Antrenman Sırasında En Sık Yapılan Hatalar

Çoğu insan iş çıkışı eve gidip rahat kanepesinde dizi izlemeyi tercih ederken, sen kararlılıkla spor salonuna gidiyorsun. Kolay olanı seçmedin ve harcadığın bu çabaların karşılığını da fazlasıyla almak istiyorsun, bu senin hakkın! Ancak unutmaman gereken çok önemli bir konu var; spor yaparken farkında olmadan yaptığın hatalar daha iyi sonuç almanın önüne geçebilir.

İşte bu yüzden senin için, spor salonunda en çok yapılan hataları sıraladık;

Ya hep ya hiç yaklaşımı: Bazı günler enerji seviyen düşük olabilir ya da antrenman için istediğin kadar zamanın olmayabilir. Bu zamanlarda mükemmeliyetçi olup antrenman yapmamak yerine, düşük performans ile kısa bir süre de olsa sporunu yap. Unutma! Bu uzun bir maraton. İdeal olmadığını düşündüğün antrenmanlar, uzun dönemde alacağın sonuçları çok etkiler, bu yüzden istikrar ve devamlılık, başarıya giden yoldaki  en önemli faktörlerin başında gelir.

Tek yönlü antrenman programı: Sadece ağırlık kaldırmak veya sadece pilates yapmak gibi tek bir alana odaklanmak da yapılan başlıca hatalar arasındadır. Şu yazımızda (http://fitblog.macfit.com.tr/2015/08/23/egzersiz-yapayim-da-nasil/)

detaylıca anlattığımız gibi rezistans çalışmaları, kardiovasküler çalışmalar ve esneklik çalışmaları amacın ne olursa olsun programında bulunmalıdır. Örneğin ağırlık çalışması yapmayanların kas kütlesinde kayıplar yaşamaları kaçınılmazdır. Kardio yapmayanlar yağ oranlarını düşürmede zorluk çekerler, esneklik çalışmaları yapmayanlar ise postür bozuklukları, ağırlık çalışmalarında performans düşüşü ve de mobilite eksikliğine bağlı bazı sakatlanmalar yaşayabilirler.

Spor esnasında antrenmana odaklanmamak: Elinde telefon, Whatsapp’tan beş kişiye aynı anda cevap yetiştirenleri, selfie için en iyi açıyı yorulmadan bulmaya çalışanları, spordan fazla zamanı başkalarıyla konuşarak geçirenleri sen de görmüşsündür. Bu şekilde yapılan antrenmanların verimliliği sıfıra yakın olur ve vücudun soğuması ile sakatlanma ihtimali artar. Antrenman sırasında telefonunu kullanacağın en uygun yer kulaklığını takıp o zorlandığın son bir kaç tekrarda ihtiyacın olan enerjiyi sağlaması için en sevdiğin playlisti dinlemek olacaktır.

Hatalı formlarda yapılan egzersiz: Bu egzersizler, en kısa sürede sakatlanmanın ve istenen sonuçlara ulaşamamanın en garantili yoludur. Örneğin ağır kilolar kaldırabilmek için vücudu ileri geri sallamak, hareketleri eklemlerin çalışması gereken alanın tamamını kullanarak yapmamak, omurganın bütünlüğünü koruyacak şekilde beli, sırtı ve boynu, doğru açılarda tutmamak en sık rastlanan form hatalarındandır.

Bir program takip etmemek: Her spor salonunda bir makineden diğerine seken, herhangi bir planı olmadan saatlerini harcayanlar vardır. Bir sistemin yoksa hiç bir zaman hayalindeki vücuda ulaşamazsın ve zamanla motivasyonunu düşürerek sporu bırakma noktasına gelirsin. Rotası olmayan bir gemi gibi olma, daima neyi hedeflediğini bil ve adımlarını planla.

Çok sık antrenman programı değiştirmek: Bir planı olmayanların diğer ucunda da aşırı sık program değiştirenler bulunuyor. Amacına göre hazırlanmış bir antrenman programının sonuçlarını görmeye başlaman 2-3 ay sürebilir. Eğer iki üç haftada bir programını değiştirirsen, vücudun tam sonuç vermeye başlarken, bu gelişime yol açan faktörleri ortadan kaldırırsın. O yüzden iyi bir programın olduğundan emin ol ve sonuçları görmek için sabret!

Not almamak: Özetle not almazsan gelişimini takip edemezsin. Peki neyi not edeceksin? Performans takibi için hangi egzersizleri hangi sırayla yaptığını, ne kadar ağırlık kullandığını, kaç tekrar yaptığını her antrenmanda yazmalısın. Fiziksel gelişim takibi için aynı açıdan, aynı saatte ve düzenli aralıklarla fotoğraflarını çekmelisin. Senin için önemli olan diğer ölçütler var ise (kilo, bel çevresi, BMI, kol çevresi vs.) bunları da kaydedip takip etmelisin. Gelişimi ölçemiyorsan, hissedemiyorsan veya göremiyorsan değişim yoktur, bunu unutma.

Yanlış ağırlık kullanmak: Rezistans (ağırlık) antrenmanlarında erkekler genelde kullanmaları gerekenden yüksek, kadınlar ise kullanmaları gerekenden düşük ağırlıklar ile çalışırlar. İlkinde form bozulur, çalıştırılmak istenenin dışındaki kaslar devreye girer, sakatlanma ihtimali artar ve gelişim yavaşlar. İkincisinde ise kaslar yeterince zorlanmadığından gelişim sağlamak için gerekli derecede stres altına girmezler. Gelişim için uygulanan rezistans miktarı aşamalı olarak artırılmalıdır. Vücudu şekilli gösteren kaslardır, o yüzden onları zorlamaktan korkma.

Kullandığın ağırlıklar, doğru formda hareketin tüm tekrarlarını bitirebileceğin ancak son birkaç tekrarın seni oldukça zorlayacağı miktarda olmalıdır.

Listede sana da tanıdık gelenler oldu mu? Uygulayabileceklerini hemen uygulamaya başla, kısa sürede farkı göreceksin. Tecrübelerini bizimle paylaşmayı unutma.

İyi sporlar!



PAYLAŞ
11 YORUM
sinan akcay | 5 Nisan 2016, 20:30 - Cevapla

cok faydalı bilgiler teşekkür ediyorum

sinan akcay | 5 Nisan 2016, 20:31 - Cevapla

teşekkür ederim

Cetin hanecioglu | 5 Nisan 2016, 23:00 - Cevapla

Super

BÜŞRA ŞİRİN | 7 Nisan 2016, 13:03 - Cevapla

YARARLI BİLGİLERİNİZ SÜPER;)

Cevdet kale | 9 Nisan 2016, 19:18 - Cevapla

👏🏽👏🏽👏🏽💪🏿

Ömer TARASI | 10 Nisan 2016, 22:13 - Cevapla

Çok net ve detaylı şekilde açıklamışınız . Teşekkürler …

Mehmet aslan yeşiltaç | 12 Nisan 2016, 19:10 - Cevapla

Bu anlaşılır açıklamalarınız için teşekkürler.Bunları dikate alıp uygulamaya başlıca.

Serhat Aydemir | 15 Nisan 2016, 12:59 - Cevapla

Herşey iyi güzelde bize verilen başlangıç programında 3 hafta yapip sonra bir üst programa gecip onuda 3 hafta yapmamiz soyleniyo MAC FITTE.Siz ise aksini söylüyosunuz.Üstelik o program sziin kendi brosurunuzde.Neye inancaz bilmiyoruz artık.Bilgilendirirseniz sevinirim

Birgul | 28 Nisan 2016, 14:57 - Cevapla

Antrenman yaparken telefon ile oynamak/ konusmak kadar sacma birsey olamaz. Sporu ciddiye alan arkadaslar icin de cok sinir bozucu.. Ben yanimdakinin ozel hayatini dinlemek zorunda degilim.. Sporu ciddiye almiyorsaniz gelmeyin lutfen salona.. Bu bilgileri paylastiginiz tesekkurler..

Mehmet Baran | 3 Mayıs 2016, 17:42 - Cevapla

Böyle faydalı bilgileri bizimle paylaştığınız işin teşekkür ederim.

Ayca Kutlu | 29 Eylül 2016, 17:07 - Cevapla

BAHANE YOK!!!

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER