Spor için “Zamanım Yok” Diyenlere İpuçları!

Yapman gereken her şey için öncelikle ihtiyacın olan tabii ki “zaman”. Fakat, zamanı sen mi “yok” ediyorsun, yoksa gerçekten de zamanın yok mu? Yazıda anlattıklarımızı denemeden bu sorunun cevabını bulman imkansız. Tabii gerçekten spor yapmak istiyorsan. 50 Cent’in bile spor yapmak için zamanı varsa, inan senin de zamanın vardır!

Şimdi, Supplementler.com’un da katkısıyla derlediğimiz önerileri uygulayarak zamanı yenme vakti geldi. Tek yapman gereken önerilerimizi dinleyerek, sporun tadını çıkarmak!

1. Kendi Motivasyonunu Kendin Tetikle

Sporun en büyük destekçisi motivasyondur. Motivasyonun düştüğü anda spor salonuna gitmeyebilir, koşamayabilir ve istediğin performans ile spor yapamayabilirsin. En önemli kısım spor salonuna gitmek veya bir şekilde spora hazır olmaktır. Elbette motivasyonun sürekli aynı seviyede olmayacaktır. Bununla birlikte, sürekli spor yapma isteğin olmayabilir. En önemlisi spor takvimindeki saat gelip çattığında, egzersizlere başlayacak motivasyonu bulman. İşte tam da bu anda, eğer motivasyonun düşük ise birkaç ufak ipucu ile motivasyonunu hızlıca geri kazanabilirsin. Bunun için; hemen sosyal medyada spor motivasyonu ile ilgili resim, video ve yazıları paylaşan hesapları takip etmeye başlamalı ve motivasyonun düştüğü anda timeline’ına bir göz atmalısın. Göreceksin; motivasyonun yükselecek ve amacına ulaşmak için, kendini spor salonunun yolunu tutmuş veya koşmaya başlamış olarak bulacaksın. Motivasyonunun düştüğü anda bunu bir alışkanlık haline getirebilirsen faydasını görmemen için hiçbir sebep yok.

2. Bir Çizelge Yap ve Ona Sadık Ol

Çok aldatıcı ve basit gibi gözüken, antrenman programını takvime not ederek buradan takip etme yöntemi,  aslında bir hayli etkilidir. Sana öncelikle katkısı, programını kaydettiğin yere her baktığında antrenman zamanlarını görebiliyor olman. İkincisi, bunu gördükten sonra bunu kendine bir görev edinecek ve spor yapmaktan asla vazgeçmeyeceksin. Üçüncü ve en önemlisi; artık randevularını bu programa göre planlayarak, “Spora vakit kalmıyor” bahanesinden kurtulmuş olacaksın.

Böylelikle bundan sonra ilk olarak antrenman programını çıkartarak; işinin, ailenin veya sosyal aktivitelerinin, antrenman yapmana engel olmasını ortadan kaldırabilirsin.

3. Sonuçlara Değil, Davranışlara Odaklan

İnsanlar genellikle, amaçları doğrultusunda neler yapmaları ve nasıl davranmaları gerektiğine değil, yalnızca başarmak veya ulaşmak istedikleri amaçlara odaklanırlar. Örneğin; günde kaç kalori veya kaç gram protein almak gerektiğine değil, 5 kilogram kas kütlesi kazanmaya odaklanmak gibi. Aradaki en önemli fark ise davranışları çok belirgin bir şekilde kontrol edebiliyorken, amaçları sadece dolaylı yoldan etkileyebiliyor olman.

Daha da kötüsü; yalnızca sonuca odaklanmak, uzun vadeli bir hedef olduğu için seni bir yerden sonra sıkabilir ve kolayca motivasyonunu kaybedebilirsin.

4. Amaçlarını Paylaşabileceğin Bir Partner Edin

Özellikle fitness ve spor konularında istekli, aynı zamanda güvenebildiğin bir arkadaşınla, spor yapma amaçlarını ve hedeflerini paylaşarak birbirinize destek olabilirsiniz.

Örneğin; spor salonuna giderken haber vererek, birlikte gitmeyi deneyebilir ve birbirinizi motive edebilirsiniz. Böylelikle, spora gitmediğiniz günlerde hem kendine hem de arkadaşına hesap vermek zorunda kalacaksın. Her zaman bu fırsatı bulamayabilirsin. O yüzden olmaması durumunda da kendini spor yapmaktan alıkoyma. Hedeflerini unutma!

5. Birçok İnsana Anlat

Spor yapma amaçlarını ve hedeflerini olabildiğince çok insana anlatabilirsin. Çünkü, kendine verdiğin sözleri ne kadar çok kişiye anlatırsan, bu sözleri bozmak veya geri dönmek de o kadar zor olacaktır.

Ailene, iş arkadaşlarına ve bütün arkadaşlarına; sosyal medya üzerinden, mail veya telefonla mesaj atarak hedeflerini duyurmak kesinlikle işe yarayacatır. Böylece verdiğin sözleri tutmak adına daha kararlı bir şekilde spora gitme arzusu içince olacaksın.

6. Arkadaşlarınla İddialaş

Ufak tefek ödüller veya cezalar, motive olman ve sporu ihmal etmemen adına güzel bir yöntem olabilir. Diyelim ki, 8 haftada 5 kilo vermek gibi bir hedefin var. En yakın arkadaşlarına bu hedefinden bahset ve motivasyonunu yüksek tutabilmek adına onlara bir teklif sun. Eğer amacına ulaşırsan, iddiaya girdiğin arkadaşların sana; eğer amacına ulaşamayıp kaybedersen de, sen arkadaşlarına bir şeyler ısmarlayabilirsin.

Yaratıcılığını konuştur. Kaybetmek istemediğin bir şeyin riskine gir ya da ortaya dayanamayacağın bir ödül koy. Bu şekilde hem daha çok keyif alacak hem de başarıya ulaştığında çok daha mutlu olacaksın.

7. Ufak Hedeflerle Başla

Birçok kişi, çok yüksek ya da zor hedefler koyarak antrenmanlara gitmeyi bırakıyor. Örneğin, bazı insanlar günde en az 2 saat çalışmak, haftada 4 kez antrenmana gitmek gibi hedefler belirliyor. Daha sonradan da bu program, tahmin ettiklerinden çok daha yoğun olduğu için başa çıkılmaz hale geliyor ve spordan soğuyabiliyorlar.

Ufak hedefler belirleyerek ve bu hedefler doğrultusunda gereken her şeyi tam anlamıyla yerine getirerek başarıya daha kolay ulaşabilirsin. Unutma, haftada bir veya iki kez bile spora gitmek, hiç gitmemekten çok daha faydalıdır.

8. Her Daim Hazır Ol

Şimdiye kadar kendine bir program belirledin ve arkadaşlarına bundan bahsedip ufak tefek bahislere girdin. Amacın belli ve bu doğrultuda yapman gereken şeylere odaklandın. Ne yapıp, ne yapmaman gerektiğini biliyorsun. Ama yapman gereken en önemli şey hazır olmaktır.

Diğer bir söylemle; spor çantanı, kıyafetlerini, ayakkabılarını, protein tozu ya da kullandığın diğer gıda takviyelerini, havlunu ve bunun gibi eşyalarını, kendine bir liste oluşturarak her daim hazır bulundur. Böylece, bunca emeğini ve çabanı hiçe saymaktan uzaklaşmış olursun.

Hedeflerine ulaşmak için asla pes etme!



PAYLAŞ
3 YORUM
Cihat Pekdas | 30 Ocak 2016, 21:52 - Cevapla

Icerikler ilgi cekici ve bilgilendirici

Fadime Kenge | 13 Şubat 2016, 08:20 - Cevapla

Merhaba iyi çalışmalar yazılarınız bilgilendirici teşekkür ederim. Benim bir sorum var spor salonuna gidecek param yok benim göbek bölgemdede yağlanma var internetten egzersiz programı indirdim ve haftada 3kez düzenli olarak egzersiz yapıyorum en son da karın egzersizleri ve mekik çekiyorum sizce yağlanmalar gider mi? Bi yerde karın kasları gelişir göbeğiniz olduğundan daha şiş gözüküyor yazıyordu doğru mu? Bilgi verirseniz sevinirim teşekkür ederim

    FitBlog | 17 Şubat 2016, 15:02 - Cevapla

    Merhaba Fadime, sadece antrenman ile karın bölgesindeki yağlanmayı yok etmen çok mümkün değil, mutlaka beslenmene de dikkat etmeli ve protein ağrılıklı ve yağsız bir beslenme programı uygulamalısın.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER