Neden Açlık Krizi Yaşıyorsun?

Sen de açlık krizine girenlerden misin?

Peki ya bazı zamanlarda dondurma, patates cipsi veya tatlı için duyduğun o yoğun arzuya ne demeli? Tatlı, tuzlu ve lezzetli bir şeyi yemek istemekten daha doğal ne olabilir diye düşünebilirsin ancak çoğu zaman, ne istediğinin ve neden istediğinin psikolojik ve fizyolojik sebepleri vardır. Biraz daha açıklayacak olursak, bu krizler vücudunun gönderdiği sinyallerdir ve her birinin arkasında bir mesaj vardır. Bu mesaja bakarak, beslenme rutininde veya hayatında nelerin eksikliğini çektiğini öğrenebilirsin. Mesela; hissettiğin duygusal boşluğu yemekle doldurmak istiyor olabilirsin. Duygusal yemeyi kısaca, sevgi ve ilgi istediğinde canının çikolata çekmesi ya da çocukluğunun favori yiyeceklerini annene duyduğun özlemden dolayı yemek istemen şeklinde açıklayabiliriz.

Karın kasların, arada gelen kaçamak isteklerine karşı dirense de, çok sık tekrarlanan bu krizler hedefine ulaşmada seni yarı yolda bırakabilir ve performansını etkileyebilir. Üstesinden gelebilmek için bu istekleri iyi analiz edebilmeli ve kendine şu soruları sorabilmelisin: Ne istiyorsun ve neden istiyorsun? Busoruyu sorabilmek, vücudunun sana söylemeye çalıştıklarıylailgili bilgi verir. Beslenmende bir dengesizlik mi var, yoksa öylesine bir istek mi bu hissettiklerin? İşte sana açlık krizinin nedenleri ve bununla başa çıkmada işine yarayacak püf noktaları:

1 – Çikolata:

Sebebi: Eğer çikolata krizin varsa bu, magnezyum eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir.

Çözüm: Diyetine magnezyum açısından zengin lifli yeşillikler, fındık ve avokado eklemeye çalışmalısın. Ayrıca tatlı krizleri çoğu zaman sevgi ve ilgi açlığına da bağlanmaktadır. Bu isteği bir şeyler yiyerek karşılamak yerine, arkadaşınla birlikte vakit geçirerek karşılayabilirsin.

2- Tuzlu yiyecekler:

Sebebi: Genel mineral seviyelerinin düşük olduğunun göstergesi olabilir.

Çözüm: Deniz yosunu cipsleri yemeyi veya multi mineral desteği almayı deneyebilirsin. Tuzlu ve çıtır besinler vücudunda ısı yaratır. Eğer soğuk bir ortamda çalışıyorsan ve sık sık tuzlu krizlerin oluyorsa, sıcak limonlu su veya çay ile bunu geçiştirebilirsin.

3 – Kafein:

Sebebi: Eğer beslenme alışkanlıklarında işlenmiş gıdalar var ise canının kafeinli içecekler istemesi doğal. Fastfood yiyeceklerin besin değeri düşük olduğundan sürekli açlık hissettirir ve vücuduna istediği enerjiyi verebilmek için kafeinli içeceklere ihtiyaç duyarsın.

Çözüm: Vücuduna sağlıklı enerji sağlamak için meyve-sebze gibi bütün veya az işlenmiş gıdalar tüketebilirsin.

4 – Çocukluğundaki Gıdalar:

Sebebi: Annenin yaptığı köfteler, babaannenin etli dolması veya teyzenin işkembe çorbası açlık krizinin sebebi olabilir.

Çözüm: Kendine sor, arzuladığın şey gerçekten de annenin köfteleri mi yoksa birlikte geçirdiğiniz güzel zamanlar mı? Eğer cevabınikincisi ise; birlikte çekildiğiniz bir fotoğrafa bakıp, onunla geçirdiğin zamanları hatırlayarak özlemini giderebilirsin.

5- Akşam Atıştırmaları:

Sebep: Kortizol seviyelerinin arttığının göstergesi olabilir. Günün sonunda veya gece, stresle başa çıkmaya çalışıyorsan yemek yemek istersin.

Çözüm: Yogaya başlayarak veya banyo suyuna biraz tuz ekleyerek stresini azaltıp akşam atıştırmaları ile başa çıkabilirsin.

6- Karbonhidrat Yüklü Gıdalar:

Sebep: Bağırsak florasının dengesizleştiğinin göstergesi olabilir. Karbonhidratlı yiyecekler tüketerek büyük bir kısmı bağırsaklarda üretilen serotonin üretimine katkı sağlamaya çalışıyor olabilirsin. Ancak unutmamalısın ki bu, durumu daha da kötü yapacak ve karbonhidrat yeme isteğini daha çok tetikleyecek.

Çözüm: Yoğurt ve kefir gibi prebiyotikler bağırsak florasını düzenlemede yardımcı olabilir.
Bu basit ama etkili püf noktalarıyla açlık krizlerini geldiği gibi yok etmek artık senin elinde!



PAYLAŞ
1 YORUM
Ferrda | 23 Mart 2016, 12:42 - Cevapla

Güzel yazı..

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER