Motivasyonu Korumak İçin 10 Önemli İpucu – 2

2016. Yeni bir yıl, yeni bir başlangıç. Sen de muhtemelen kendine belli şeyleri yapmak üzere söz verdin. Umarız sağlıklı yaşamı öncelik haline getirmek bu kararların başında geliyordur.

Daha önce motivasyonunu korumana yardımcı olacak 5 ipucu paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da 5 tane daha kolayca hayata geçirebileceğin ipucu veriyoruz.

1) Doğru Programı Takip Etmek ve Sonuca Ulaştıracağına Güvenmek

Harcadığın enerjinin ve uyguladığın egzersizlerin, seni amaçlarına direkt olarak yaklaştırdığına inanmazsan ve sonuçlarını gözünle göremezsen, içten gelen motivasyonun kısa sürede biter, dolayısıyla egzersizi sürdürmen imkansız hale gelir. Spor salonlarına üye olup bir süre sonra bırakan pek çok kişinin karşılaştığı durum budur. Ya bilinçsizce bir makineden diğerine neyin ne işe yaradığını bilmeden koşturup sonuç alamayınca motivasyonları kırılıp bırakırlar ya da işinin ehli olmayan kişilerden aldıkları sözde tavsiyeleri takip edip, muhtemelen bir gelişim kaydedemeden ve şanslılarsa sakatlanmadan aynı sonuç ile karşılaşırlar. Bu durum sadece egzersizden soğumalarına yol açmaz, aynı zamanda çabalarının sonuç getireceğine dair olan güvenleri de kaybolduğundan, ileride tekrar egzersize başlamayı da zorlaştırır.

O yüzden sistematik bir şekilde seni amaçlarına yaklaştıracak ve sana uygun olarak hazırlanmış bir programı takip etmen hem motivasyonunu koruman hem de güvenli şekilde amaçlarına ulaşabilmen için gereklidir.

2) Egzersizi Hep Aynı Saatte Yapmak

Egzersizi aynı saatte yapmak ve bunu bir öncelik haline getirmek hem alışkanlık oluşturmak hem de bilinmeyen değişkenleri minimize etmek için çok etkili bir yöntemdir. Günlük programında düzenli olarak devam edebileceğin aralığı egzersiz saatin olarak belirlemelisin. Örneğin; işten sonra %50 ihtimal ile mutlaka gitmen gereken bir yer varsa ya da yapman gereken bir iş çıkabiliyorsa, biraz erken kalkıp (Tabii ki biraz da erken yatıp) spora işten önce gidebilirsin. Ya da tam tersi; haftanın yarısında sabahları çocukları senin okula bırakman gerekiyorsa, sporu işten sonraya bırakabilir veya işine çok yakın bir spor salonu seçip, öğle yemeği arasına denk getirebilirsin.

Unutma, en iyi spor yapma zamanı, en düzenli yapabildiğin zamandır. Bu; sabah saat 6 da olabilir, gece 9 da.

3) Birbirinin Yerini Tutabilecek Egzersizler Arasından Hoşuna Daha Çok Gideni Seçmek

Hayatta ne olursa olsun, herhangi bir şeyi uzun dönemde devam ettirebilmenin bir numaralı kuralı bu: keyif almak. Sporda da bu böyle. Fitness amacın, bulunduğun noktadan B noktasına ulaşmak ise bunun tek bir yolu olmadığını unutma! (Şu yazıya göz atabilirsin: http://fitblog.macfit.com.tr/2015/08/23/egzersiz-yapayim-da-nasil/ )

Çeşitli alternatifler arasından en çok keyif aldığını bulmalısın. Bunun için de bu işi bilen bir profesyonelden yardım alabilir veya deneme yanılma yöntemiyle ilerleyebilirsin. Örneğin; kardiyovasküler kapasiteyi artıran aktiviteler içerisinde belki koşuyu çok sevmecek ama yüksek enerjili bir HIIT (High Intensity Interval Training) grup dersi çok hoşuna gidecek ya da kasları güçlendirmeye yarayan rezistans antrenmanları içerisinde belki egzersiz makinelerini sıkıcı bulup, TRX ile yapılan egzersizleri seveceksin. Denemeden bilemezsin, bu konuda seni yönlendirebilecek bilgi ve tecrübeye sahip, güvendiğin profesyonellere danışmanda fayda var.

4) Seni Destekleyen Bir Çevre Oluşturmak

Sağlıklı beslenmek ve düzenli egzersiz yapmak, belli bir yaşam tarzını da beraberinde getirir. Bazıları bu yaşam tarzını desteklerken, bazıları ise bunun kendi hayatlarından çok farklı olduğunu görüp seni desteklemeyi bir yana bırak; eleştirebilir, motivasyonunu kırmaya çalışabilir hatta vazgeçirmeye bile çalışabilir. Bunlara hazırlıklı ol. İnsanlar, alışılmışın dışında olandan genellikle rahatsız olurlar. Ancak seni gerçekten seven kişiler yaptıklarına saygı duyarlar ve özellikle sağlıklı yaşam gibi hayatını önemli derecede olumlu etkileyecek bir konuda da seni sonuna kadar desteklerler.

Enerjini düşüren, seni eleştiren ve sağlıklı yaşama geçiş amacını zorlaştıran kişilerden mümkün olduğunca uzak durup, seni motive eden ve amaçlarına ulaşabilmen için gerekirse kendi yaşamlarında değişiklik yapmaya hazır olan kişiler ile zamanının çoğunluğunu geçirmeyi hedefle.

5) Müzik

İnsan hem fiziksel hem de psikolojik uyarılara cevap veren çok yönlü bir canlıdır. Dışarıdan aldığı ses ve görüntü formundaki uyarıları sinir sistemi ile toplayıp, beyni ile işleyip, vücudunda salgıladığı hormonlar aracılığıyla fiziksel bir tepkiye dönüştürebilir. Müzik de bulabileceğin en iyi dış uyarıcılardan bir tanesi. Doğru seçeceğin müziğin, egzersiz performansın üzerindeki olumlu etkilerini gösteren araştırmalar da mevcut.

Egzersizlerde amacın daima maksimum performans olmalı ve bunu kolaylaştıracak olan her aracı lehine kullanmalısın. Kendine, seni en gaza getiren şarkılardan oluşan playlistler oluştur. Özellikle modun düşükken, isteksizken veya antrenmanda yorulmaya başladığında bu playlisti başlat ve sesi iyice aç. İşe yarayacaktır, emin olabilirsin.

Etiketler:, ,


PAYLAŞ
2 YORUM
Necdet Çobanoğlu | 17 Ocak 2016, 23:46 - Cevapla

Verdiğiniz bilgiler altın değerinde teşekkürler

winstonen | 29 Ocak 2016, 12:03 - Cevapla

I congratulate, your idea is magnificent
winstonen

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER