İdeal Egzersiz Programı Nasıl Olmalıdır?

Eksiksiz bir fiziksel aktivite programı, aerobik egzersizleri ve kuvvet antremanlarının farklı zamanlarındaki karışımlarından oluşur. Bu ikili çalışma, vücudun kardiyovasküler kas yapısının beslenmesi ve onarımı ile vücudun daha sağlıklı olmasını sağlar. Düzenli bir şekilde yapılan fiziksel aktivitelerin, seyrek yapılan yüksek yoğunluklu aktivitelere göre insan vücuduna faydası daha fazladır. Bu yüzden sürekli olarak yapabileceğin, dolayısıyla sevebileceğin egzersizleri seçmende yarar var.

Tipik aerobik egzersizleri:

• Yürümek
• Koşmak
• Merdiven çıkmak
• Bisiklet sürmek
• Kürek çekmek
• Yüzmek

Bunlara ek olarak, kuvvet antrenmanları 8-12 kez tekrarlanan, tüm önemli kas gruplarını hedef alan farklı 8-10 egzersizden oluşmalıdır. Bu şekildeki bir çalışma vücudun kendi ağırlığı, direnç bantları ve çeşitli ağırlıklar kullanılarak sağlanabilir.

Sürekli Aktif Kalmaya Değer
Fiziksel olarak sürekli aktif kalanlar daha uzun ve sağlıklı yaşarlar. Araştırmalar, günde 30 dakikalık hareketli yürüyüş gibi orta seviye fiziksel aktivitelerin sağlıklı ve uzun bir yaşama önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. Yüksek kan basıncı, diyabet ve sigara alışkanlığı olan kişiler bile düzenli aktiviteleri yaşamlarına katarak bundan fayda sağlayabilirler.

Birçok diyetisyenin de ifade ettiği gibi, egzersizler kilonu dengeleyerek formda kalmanı sağlar. Dahası, düzenli egzersizler kan basıncını düşürür, kan şekerini dengeler, kolesterol seviyeni düzenler ve kemiklerini güçlendirir.

İlk Adım
Egzersiz programına başlamadan önce aşağıdaki soruları yanıtlayarak başlamaya hazır olup olmadığını anlayabilirsin.

• Doktorun daha önce, kalp sorunlarının olduğunu veya sadece onayladığı fiziksel aktivitelerde bulunabileceğini belirtti mi?
• Fiziksel bir aktivite sırasında göğsünde bir ağrı hissediyor musun?
• Geçtiğimiz ay, fiziksel aktivite yapmadığın bir anda göğsünde ağrı hissettin mi?
• Baş dönmesi ile dengeni kaybettiğin oluyor mu? Bilinç kaybı yaşadığın durumlar oldu mu?
• Aktiviteye bağlı olarak daha da kötüleşebilecek bir eklem veya kemik problemin var mı?
• Kan basıncı veya kalp durumun için ilaç kullandın mı?
• Fiziksel aktivitelere katılmaman için herhangi bir sebep var mı?

Eğer bir veya daha fazla soruya evet cevabı verdiysen, 40 yaşından büyüksen, bugünlerde fiziksel olarak aktif değilsen ve sağlığınla ilgili tereddütlerin varsa fiziksel aktivite seviyeni yükseltmeden önce mutlaka doktora danışmalısın. Eğer soruların hepsine hayır cevabı verdiysen, egzersizlere başlamanda hiçbir sakınca yok.

Egzersiz Öncesi
Herhangi bir egzersiz programına başlamadan önce sağlık testinden geçmende yarar var. Her egzersiz senin için uygun olmayabilir ve yaralanmana sebep olabilir. Fiziksel aktiviteler ortam şartlarının uygun olduğu durumlarda yapılmalıdır. Acı veya zarara sebebiyet verecek egzersizlere devam etmekten kaçınmalı ve bu gibi durumlarda bir doktora görünmelisin.



PAYLAŞ
2 YORUM
günseli demiray | 20 Ocak 2016, 19:58 - Cevapla

bilgilenmek iyidir.sağlık için spora devam.

Mehmet ali kaysın | 21 Ocak 2016, 14:55 - Cevapla

Spor = Herşey
Herşey=Spor

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER