Karın Bölgesindeki Yağlardan Kurtulmak için 6 Öneri (2. Bölüm)

Yazımızın ilk bölümünde stres seviyesinin, uyku düzeninin ve beslenmedeki şekerli – yağlı gıda kombinasyonunun bel bölgesindeki yağlanmaya etkisinden bahsetmiştik.

Şimdi de beli inceltmek için faydasını göreceğin diğer 3 önemli faktöre bakalım.

4- Egzersizlerde HIIT (High Intensity Interval Training) türü antrenmanlara yer ver

HIIT antrenmanları, belli bir süre yüksek şiddette egzersizler uygulayıp belli bir süre dinlenilmesi ve bunun tekrarlanması prensibi üzerine dizayn edilmiştir. Bu sayede şiddetin sürekli yükselip düşmesi sağlanır, birim zamandaki metabolik yük aralıklı olarak maksimize edilir ve kalori yakımı artırılır. Yapılan araştırmalar HIIT çalışmalarının antrenman bitimini takip eden saatler boyunca da metabolizmayı yüksek tutarak yağ yakımını sürdürdüğünü ortaya koymuştur. Antrenman programında haftada 1 veya 2 kez yer vereceğin HIIT çalışmaları, vücudun enerji ihtiyacını artıracak, bel ve diğer bölgelerdeki yağ depolarına yönelmesini kolaylaştıracaktır.

5- Beslenmende lif, C vitamini ve kaliteli yağlara yer ver

İçerdiği yüksek kalori seviyesi nedeniyle zayıflamak isteyen kişilerin yağ tüketiminden kaçınması tavsiye edilir. Halbuki bu tamamen yanlıştır.

Yağlar vücudumuzda birçok önemli görevi vardır. Bazı hormonların düzenlenmesi, vitaminlerin vücutta kullanılabilmesi, zararlı maddelerin nötralize edilmesi, kalp ve beyin gibi organların sağlıklı çalışabilmesi yağlar sayesinde mümkündür. Ayrıca yağ tüketiminin durdurulması kilo verilmesini de güçleştirmektedir. Omega 3 (balık yağı), zeytin yağı, avokado ve hindistan cevizi gibi meyve yağları, badem ve ceviz gibi kuruyemiş yağları, keten tohumu gibi kaliteli yağlar aşırıya kaçmadan düzenli olarak tüketilmelidir.

İlk bölümde stres ve kortizol hormonunun yıkıcı etkilerinden bahsettik. C vitamini tıpkı uyku gibi bu tahribatın kontrol edilmesi, azaltılması ve tamir edilmesinde büyük rol oynar. C vitamini vücutta depo edilemediği için düzenli olarak vücuda alınması önemlidir.

Lif tüketimi de kullanılmamış posanın vücudundan atılabilmesini sağlar. Özellikle karbonhidratlı gıdalardaki şeker ve nişastanın kana geçişini yavaşlatarak kan şekeri ve insülin seviyelerinin kontrol altında tutulmasına da yardımcı olur. Bu da tokluk hissini koruyabilmende çok önemli rol oynar.

6- Beslenmende karbonhidrat miktarını aşamalı olarak düşür

Vücut, ihtiyaç duyduğu enerjiyi gıdalardan ve/veya vücuttaki enerji depolarından alır. Eğer alınan enerji miktarı, tüketilenden fazla ise yağ depolarımız artmaya, tam tersi durum olduğunda ise yağ depolarımız azalmaya başlar. Karbonhidratlar, vücudun en kolay ve en hızlı şekilde enerjiye dönüştürebildiği makro besleyenlerdir. Bu özellikleri nedeniyle özellikle yağ oranını azaltmaya çalışan kişiler tarafından dikkatli bir şekilde tüketilmelidir.

Yağ oranını azaltmaya çalışırken günlük kalori ihtiyacının ortalama %30-35’ini karbonhidratlardan alman yerinde olabilir (eğer çok aktif olarak spor yapıyorsan biraz daha yüksek olabilir). Yani eğer günde 2.000 kalori almayı hedefliyorsan bunun 600 ila 700 kalorisi (150-175 gram civarı) karbonhidratlardan, geriye kalanı da protein ve yağlardan gelmeli.

Temel karbonhidrat kaynakları buğday ve diğer tahıl ürünleri, şekerli gıdalar, bakliyat, patates, pirinç, meyveler olarak özetlenebilir. Tabii ki sağlıklı karbonhidrat kaynaklarını da artık biliyorsun, (bilmiyorsan hemen linke göz at: http://fitblog.macfit.com.tr/2015/08/16/gida-gruplari/) Karbonhidratları sağlıklı kaynaklardan almayı da ihmal etme.

Fazla bilinmeyen bir diğer konu ise yağ depolanmasının ve yağ kaybının hangi bölgeden gerçekleşeceğinin kişiden kişiye farklılık gösterdiği ve bunun kişinin genetiği ile ilgili olduğudur. Vücut, yağ depolarken genetik kodla belirlenmiş sıra ile farklı yerlerinde yağ depolamaya başlar. Bu yağları yakarken de bu sıranın tam tersine uyarak yağ depolarını azaltır.

Yani eğer ilk önce bel bölümün yağlanmışsa, kilo verirken de ilk önce diğer bölgelerdeki yağ miktarı azaltılacak, en son da bel bölgen incelmeye başlayacaktır.

Ama bu moralini bozmasın, kararlılık ve istikrar ile disiplini sürdürmen ve yukarıdaki tavsiyelerimizi göz önünde bulundurman başarıya ulaşmanı sağlayacaktır.



PAYLAŞ
11 YORUM
Doğan kaya | 15 Nisan 2016, 00:24 - Cevapla

Teşekkürler

BÜŞRA ŞİRİN | 20 Nisan 2016, 16:05 - Cevapla

TEŞEKKÜRLER

Dilek Şaşmazer | 23 Nisan 2016, 15:44 - Cevapla

Bilgi yeni yazılar genel bildirim almak istiyorum

Yiğit Künar | 25 Nisan 2016, 00:54 - Cevapla

Gerçekten faydalı, bi o kadar da başarılı yazılar yazıyosunuz. Çok teşekkürler.

Tayyar Saner | 27 Nisan 2016, 12:57 - Cevapla

Daha güzel anlatilamazdi.Tesekkürler

Sally | 27 Nisan 2016, 17:40 - Cevapla

Süper 👍🏻 teşekkürler

serkan kılık | 28 Nisan 2016, 14:23 - Cevapla

teşekkür ederim

Bedrettin Alparslan | 10 Mayıs 2016, 21:02 - Cevapla

Tebrikler.
Binlerce kaynak varken buradaki yazilari okumak hep keyifli hemde anlasilir. Devamini bekliyoruz..

nihat Batuman | 11 Mayıs 2016, 06:43 - Cevapla

super

Önder Göktaş | 11 Mayıs 2016, 09:59 - Cevapla

Yazılarınız sayesinde çok daha bilinçli spor yapmaya ve beslenmeye başladım,sonuçlarını da görüyorum,bu da insanı gerçekten daha kararlı biçimde devam etmeye sevk ediyor.

deniz arslan | 11 Mayıs 2016, 12:28 - Cevapla

Yazının 4. maddesindeki gibi HIIT tarzı egzersizler yapın vb. ifadelerinizde macfit salonda hangi derslerin bu tip antrenmana dahil olduğunu ya da bu tip bir antrenman için neler yapılabileceğini örnek olarak belirtebilirseniz çok daha verimli olur. Teşekkürler=)

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER