Tok Tutan 8 Gıda (2. Bölüm)

Kilo vermeye çalışırken yediklerini önemli ölçüde azaltmak sıklıkla başvurulan bir yöntemdir.Yapılmaya çalışılan diyetlerin başarısızlıkla sonuçlanmasındaki en büyük faktörlerden birisi kendini sürekli aç hissetmektir. Aldığın kalorileri çok artırmadan, sürekli atıştırma yapmana gerek kalmadan daha tok hissetmenin sırlarını seninle paylaşmaya devam ediyoruz.

Yazımızın ilk bölümünden hatırlayacağın gibi vücudun uzun süre tok hissetmesini sağlayan gıdaları sıralamıştık.

Bu yazımızda da sıralamaya kaldığımız yerden devam ediyoruz:

1)Elma: Elmanın önemli kısmını lif ve su oluşturur. Yemekten 30 dakika önce bir elma yemek,içerdiği pektin nedeniyle kan şekerini dengeler veiçeriğindeki lifli yapısı sayesinde tokluk duygusu oluşmasınayardımcı olur. Pek çok kişi elmadaki meyve şekerine haksız yere yüklense de bir elmada yalnızca 80 kalori bulunur.

Gün içerisinde tüketebileceğin en iyi ara öğünlerden biri de, içine küçük küçük elma dilimlenmiş ve bolca tarçın dökülmüş bir kase yoğurttur. Mutlaka denemelisin!

2) Avokado: Eğer avokadoyu meyve yer gibi tek başına yemeye çalışırsan tadı bir şeye benzemez. Ama avokadoyu ezip içine sarımsak ve limon sıkaraklezzetine lezzet katabilir,salatalarınaekleyebilirsin. Hatta kahvaltıda omletin yanında tüketebilir ya da tam tahıllı ekmek ile hazırlanan hindi sandviçin içine koyabilirsin.

Avokadonun içerdiği sağlıklı yağlar hem vücudun ihtiyacı olan hormonların düzgün çalışmasına yardım eden temel yağ asitlerini almana hem de uzun süre tok kalmana yardımcı olur.Avokado aynı zamanda önemli bir lif (bir avokadoda yaklaşık 14 gram lif bulunur), potasyum ve E vitamini kaynağıdır.

Porsiyon büyüklüğü olarak yarım avokado idealdir.

İpucu: Avokado seçerken dikkat edeceğin şey, koyu yeşil (açık yeşil ya da kahverengi değil) olması ve hafif sıkıldığında sert olmamasıdır. Olgun avokadoyu en fazla bir iki gün içerisinde tüketmelisin, yoksa kahverengileşerek bozulmaya başlar. Henüz olgunlaşmamış avokado aldıysan (üzerine bastırdığında sert ise) oda sıcaklığında olgunlaşıncaya kadar beklet, en fazla birkaç gün içerisinde olgunlaşır. Buzdolabına koyarsan lezzetini kaybeder.

3) Çorba: Mutfağımızdaki en güzel öğelerden birisi çorbalardır.Yüksek su içeriği sayesinde midede büyük hacim kaplar. Çorba aynı zamanda düşük kalorili ve doyurucudur. Sağlıklı seçimlerin başında sebze ya da tavuk suyu bazlı çorbalar gelir.

İçine sebze ekleyerek çorbaların lif içeriğini artırabilir, daha doyurucu olması için ise içine bir miktar et veya tavuk koyabilirsin. Doyuruculukta doruk noktasına ise biraz bakliyat (nohut, fasulye vb.) ekleyerek ulaşabilirsin.

4) Kuruyemişler: Kuruyemişler, sağlıklı yağ, protein ve lifin harika bir kombinasyonudur. Yapısındaki yüksek yağoranı sayesinde açlığı kontrol etmekte çok etkili olup,kan şekeri üzerinde bir oynama oluşturmadan sindirim sürecini de yavaşlatırlar. İçerisindeşaşıracağın miktarda lif ve protein de bulunur. Örneğin 100 gram fıstıkta 26 gram, bademde ve Antep fıstığında 21 gram, cevizde ise 15 gram protein bulunmaktadır.

Burada dikkat edilecek nokta; karnın ağrıyana kadar yememek, porsiyon kontrolü yapmaktır. Pratik bir tavsiye, her gün avucunu dolduracak kadar kuruyemiş tüketmektir.

Bonus İpucu: Gördüğün gibi listede işlem görmüş hiçbir gıda bulunmuyor. Paketlenmiş gıdaların çoğunun besin değerleri çok azalmakta ve şeker, kimyasal maddeler gibi tüketimini minimumda tutman gereken öğeler artmaktadır. O yüzden amaç, besinleri her zaman mümkün olduğunca doğada yetiştiği formda tüketmek olmalıdır.

Afiyet olsun!



PAYLAŞ
3 YORUM
Dilek Ataker | 9 Mart 2016, 22:23 - Cevapla

Beğendim

ata yalpi | 11 Mart 2016, 01:14 - Cevapla

güzel bilgiler için teşekkürler

Serhat Aydemir | 17 Mart 2016, 09:28 - Cevapla

Cidden strese giriyorum.Beslenme çok onemli evet ama yeni baslayacağım icin yanlis yapmaktan korkuyorum.Umarim Mac Fit e gittigime pisman olmam

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER