Biftek Sarma

Spordan önceki akşam yiyebileceğin ve enerjini en üst seviyeye taşıyacak roket gibi bir tarifimiz var!

Direnç antrenmanından bir gece önce bazı sporcular karbonhidrat ile beslenmeye özen gösterirken aslında yapılması gereken kırmızı et ile beslenmektir. Çünkü karbonhidrat vücut için anlık enerji sağlar ancak kırmızı ette bulunan demir alyuvarların hücrelere oksijen taşımasını hızlandırır. Bu da antrenmanda tam olarak ihtiyacın olan şeydir.

Peki eti nasıl seçmelisin? Açık kırmızı hatta neredeyse pembe ve rengi homojen olan etleri tercih etmelisin. Rengi koyu kırmızı veya mora dönük olanlar yaşlı hayvanlardan gelir ve kalitesi düşüktür.

Parmesanlı Biftek Sarma

İçindekiler:

  • 2 parça yağı alınmış biftek
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 230 gram parmesan peyniri (Eğer Parmesan bulamıyorsan tulum peyniri de kullanabilirsin.)
  • 4 limon kabuğu rendesi
  • Taze kesilmiş maydanoz veya ıspanak

Yapılışı:

  1. Bifteğin her iki tarafına da tuz ve karabiber döktükten sonra genişçe bir tabağa veya düz bir zemine yay. Parmesan peynirini bifteğin üzerine, kenarlardan taşmayacak şekilde koy. Limon kabuklarını ve kıyılmış maydanozları veya ıspanakları da bifteğin üzerine serpiştir.
  2. Kısa olan kenarların birinden başlayarak bifteği diğer uca kadar sar. Sardığın bifteği ortasından iple bağla. Daha sonra kenarlarda kalan her iki tarafı da ortalarından iple bağla. Son olarak bütün ruloyu ortadan ikiye bıçak ile kes ve ortada kalan ipi çıkar.
  3. Izgarayı yüksek ısıya getir. Sarılmış biftekleri kesilmiş kenarından ızgaraya koy ve her tarafı kahverengileşene kadar, yaklaşık 8 dakika pişir.

Afiyet olsun. Bu dengeli tarifle artık spora hazırsın!

22.02(1)

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER