Squat Hakkında Her Şey

Squat, tüm eğitmenlerin hemen hemen her antrenman programına dahil ettiği Fitness’ın vazgeçilmez hareketidir. Birçok kişi squat’ı ya sever ya da nefret eder. Vücutları için yararlı olduğunu ve yapmaları gerektiğini bilirler ama antrenmanda sıra squatlara geldiğinde motivasyonla birlikte yüzler de düşer.

Squat’la ilgili ayrıntılara ve vücudun için pozitif etkilerine birlikte göz atalım.

Squat’ın Faydaları Nelerdir?

Aslında squat hareketi; paket taşıma, çocuklarla ilgilenme gibi günlük işlere benzer ve tek bir hareketle birçok kas grubunu çalıştırması özelliği ile hayat kalitesini artıran egzersizlerin başında gelir. Günlük işlerle benzeşmesinin yanı sıra, çoğu atletik hareketle de benzerlikler gösterir. Tam da bu yüzden squat, atletik performansı artırıcı spor programlarında temel egzersiz olarak yer alır.

Ayrıca;

  • Eklem problemleri yaşayanlara yardımcı olur.
  • Alt vücut kaslarını ve bağ dokularını güçlendirir.
  • Ayak bileğindeki sorunları rehabilite etmeye yarar.

Bir de squat’ı rutin egzersizlerine güvenli bir şekilde nasıl dahil edebilirsin ona bakalım.

Squat’ı En İyi Şekilde Yaptığından Emin Olmalısın!

Squat’a dik bir pozisyonda başlamalısın. Dizler ve kalça tam açılmış olmalı. Sonra dizini, ayak bileklerini ve kalçanı kırarak squat pozisyonuna gelmeli ve çömelebildiğin kadar çömelmelisin. Çömelirken, göğsün yukarıda, sırtın düz ve güçlü, kalçan ise topluklarının arasında olmalı. Bu şekilde çömeldikten sonra yavaşça sırtın dik, göğsün yukarıda ve karşıya bakacak şekilde ayağa kalkarak hareketi tamamlamalısın. İşte sana squat!

Squat Sırasında Hangi Kasların Çalışıyor?

Squat, son derece dinamik bir harekettir. Kalça kaslarıyla birlikte vücudunun alt kısmındaki birçok kasın çalışmasını sağlar. İşin büyük kısmını alt beden yaparken, üst beden de durmaz. Üst bedeninde de pozisyonun sağlamlığı ve stabilitesi için karın kasların, dik durmanı sağlayan kaslar,  trapezius ve rhomboids gibi birçok kas grubu da çalışır. Squat sırasında yaklaşık 200 kadar kasın aktive olduğu tahmin ediliyor. Kısacası squat, bir egzersizden daha fazlası!

Herkes squat yaparken kalçasını topuklarının arasına getirmeye odaklanmış durumda. Fakat birçoğu bağ dokularına zarar verecek hataları da hareket esnasında yapabiliyor. Evet, ne kadar çömelebilirsen kalça kasların o kadar çalışır ama bunu rahat, sırtını ve kalça kaslarını zorlamayan bir pozisyonda yapmalısın.
Bazıları squat’ı doğru yapamadığı için bu hareketi zorlayıcı bulabilir. Fakat tüm egzersizlerde olduğu gibi her şeyiyle tam bir squat’a yavaş yavaş erişmen mümkün. Bugün squat yapamaman, bir daha asla yapamayacağın anlamına gelmez. Squat hareketini önce basitleştirerek yapabilirsin ve kademe kademe ilerleyebilirsin. Bu, seni mükemmel squat’a adım adım götürecektir.
Asla pes etme!



PAYLAŞ
4 YORUM
Zerrin yalçın | 10 Mart 2016, 23:32 - Cevapla

Bilgiler oldukça işime yarıyor

AYDIN KAYA | 21 Mart 2016, 11:37 - Cevapla

Salon da bacak hareketlerini yapan nerdeyse yok denecek kadar az.Halbuki bilmiyorlar ki bacak çalıştığında kol da gelişir göğüs de sırtta omuz da hormon salgılanmasından dolayı gelişme zirveye çıkar çoğu kişi bundan habersiz.Bakıyorsun adamlar hafta da 2-3 gün göğüs kol çalışıyor.Setlerde tek harekette 8 set 10 setlik 12 tekrar lık komedi gibi cılız bir bacak yukarısı hafif gelişmiş vücudunun görüntüsü felakete gidiyor farkında değil.
Güzel bir yazı bu konuya değinmeniz yerinde olmuş.

Kaan özer | 2 Nisan 2016, 15:26 - Cevapla

Tşk

Yasin A. | 12 Nisan 2016, 11:34 - Cevapla

Karın kasları için en etkili hareketin squat olduğunu bir araştırmada okumuştum.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER