60 Dakikada 1000 Kalori Yakmak İster misin?

Antrenman yaparken egzersizlerini çeşitlendirmek her zaman işe yarar. Bu hem sürekli aynı hareketleri yapıp antrenmandan sıkılmanı engeller hem de vücudunu şaşırtarak istediğin sonuca ulaşmanı hızlandırır. İşte koşu bandına takılıp kalmaktan seni kurtaracak 5 farklı egzersiz. Hepsinin yakmana yardımcı olacağı kalori miktarları da bonus!

Jump Ropes – Boksörler ve atletler tarafından uygulanan bu hareket, tüm bedenini çalıştırır ve koordinasyonunu artırır. One-footed (Tek Bacak) zıplamalar, double-unders (Çift Bacak) ve high knees (Daha Yükseğe) yaparak hareketin zorluk derecesini ayarlamak senin elinde. Ciddi bir ip atlama çalışması ile 30 dakikada yaklaşık 400 kalori yakabilirsin.

img(29.02)3 (1)

Weight Training – Herhangi bir türde ağırlık kaldırma çalışması, metabolizmayı hızlandırır ve kalori yakar. Dahası, kas yapımını artırır ve metabolizmanı hızlandırır. Yarım saatte yaklaşık 200 kalori kadar yakmanı sağlar. Bu, az gibi görünebilir ama asıl kalori yakımı egzersizden sonra olur. (Afterburn etkisi)

img(29.02)4

HIIT – HIIT egzersizleri, yağ yakımı ve kas oluşumunu sağlar. HIIT ile enerji için kas yakımı riskini azaltırsın ki koşma ve bisiklet gibi bazı egzersizlerde bu risk vardır. Genel olarak 2-40 dakikalık bir HIIT egzersizi, beden ölçüsü ve kiloya da bağlı olarak 300 ila 500 arası kalori yakımı sağlar.

Battle Rope – İp sallama, profesyonellerin elinde kolay görülebilir fakat bu, parkta yürüyüş yapmakla karıştırılmamalıdır. Core (karın) bölgeni ve torsoyu (üst beden) sıkı tutup aynı zamanda ip sallama hareketini kuvvetlice 30 saniyede bir duraklayarak yapmalısın. Sadece 10 dakikalık ip sallama, yaklaşık 120 kalori yakmana yardımcı olurken, farklı vücut hareketleriyle birleştirerek yapılan yarım saatlik ip sallama ise yaklaşık 400 kalori yakmana yardımcı olur.

img(29.02)

Bulgarian Bag – Bu yöntem, kas yapımı ve metabolizmanı geliştirme-dengelemede etkili bir harekettir. Çantanın çok yönlü kullanımı sayesinde bölgesel antrenman çalışmalarını rahatlıkla yapabilirsin. Eklenen ağırlıklarla birlikte yarım saatlik yüksek yoğunluklu çalışmayla tek seferde 500 kalori yakabilirsin. Yoğunluğu yüksek ve aralıkları düşük tutarak kalori yakımını zirveye çıkartmak elinde!

Unutma, beden ölçülerin ve kilon yaktığın kaloriyi etkiler. Bedenini tanı ve egzersizlerde ne kadar kalori yakmaya meyilli olduğunun bilincinde ol. Hareketlerden ikisini seç ve yarımşar saat uygula. Bu sayede bir saatte 1000 kalori yakabilirsin! Ayrıca egzersizleri kombinleyip, yüksek yoğunluklu uygulayarak kuvvetli ve fit bir vücuda sahip olabilirsin.

İyi antrenmanlar.



PAYLAŞ
8 YORUM
Dicle varsak | 29 Şubat 2016, 19:08 - Cevapla

Teşekkürler

Firat | 7 Mart 2016, 18:29 - Cevapla

Bilgiler icin tesekkurler fakat bu bilgileri verirken anatomik ve ortopedik rahatsizliklari olanlarin kacinmasi gereken egzersizler konularinda bilgilendirilmek isteriz. Mesela diz veya omurga sorunlari olan biri ip atlayabilir mi? Gibi..
Kolayliklar

    FitBlog | 8 Mart 2016, 17:52 - Cevapla

    Merhaba Fırat, içerik önerileri için teşekkürler. Bu yazıları da listemize aldık ancak bu tip rahatsızlıklarda en doğrusu doktorunuza danışmaktır.

Ersin Akgöz | 8 Mart 2016, 13:41 - Cevapla

Faydalı bilgiler için teşekkürler.

Sibel Kalaycıoğlu | 8 Mart 2016, 21:17 - Cevapla

Tüm yazı içeriklerinden haberdar olmak istiyorum. Sevgilerimle ..

Ebru Baysak | 9 Mart 2016, 08:22 - Cevapla

Bilgiler için çok teşekkürler.

Ozan Onur | 6 Nisan 2016, 23:33 - Cevapla

Teşekkürler. Bazılarının görseli yok.

Zeynep Arun | 10 Nisan 2016, 22:22 - Cevapla

Bilgiler icin tesekkurler

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER