Hangi Dinlenme Şekli En İyisi?

Aktif Dinlenme mi? Pasif Dinlenme mi?

Eğer antrenman yaparken aktif dinlenme (antrenman sonrası ağır da olsa hareket ederek dinlenme) ile pasif dinlenme (tamamen hareketi durdurarak dinlenme) arasında karar veremiyorsan pasif dinlenmenin hiçbir zaman ideal bir çözüm olmadığını bilmende fayda var.

Antrenman arasında dinlenmek düşündüğün kadar basit bir eylem değildir ve dinlenme aralarının vücut için 2 ana görevi vardır.

1- Antrenman sırasında yükselen nabzı uygun seviyeye indirmek.

2- Vücutta doğal olarak biriken laktatı (kas krampları ve eklem ağrılarına yol açan madde) azaltmak.

Bu iki maddenin dışında sana fayda sağlayacak ve doğru dinlenmede yol gösterici rol üstleneceğini düşündüğümüz 4 öneriyi aşağıda görebilirsin.

1- Kalp atışını takip et!

Antrenman sırasında yapacağın aktif dinlenmeler, nabzının daha kısa sürede düşmesini sağlar. Unutma, dinlenme arasındaki nabzın, aktif olduğun zamanki nabzının %65’i kadar olmalı.

2- Dinlenme zamanlarına dikkat et!

Yaptığın antrenmanın ağırlığına göre, dinlenme için ayırdığın zaman 20 saniye ile 2 dakika arasında olmalıdır.

Eğer yoğun bir kardiyo antrenmanı yapıyorsan 2 dakikalık sürenin tamamını dinlenme için kullanabilirsin. Çünkü nabzını %65’ine kadar düşürmek için vücudun bu süreye ihtiyaç duyar.

Eğer squat ya da dumble antrenmanı yapıyorsan, senin için sadece 60 saniye bile yeterli dinlenme süresi olabilir.

Burada en önemli nokta dinlenmelerin sınırsız olmuyor olması. Zaten antrenmanlara devam ettikçe ne kadarlık bir dinlenme arasına ihtiyacın olduğunu kolaylıkla tespit edebilirsin.

3- Aralara ufak molalar koy!

Antrenman sırasında farkında olmadan da kendine küçük molalar yaratabilirsin. Mesela güç antrenmanı… Güç antrenmanı sırasında farklı istasyonlar arasında yürürken bunu bir aktif dinlenmeye dönüştürebilir ve 2 istasyon arasına en az 15-20 saniye koyarak, ortalama 30 dakikalık bir antrenmanda hiç fark etmeden kendine 5 dakikalık bir aktif dinlenme süresi yaratmış olursun.

4- Kendini en iyi nasıl hissediyorsan öyle dinlen!

Aktif dinlenme sadece etrafta yürüyerek dolanmak değildir. Aktif dinlenme fazla gerilen kasları gevşetmek ya da sertleşmiş olan adeleleri esnetmek şeklinde de olabilir. Hatta antrenman yaptığın yerin etrafına su şişelerini koyarak, aralarda su içmek için az da olsa gezebilir ve kendine yeni aktif dinlenme süresi yaratabilirsin. Unutma! Kendini nasıl rahat hissediyorsan molalarını ona göre ayarla.



PAYLAŞ
1 YORUM
Dilara Kibar | 1 Nisan 2016, 16:24 - Cevapla

Bilgilendirme için teşekkürler.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER