Sabah Egzersizine Alışmanın 5 Yolu

“Egzersiz” kelimesinin her zaman “rutin” kelimesi ile birlikte anılmasının bir sebebi var. Egzersiz rutinini sabah erken saatlerde spor yapmak olarak belirlemek için rahat ve sıcak yatağından kalkman gerekir. Bu herkes için zordur ancak bunu bir alışkanlık haline getirdiğinde çok seveceğini garanti edebiliriz. Peki bu alışkanlığı nasıl kazanabilirsin? Aşağıdaki yöntemleri uygulamanı şiddetle tavsiye ediyoruz.

1- Yatağa erken git:

Eğer çok geç yatma alışkanlığın varsa bunu, yatağa her seferinde 15 dakika erken giderek ideal zamana oturtmaya çalış. Yatağa gitme saatini aniden birkaç saat öne çekmek yerine, kademe kademe yaparak kendini bu düzene alıştırabilirsin.

2- Uyku atıştırması yap:

Eğer 7-8 saat uyumana rağmen yorgun kalkıyorsan, bu durum düşük kan şekerinden kaynaklı olabilir. Uykudan önce bir yemek kaşığı şekersiz badem yağı içerek kan şekerini dengele, sabahları daha enerjik kalk.

3- Egzersizini planla:

Yatağa gitmeden önce ertesi günkü ihtiyaçlarının tamamını hazırladığından emin ol. Spor yaparken giyeceklerini hazırla. Ayrıca egzersizde neler yapacağını bir kenara yazmak da işini kolaylaştıracaktır. Örneğin; 10 km. koşmak, 5 km. yürümek vs. gibi. Böylece seni neyin beklediğini bilecek ve yataktan daha motive olarak kalkacaksın.

4- Yataktan kalkışını erteleme:

Birçoğumuz alarmımızı erteleyeceğimizi düşünerek biraz daha erkene kurarız. Ancak alarmı ertelemek daha yorgun uyanmamıza sebep olur. İster 10 dakika olsun ister 1 dakika, alarmını ertelemeden yataktan kalk.

5- Antrenmanlarda kendini çok zorlamadan alışmaya çalış:

Başlangıçta amacın, kendini bir şekilde yataktan atıp spora gitmek ve güne zinde başlamak olacak. Bu nedenle daha ilk günden ağır antrenmanlara gerek yok. Rutine alışman için hafif egzersizlerle başlangıç yap.

Peki tüm bunları yapmanın faydaları ne olacak?

  • Sabah egzersizleri zihinsel olarak dinç kalkmanı sağlar ve odaklanmana yardımcı olur. Gün içinde toplantın varsa daha sağlıklı kararlar almana sebep olur.
  • Egzersizler metabolizmanı hızlandırır ve gün boyu kalori yakmana neden olur.
  • Sabah egzersizleri, bir hedefe ulaşmanın verdiği hazza benzer ve seni, yeni güne bomba gibi hazırlar.


PAYLAŞ
8 YORUM
Hazel Çağan Elbir | 25 Şubat 2016, 19:22 - Cevapla

FitBlog bir harika! Okurken bile heyecanlanır mı insan?! Teşekkürler MacFit!

Özen çimşir | 25 Şubat 2016, 20:34 - Cevapla

Spor yapmaya yeni başladım. Sağlığım için bundan sonra sporu alışkanlık haline getirmeye çabalayacağım. Sizden gelen maillerle takip edilmek, motive olmak ve bilgilenmek, bilinçlenmek benim için iyi geliyor.
İlginize teşekkür ederim

huseyin koralaye | 26 Şubat 2016, 09:47 - Cevapla

Takip etmek istiyorum

Engin Başoğlu | 1 Mart 2016, 17:34 - Cevapla

Şekersiz badem yağından kastınız Acı Badem Yağı mıdır? Şekersiz badem yağını bulamıyorum da.

    FitBlog | 7 Mart 2016, 17:41 - Cevapla

    Merhaba Engin, burada dikkat edilmesi gereken, tercihin hangisi olursa olsun katkı maddesi ile tatlandırılmamış olmasıdır.

mürüvvet çakırerk | 14 Nisan 2016, 20:35 - Cevapla

Bloğunuza bayıldım.spor öncesi ve sonrası beslenme yazınızın çok yararını gördüm.
Tüm yazılarınız çok motive edici.Çok teşekkürler.

Aylin Ayvaz | 8 Mayıs 2016, 01:25 - Cevapla

.

Mahmut ipek | 27 Mayıs 2016, 14:17 - Cevapla

Fitbloguunuza bayildim benide bilgilendirir misiniz

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER