Daha Fazla Ağırlık Kaldırmak için 5 İpucu

Daha fazla kaslanmadan daha fazla ağırlık kaldırabilir misin? Yüksek miktarlarda ağırlık kaldırabilmek sadece kas geliştirmekle değil, aynı zamanda gücünü doğru bir şekilde kullanabilmekle ilgili bir durumdur.

Aşağıdaki 5 teknik ile sana, her ağırlık kaldırışında gücünü nasıl maksimumda kullanabileceğini anlatacağız:

1- Barı Çok Sıkı Tut

Ağırlığı kaldırmaya başlamadan önce barı veya dumble’ı sanki üzerine parmak izlerini bırakacakmışçasına sıkı bir şekilde tut. Bu şekilde tuttuğunda elindeki sinirlere daha çok baskı yapacaksın ve bu sinirler de kollarına, omuzlarına ve beynine daha büyük bir yüke hazır olma emrini verecek.

2- Ellerini Çırp

Kaldırma barını kavramadan önce ellerini çok güçlü bir şekilde çırparsan bu hareket yine sinir uçlarına gerekli uyarıyı gönderecek ve seni daha büyük bir ağırlığa hazırlayacak.

3- Bütün Vücudunu Ger

Farklı ağırlık çalışmaları yapacağın zaman vücudundaki her kası olabildiğince gergin tutmaya özen göster. Örnek vermek gerekirse; ağırlık kaldırmakla çok ilgisi olmamasına rağmen baldır kasların bile gergin olmalı diyebiliriz. Buna tüm vücut gerilmesi deniyor, bu teknikle ağırlık kaldırma potansiyelini de arttırmış oluyorsun.

4- Doğru Nefes Al

İnanması zor ama doğru nefes almak bile gücüne güç katabilir. Çünkü doğru nefes almak hem ağırlık kaldırmadan önce vücudunun denge noktasını belirlemeye yardımcı olur hem de karın içi basıncı ayarlayarak daha dirençli olmanı sağlar. Ağırlığı kaldırmadan hemen önce karnını şişirecek şekilde diyaframdan nefes al ve ağırlığı ilk kaldırdığın anda nefesini ver.

5- Vücut duruşunu Doğru Ayarla

Vücudunun duruş şekli ağırlık kaldırma performansını etkiler. Ağırlık kaldırma sırasında eğer vücudun yanlış bir pozisyondaysa kasların beynine yanlış sinyaller gönderir ve kaslarının hareket kabiliyetini kısıtlar. Vücudunun duruşunu düzenlemek için bir eğitmenle çalışmana gerek yok, ağırlığa göre ayaklarının duruşunu kendin ayarlayabilirsin. Doğru vücut pozisyonu ayarlamak için önce ağırlıksız boş bir bar al, dengeni bul ve daha sonra bu bara ağırlıkları eklemeye başla.

 



PAYLAŞ
8 YORUM
Mehmet Kurtdağı | 13 Nisan 2016, 01:13 - Cevapla

Teşekkür ederim

Orçun Konuşmaz | 13 Nisan 2016, 15:18 - Cevapla

Süper yararlı bilgiler, yeni, orta ve hatta üst düzey sporcuların bile işine yarayacak nitelikte! Emek verenlere teşekkür ediyoruz.

Tunç Türüng | 13 Nisan 2016, 15:43 - Cevapla

Çok yararlı bilgiler. Teşekkürler.

Can marley | 18 Nisan 2016, 09:54 - Cevapla

Aydinlattiginiz için teşekkürler

Fatih Bayram | 18 Nisan 2016, 11:40 - Cevapla

Her bilgi çok değerli bayılıyorum bu paylaşımlarınıza kolay gelsin.

Hakan Bilal | 28 Nisan 2016, 16:12 - Cevapla

Daha iyi kaldırıyorum teşekkürler..

Hakan Ergün | 1 Haziran 2016, 13:20 - Cevapla

Öncelikle bir çok spor salonuna gittim hiç memnun kalmadım çünki insan aradığı spor aletlerini ister nasıl kullanmalı ben bir ses sanatçısı olarak çok memnunum sürekli aranmaktan bilgi paylaşılmasından çünki günümüzde sporu çok yanlış yapıyolar hiç bilmiyolar istiyolarki ağırlık altına girim 3 ayda şişim hayır yanlış gücünün yettiği kadar kaldır 3 ayda bedenini yıpratma bunu daha sağlıklı bir şekile yapki hem kalbi yorma 1 seneye bölki daha sağlıklı geliş topla iyi sporlar

cihan aydoğdu | 5 Ağustos 2016, 16:07 - Cevapla

cok faydalı bilgiler teşekkürler

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER