Kaçınman Gereken 10 Beslenme Hatası – 1

Bildiğin gibi bizim istediğimiz uzun dönemde sürdürülebilir ve sağlıklı bir beslenme modeli oluşturman. Bunu yapmaya çalışırken farkında olmadan bazı güçlüklerle karşılaşabilirsin. Bu yazımızda sağlıklı beslenmeye geçtiğinde elinden geldiğince kaçınman gereken hatalardan bazılarına değineceğiz.

Aşağıda bahsedeceğimiz bu hatalar, hem koyduğun hedeflere ulaşmanı güçleştirir, hem de sağlık verilerinde istemediğin değişimlere yol açabilir.

Sürdürülebilir ve sağlıklı bir beslenme modeli oluşturmak uzun dönemde herkesin amacıdır. Bu amaca doğru yürürken mümkün olduğu kadar kaçınılması gereken hatalar vardır.

Şimdi o hatalara birgöz atalım:

1- Öğün atlamak ve bunu bir alışkanlık haline getirmek

Gıda alımında vücutta bir beklenti yaratmak;kilo, enerji ve iştah kontrolü açısından esastır. Tüm öğünlerde düzenli olarak ve yeterli miktarda alacağın makro gıdalar metabolizmanın düzgün çalışmasına yardımcı olur ve vücudunun alınan kalorileri saklamaya çalışarak koruma moduna geçmesini engeller. Öğün atlamak ve öğünlerin arasındaki zamanı uzatmak düşen kan şekerinin yaratacağı açlık hissinden ötürü abur cubur türü gıdalara(özellikle de şekerli olanlara)daha çok yönelmene neden olabilir.

2- Yağları tamamen hayatından çıkarmak

Yanlış anlaşılan konulardan biri de yağlar. Birçok kişi sağlıklı yaşamak için yağlardan uzak durulması gerektiğini düşünüyor. Halbuki sağlıklı yaşam için sağlıklı yağlardan düzenli olarak tüketilmesi çok önemlidir. Balık yağı (Omega 3), badem ve ceviz gibi kuruyemiş yağları, hindistan cevizi ve avokado gibi meyve yağları, keten tohumu gibi tohum yağları özellikle hormonal faaliyetlerinin düzgün çalışması için gereklidir. Kilo vermeye çalışıyor bile olsan yağ tüketimini asla kesmemelisin.

3- Yemeklerin yerine enerji veya protein barlarını, diyet ürünleri tüketmeye başlamak

Birçok kişi enerji barı, protein barı, diyet bisküvileri gibi ürünlerin daha sağlıklı ürünler olduğunu ve gerçek gıdalar yerine bunları tüketmenin daha iyi bir seçim olduğunu düşünüyor. Ama durum böyle değil. Markete bir sonraki ziyaretinde bu ürünlere bir göz at. Diyet ürünler az yağlı olarak tanıtılıyorsa içinde genellikle daha fazla şeker barındırıyordur. Düşük kalorili olarak tanıtılıyorlarsa yüksek miktarda doymuş yağ veya yapay tatlandırıcı içeriyorlar. Hatta diyet ürün olarak tanıtılan ürünlerin diyet olmayan alternatiflerine oranla daha yüksek kalori içerdiklerine bile şahit olduk!

İşlenmiş, pakete girmiş olan ürünler diyet ürünleri bile olsalar,çoğunlukla sağlıklı seçimler olmayacaktır. Bunlar kalori açısından düşük olsalar bile doğal gıdaların vereceği lif ve mikro besleyenler gibi önemli diğer bileşenleri sağlayamazlar ve sağlayamadıkları gibi doğal gıdaların yerini de asla alamazlar. Enerji /protein verecek bir şeyler arıyorsan muzlu ve sütlü yulaf ezmesi gibi doğal gıdalara yönelmen çok daha iyi bir seçim olacaktır.

4- Düzenli egzersiz yaptığında her şeyi yemenin problem olmayacağını düşünmek

İstediğin kiloda olabilirsin. Bu, sağlıksız gıdalardan da sürekli tüketmenin sana bir zarar vermeyeceği anlamına gelmez. Sürekli fastfood gibi trans yağlar içeren gıdalar tüketirsen veya şekerli gıdaları baş tacı edersen bunların uzun dönemde vücuduna zarar vermesine de zemin hazırlarsın. Kalp ve damar sistemindeki birikmeler ve daha birçok hastalık uzun dönemde ve sürekli tekrarlanan kötü beslenme alışkanlıkları sonucunda ortaya çıkar, bunu unutma.

5- Meyve sularını bol miktarda tüketmeye başlamak

Meyveler genelde sağlıklı seçimlerdir. Bol miktarda lif, mikro besleyenler ve bazen de şeker içerirler. Meyveleri bütünüyle tüketmek, özellikle içerdikleri lif nedeniyle şeker muhteviyatlarının kana karışmasını yavaşlatır. Ancak meyve suyu sıkıldığında lif ve posası elimine edilmiş olur ve suyunda kalan şeker hızla kana karışarak vücuttaki insülinin de hızlı bir şekilde yükselmesine neden olur. Bu da kilo almana, iştah kontrolünü eldenkaçırmana yol açar, kesmeye çalıştığın kalorileri fazlasıyla ve hızlı bir şekilde geri almana neden olur. Meyveleri bütün olarak tüketmek en akıllı seçim olacaktır.

 



PAYLAŞ
3 YORUM
Volkan Yeşilpınar | 9 Mart 2016, 15:34 - Cevapla

Tüketilmesi gereken yağların içinde Zeytinyağını atlamışsınız.

engin tamer | 18 Mart 2016, 17:19 - Cevapla

Merhaba , sabahları süt ekleyerek yulaf ezmesi yiyorum, bazı kaynaklar çok sağlıklı değil diyorlar, siz neler düşünüyorsunuz.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER