Kaçınman Gereken 10 Beslenme Hatası – 2

Sağlıklı beslenme alışkanlığı edinirken uzak durman gereken davranışları sıralamaya devam ediyoruz. İşte listemizin geri kalanı:

6.Yeterince su tüketmemek

Su, neredeyse bütün metabolik aktivitelerin düzenlenmesinde hayati rol oynar. Fakat özellikle kilo vermeye çalışanlar, su tüketimini azaltırlar. Sen bu yanlışa düşme ve suyun vücutta kilo olarak depolanabileceği endişesi ile daha az su içerek yağ yakımını artırabileceğini düşünme. Bu sadece yanlış değil, aynı zamanda tehlikeli de olabilir. Su, terleme sayesinde vücut ısısının belli bir seviyede tutulmasında kullanılır ve özellikle sıcak ortamlarda iken su tüketimini düşürmek dehidrasyona yol açabilir.

Su, kalori içermeyen, rahatlıkla ve kesinlikle tüketmen gereken bir sıvıdır. Su tek başına kilo almana veya vermene neden olmaz, için rahat olsun.

7.Antrenmandan önce bol yağlı gıdalar tüketmek

Antrenmana girmeden önce aklında tek bir şey olmalı: Antrenman sırasında enerjinin yüksek olması! Enerji seviyen, antrenmandan alacağın verimi doğrudan etkiler. Kaldırabileceğin ağırlık, yapabileceğin set sayısı, yüksek performansla kardiyo antrenmanını devam ettirebilmen ve pilinin bitmemesi gibi antrenman ilgili bütün konular, enerji seviyenin yüksek olmasına bağlıdır.

Bu yüzden antrenman öncesinde bol yağlı gıdalar tüketmemen gerekir. Spordan önce bol yağlı gıdalar tüketirsen, vücudun yağları sindirip bir an önce kana karıştırmaya çalışırken sen antrenman başlamış olursun. Bunun sonucu olarak da vücudun daha fazla oksijene ve kana ihtiyaç duyan iskeletsel kaslara temin edilen kan miktarında azalma meydana gelir. Bu durum da, senin antrenmanda yorulmana, karnında hazımsızlığa veya rahatsızlık hissetmene neden olurken antrenman performansının düşmesine yol açabilir.

8.Antrenmandan önce basit karbonhidratlı gıdalar tüketmek

Basit karbonhidratlarda bulunan şeker tipi, vücudun çok iyi tanıdığı ve çabuk enerjiye dönüştürebildiği bir formda olduğu için çok hızlı bir şekilde kana karışır ve kandaki şeker miktarını yükseltir. Bu miktarın tehlikeli bir seviyeye ulaşmaması ve hücrelere sokulabilmesi için vücut insülin üretmeye başlar; böylece kan şekeri seviyesi düşer. Bu düşüş de yorgunluğa ve halsizliğe yol açar. Antrenmanın ortasında kendini bu şekilde yorgun hissetmek de performansını direkt olarak düşürür.

9.Kalori alımını aşırı düşürmek

Kişiler kilo vermeye başladıklarında kendilerine güvenleri de artar. Bu olayı çözdüklerini ama yeterince hızlı kilo veremediklerini düşünmeye başlarlar. Bunun sonucunda da kilo vermenin bir şartı olan kalori açıklığını aşırı artırmaya başlarlar. (kalori açıklığı, gıdalarla alınan kalorilerin günlük ihtiyaç duyulan kalorilerden az olmasıdır) Kilo vermeyi hedefleyen birinin günde 400-500 kalorilik bir açıklık yaratması yeterli ve yerinde olacaktır.  Ancak bu açıklık artırırlarsa metabolizma bunu bir tehdit olarak algılayabilir, yağ yakımını yavaşlatır veya durdurabilir. Böylelikle kilo verme olayı sağlıksız bir aktiviteye dönüşmüş olur

10.Tek yönlü beslenmek

Sağlıklı beslenmeye geçen kişilerde oluşabilen eğilimlerden biri de her besleyen grubu için birer adet “en iyi seçenek” belirlemek ve sürekli onlarla beslenmektir. Örneğin tavuğun iyi bir protein kaynağı olması nedeniyle sadece tavuk tüketmek, balığı atlamak veya brokoli iyi bir lif kaynağı olduğu için sebze olarak sadece brokoli tüketmek ve diğer sebzeleri göz ardı etmek gibi. Burada gözden kaçırılan nokta beslenmenin asla tek yönlü olmaması gerektiğidir. Her şeyi karşılayan, tek bir mükemmel besin aramak hatalı bir yaklaşımdır.

Tek yönlü beslenmenin yaratabileceği bir diğer sorun da bıkkınlık hissi yaratmasıdır. Diğer gıdalardan yoksun kaldıkça ve aynı şeyi tükettikçe eninde sonunda bundan bıkma ve sağlıklı beslenme alışkanlığından uzaklaşma riski de artabilir. Bu nedenle, beslenirken mümkün olduğunca farklı gıdalardan tüketmen gerekir.



PAYLAŞ
5 YORUM
Ahmet Altıparmak | 28 Mart 2016, 09:53 - Cevapla

Çok iyi

Ayse Öz | 28 Mart 2016, 11:23 - Cevapla

merhaba gençler sizi yeni tanıdım şimdiye dek o kadar çok şey okudum ki meğer yanlış yerlerde takılıyormuşum bir bayan olarak sizi sadece erkeklere hitap eden bir site zannediyordum fikrim tamamen değişti ben de size katılıyorum 33 yaşımdayım iki çocuk annesiyim 82 kiloyum ama beni öyle motive ettiniz ki ben de gençvefit olmak istiyorum. beslenme programınızla çoktan başladım bile ikinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum

Seren Can | 24 Nisan 2016, 15:55 - Cevapla

Merhabalar sayenizde inanılmaz motive oldum ve sizin bilgilerinizden faydalanıyorum :) sporumu akşam yürüyüş-koşu şeklinde gerçekleştiriyorum spor sonrasında uyuyana kadar su içmekten başka birşey yemiyorum içmiyorum ne kadar doğru ve spor sonrası ne önerirsiniz şimdiden teşekkürler :)

Hayal kika | 26 Nisan 2016, 12:40 - Cevapla

Süper

hakan tezcan | 16 Haziran 2016, 15:30 - Cevapla

merhaba verdiğiniz bilgiler oldukça güzel.
fakat bu tarz beslenme olsun, antrenman olsun bu gibi önerileri bizlere daha detaylı olarak verirseniz sanırım ne yapmamız gerektiğini daha net ve iyi biliriz.

teşekkürler.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER