Uyku mu Egzersiz mi?

Günün 24 saati artık sana yetmiyor olabilir. Hem uykuya hem de egzersize dengeli bir şekilde vakit ayırmakta zorlanıyor olabilirsin fakat sağlıklı bir hayat için ikisinden de ödün vermemelisin. Uyku ve egzersiz; sağlıklı ve tüm fonskiyonlarını doğru yerine getiren bir vücut için çok önemlidir.

Fit bir vücuda sahip olmak için egzersiz programına başlarken, uykunun bu hedeflere ulaşmada düşündüğünden daha fazla öneme sahip olduğunu göz ardı etmemelisin. Beslenmene dikkat etsen ve antrenman programına harfi harfine uysan da uyku eksikliği, amacına ulaşmanı geciktirecektir. İşte uyku ve egzersiz arasındaki dengeyi kurabilmen için birkaç ipucu:

Bir gecede ne kadar uyuman gerektiğini öğren:

Bazıları için gecede 5 – 6 saat yeterli iken, bazıları 7- 8 saatlik bir uykuya ihtiyaç duyabiliyor. Alarm ile uyanmak zorunda olmadığın herhangi bir gün, ne kadar sürelik uykunun sana yeterli olduğunu ölç. Günlük uyku düzeninde de bu saatlere uymaya çalış.

Daha kaliteli bir uyku için egzersiz yap:

Düzenli egzersiz yaptığında daha kaliteli uyursun. Bu da sana, hafıza tazeleme, doku onarımı, sağlam bir bağışıklık ve fazla yağlardan kurtulma fırsatı olarak geri döner. Uzmanlar, eğer uyku veya egzersiz arasında bir tercih yapmak zorunda kalıyorsan, uykuyu seçmeni ve gün içerisinde 20-30 dakikalık yüksek yoğunluklu bir çalışma yapmanı öneriyor. Ancak bu, her gün uykuyu seçmek ve antrenman yapmamak anlamına gelmiyor.

Kısa ve yoğun antrenmanları tercih et:

30-45 dakikayı aşmayan bir antrenman programı, iyi bir uyku için yeterli zamanının kalmasını sağlar. Öğle arasında 2-3 dakikalık ısınma, 25 dakika kadar sıkı bir çalışma ve sonrasında tekrar soğuma hareketleri yaptıktan sonra hem duş almak hem de bir şeyler atıştırmak için vaktin kalacak, bu da akşam antrenmana gitmek zorunda kalmamanı ve erken yatağa gidebilmeni sağlar.

Gelelim iyi bir uykunun diğer faydalarına:

  • Gün içinde daha az kalori tüketmeni sağlar.
  • İyi yiyecek seçimi yapmana ve kontrollü bir iştaha neden olur.
  • Konsantrasyonu artırır.
  • Daha sağlıklı kararlar almanı sağlar.
  • Egzersizlerdeki performansını artırır.
  • Performansınla doğru orantılı olarak hedefine daha hızlı ulaşmanı sağlar.
  • Fizyolojik sağlığın için gereklidir.

Sen de iyi bir uykuyu alışkanlık haline getirmeyi unutma, sağlıklı bir hayatın keyfini sür.



PAYLAŞ
2 YORUM
Mehmet k | 3 Mart 2016, 15:04 - Cevapla

Aaaa

Uğur Önalan | 29 Mayıs 2016, 21:29 - Cevapla

*

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER