Karın Bölgesindeki Yağlardan Kurtulmak için 6 Öneri 

Fazla kilolu olduğunu düşünmüyorsun. Aktifsin, egzersiz de yapıyorsun ama bu inatçı bel ve karın yağlanmasından bir türlü kurtulamadın ve bu bir hayli canını sıkıyor.

Bilmen gerekir ki bel çevresindeki yağlar kötü görünmesinin yanı sıra sağlığın açısından da oldukça tehlikeli olabilir.Yapılan araştırmalar bel ve karın etrafındaki yağlanmanın kalp hastalıkları ve daha birçok sağlık problemi ile ilişkili olduğunu ortaya koyuyor. Yani fazla kilolu olmasan bile bel bölgende yağlanma varsa ve gittikçe kontrolden çıktığını düşünüyorsan kesinlikle bir şeyler yapmanın zamanı gelmiş demektir.

Karın ve bel bölgesinde yağlanma derinde veya yüzeye yakın olabilmekte. Derindeki yağlanma organların etrafında ve bu yağ dokuları metabolik olarak daha aktif. Bu yağ dokusunun etrafında bol miktarda kan dolaşımı mevcut ve eritilmeleri de nispeten daha kolay. Fakat derinin hemen altında, karın kaslarının üzerinde yani yüzeye daha yakın olarak biriken yağ dokusunu eritmek biraz daha güç. Çünkü bu bölümde kan dolaşımı ve bu dokunun yağ yakımını tetikleyen hormonlara olan cevabı daha az. Bu bölgedeki yağ birikmesine sebep olan faktörlerin başında ise alınan fazla kaloriler geliyor.

Peki ne yapmalısın?

1. Stres ve kortizol seviyeni düşür

Vücut bir tehlike ile karşılaştığı zaman durumla savaşmasını veya kaçmasını kolaylaştıracak hormonlar salgılar. Stresli bir durum ortaya çıktığında üretimi artan bu hormonlardan biri de kortizoldür. Stres seviyen ve kortizol miktarın kronik olarak yüksek seviyelerde kalırsa vücudunun yağ yakabilmesi güçleşir. Vücut kendini tehdit altında hissettiği için yağ yakımını düşürür ve elindeki yağ dokusunu korumaya alır, bu da senin amacının tersine hizmet eder.

Stres seviyeni azaltacak birçok değişikliği kolayca yapman mümkün. Hayattan zevk almanı sağlayan, seni huzurlu hissettiren aktiviteleri bularak onlara yoğunlaş ve hayatında stres yaratan faktörleri azaltmaya çalış. Meditasyon gibi sakin ve dingin disiplinlerle denemeler yapabilirsin. Hayata olan bakışını ve tutumunu daha olumlu yönde değiştirmeye çalışabilirsin. Stres faktörlerinin birçoğunu hayatından kolaylıkla çıkarabilirsin, bunu unutma.

2. Uyku düzenini gözden geçir

Uykunun iki önemli fonksiyonu bulunuyor. Birincisi uyku esnasında salgılanan onarıcı büyüme hormonu. Bu hormon sayesinde vücut kendini yeniliyor ve bir sonraki güne sağlam ve düzgün bir şekilde çalışarak başlıyor. İkincisi ise uyku, vücuttaki kortizol seviyesinin düşük tutulmasına yardımcı oluyor.

Yetersiz ve düzensiz uyku ise vücudun basit karbonhidratlı gıdalara ihtiyaç duymasını tetikliyor.

Yeterli, kaliteli ve düzenli şekilde uyumak için ise aşağıdakileri yapabilirsin:

-Vücuduna uygun, ortopedik bir yatak satın al

-Sakin, sessiz ve mümkünse karanlık bir yatak odan olsun

-Akşamları çay, kahve gibi kafeinli içecekler tüketme

3. Şekerli ve yağlı gıda kombinasyonlarından kaçın

Pizza gibi – hamuru beyaz undan yapıldığı için şeker içerir ve içinde bol miktarda doymuş yağ bulunduran – gıdalar vücuduna aynı anda aldığın kalori miktarını katlanarak artırır. Şekerli tüm gıdalar vücudun bol miktarda insülin – kanda artan şeker seviyesinin hızlı bir şekilde hücrelerin içine sokulabilmesi için çalışan bir madde salgılamasına yol açar; bu da şekerin vücutta belirli bölgelerde depolanmasına sebep olur. Eğer sıkça şekerli gıdalar tüketiyorsan bu hızlı emilen şekerli gıdaların kalorileri sebebiyle bel ve göbek bölgeni eritemiyor olabilirsin. Ayrıca şekerli gıdalar tokluk hissini kısaltır ve seni tekrar tekrar yemeye yönlendirir. Bu tip gıdaları limitlemen ve hatta beslenme düzeninden tamamen çıkarman sana çok fayda sağlayacaktır.

İkinci bölümde sana yardımcı olacak pratik tavsiyelere devam edeceğiz.

 



PAYLAŞ
23 YORUM
arzu yıldırım | 13 Nisan 2016, 14:50 - Cevapla

yeni yazılarınızdan haberdar olmak istiyorum

    Ozan Civan | 27 Nisan 2016, 08:22 - Cevapla

    Arzu hanım sitenin sağ kısmında E-BÜLTEN ÜYELİĞİ adında bir kutucuk var oraya mail adresini yazarsanız her yeni yazı size mail gelir.

Büşra Bakır | 14 Nisan 2016, 14:37 - Cevapla

Çok başarılı bir yazı olmuş

Bahar gedikli | 14 Nisan 2016, 22:41 - Cevapla

👍👍👍

    Hakan Bilal | 28 Nisan 2016, 16:11 - Cevapla

    Budur (y)

mehmet ali kavak | 22 Nisan 2016, 11:49 - Cevapla

beni haberdar et

Aytekin ÖNDEŞ | 24 Nisan 2016, 12:33 - Cevapla

Çok bilgilendirici bir yazı devamını bekliyoruz

Aşkın körkaya | 24 Nisan 2016, 23:58 - Cevapla

Çok faydalı teşekkürler

Gökhan gül | 27 Nisan 2016, 16:41 - Cevapla

Çok süpermiş bende başlıcam hemen macfite on numara beş ★★★★★

Yetgin Yıldırım | 28 Nisan 2016, 14:14 - Cevapla

Benim göbeğim ve yanlarım bu yazıdan sonra eridi 😊😁

Cem Özkeskin | 28 Nisan 2016, 16:10 - Cevapla

Bakkal amca unun var mi? Şekerin var mi? Ne duruyosun helva yapsana.. Başarılı yazı için teşekkürler. 3.44 kg yağ kaybım oldu.

Abdurrahman binay | 28 Nisan 2016, 16:36 - Cevapla

Bi sonraki yaziyi merakla bekliyorum

Gözde sanyürek | 28 Nisan 2016, 22:43 - Cevapla

Kesınlıkle katılıyorum ama karın bölgesı yağları mutfaktan gecer dıye düşünüyorum sağlam bir diet programı ve sağlam bir antrenman programı ve birde macfıt varsa sonuç mükemmel👍

Şeyma ünnü | 30 Nisan 2016, 16:16 - Cevapla

Yazıyı çok beğendim

Sevtap kef | 30 Nisan 2016, 20:33 - Cevapla

Güzel bir paylaşım olmuş. T

Rafet Altinkaynak | 6 Mayıs 2016, 19:50 - Cevapla

Yaklaşık 14 aydir iyeyim düzenli spor yapiyorum düzenli diyet yapiyorum seker yok tatlı yok beyaz ekmek yok

MEHMET ALİ APALAK | 11 Mayıs 2016, 16:25 - Cevapla

Faydalı bilgiler için teşekkürler

Samet Topcu | 16 Mayıs 2016, 17:31 - Cevapla

.

Çağla yapıcı | 17 Mayıs 2016, 18:27 - Cevapla

Mail almak istiyorum

Derya Özdamar | 23 Mayıs 2016, 11:24 - Cevapla

1 ayda toplam 4 kilo verdim.teşekkürler Mac Fit :)

Ekrem | 30 Ağustos 2016, 20:53 - Cevapla

Mümemmelsiniz

SAMET KELES | 23 Ekim 2016, 20:33 - Cevapla

teşekkürler

SAMET KELES | 23 Ekim 2016, 20:34 - Cevapla

teşekkürler.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER