımızı epey kolaylaştıran etkenler. Gün içerisinde yapacağımız tek bir işi merkeze oturtmamalıyız, kendimiz merkeze oturmalıyız bu şekilde başta gelen işlerin haricindeki işlerimizi de ertelememiş oluruz. Benim naçizane tavsiyem. Teşekkür Ederim.

Nazan Kıtmir | 9 Aralık 2015, 19:18 - Cevapla

Uygulanabilir güzel açıklanmış.Teşekkürler

Emre Kutluğ | 18 Ocak 2016, 12:55 - Cevapla

Gayet basit, açıklayıcı güzel bir anlatım olmuş.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER