Düğüne Az Kaldı, Gelinliğime Sığamıyorum!

Hayatında yepyeni bir başlangıç yapacağın, hayatının en önemli günlerinden birisi yaklaşıyor. Bu önemli günde çekilecek fotoğraflar da ömür boyu bir hatıra olarak kalacak. Ancak küçük bir problem var. Bin bir özenle seçtiğin gelinliğine sığamıyorsun. Düğün günü yaklaştıkça stresin artıyor, büyük gün geldiğinde gelinliğine giremezsen neler olacağını düşünmek bile istemiyorsun.

Bugün uzun dönemde sağlıklı ve kalıcı olarak nasıl kilo verilir konusuna değil kısa sürede kurtarıcı olacak önerilerin günü!

Hemen başlayalım.

Düğüne 3 ay kala

Bugüne kadar hiç spor yapmaman ve yediklerine dikkat etmemiş olman seni endişeye düşürmesin. 3 ay forma girmen için yeterli bir süre.

 

Kural 1: Hayatından basit karbonhidratları neredeyse tamamen çıkaracaksın. Bunların elebaşları, aklına gelen tüm hamur işi, (pilav, makarna) her türlü tatlı, meyve suları ve diğer şekerli içeceklerdir. Ayrıca paketlenmiş gıdaların pek çoğu da bu gruba giriyor. Unutma bugüne kadar forma giremememin sorumlusu tüm bu saydığımız gıdalar. Bu gıdalar, sadece kan şekerinde ve insülin seviyesinde dalgalanmalar ile yağ depolanmasına yol açmakla kalmaz, aynı zamanda vücutta inflamasyon oluşup vücudun su tutmasına ve şişlik hissetmene de yol açar.

Bununla eş zamanlı olarak protein, sebze ve zeytinyağını mutfağının odak noktası haline getir, bunu kontrollü miktarda kompleks karbonhidrat ile destekle.

Kural 2: Mutlaka her gün 45 dakika yürüyüş yapmalısın. Bu sana hem düzenli spora yapmak ve spora zaman ayırman konusunda destek olacak; hem de kendini daha iyi hissedip, yediklerine de dikkat etmeni sağlayacaktır. Bu zamanı ayırmaya alıştıktan sonra artık daha sistematik bir adım atmaya hazır hale geleceksin. İkinci haftada bu yürüyüşlerin ritmini artırmaya başlayabilirsin. Tempolu yürüyüşün ardından koşmaya başlayarak vücudunu egzersiz programları için hazırladıysan, şimdi sıra dengeli bir egzersiz programında!

Başlangıç noktana bağlı olsa da bir genelleme yapacak olursak, gerçekçi bir beklenti olarak sağlıklı bir şekilde haftada 0,5-1 kilo civarı vermeyi hedefleyebilirsin. Bu da 3 ayda 10 kilo civarı eder. Eğer 3 yerine 6 ay önce başlarsan, 20-25 kilodan bahsediyoruz.

Gördüğün gibi hemen başlarsan alabileceğin çok mesafe var. Güç sende.

Düğüne 1 ay kala

Eğer büyük güne 4 hafta kaldıysa ve hala istediğin noktada değilsen muhtemelen paniklemeye başlamışsındır. Sakin ol, hâlâ yapabileceğin şeyler var.

Kural 1: Haftanın en az 5 günü kardiyo egzersizleri yapmalısın. Kalp atışını hızlandırıp bolca terleten bu egzersizler, kilonun azalmasında kritik rol oynar. En etkili sonuçları almak için bu egzersizleri hem uzun süreli orta tempolu (45-60 dakika, 2-3 gün), hem de kısa süreli yüksek tempolu (HIIT gibi 15-20 dakika, 3-4 gün) şekilde uygulamalısın. Bu antrenman yapısı, spordan sonra da metabolizmanın yüksek kalmasını sağlayarak kalori yakımına devam etmeni sağlar.

Ayrıca yoğun tempoda uyguladığın kardiyo egzersizleri daha doğru beslenme seçimleri yapmanı sağlayacaktır.

Kural 2: Her fırsatını bulduğunda hareket et. Oturduğun anda kendini suçlu hisset ve hemen ayağa kalk. Bilgisayar ile çalışman gerekiyorsa bilgisayarı yüksek bir masaya koyup ayakta çalış. Asansör yerine merdivenleri kullan. Arabaya binmek yerine erken çıkıp gideceğin yere yürü.

Kural 3: Alkollü içki tüketimini tamamen durdur. Alkol, gramı başına içerdiği 7 kalori ile (karbonhidratların 1 gramı 4 kaloridir) yalnızca sonuçların terse dönmesine yol açmakla kalmaz, aynı zamanda yağ yakım sürecini bir süre için tamamen durdurur. Tahmin edeceğin gibi şu an en son ihtiyacın olan şey bu.

Kural 4: Son olarak su tüketimi artır. Su, metabolizmanın düzgün çalışmasını sağlayarak sirkülasyonu hızlandıracaktır.

 

Düğüne 1 hafta kala

Düğüne artık sayılı günler kaldı, sen hâlâ gelinliğine giremiyorsun. Bu noktada artık yağ depolarını azaltarak incelmek neredeyse mümkün değil. Ama hâlâ deneyebileceğin taktikler var.

Madem yağ depolarını azaltmak için zaman yok, o zaman vücutta tutulan suyu ve ödemi azaltmayı hedeflemelisin. Burada sakın su içmeyi kesmek gibi bir hataya düşme, vücuttaki fazla suyu atmak ancak su içerek mümkündür.

Peki ne yapacaksın?

  • Bunun için tuzu çok azaltacaksın. Bütün yemeklerini evde yapacaksın ve çok az tuz kullanacaksın. Dışarıdan aldığın neredeyse tüm gıdaların içerisinde önemli miktarda tuz (sodyum) bulunur, bu da vücudun su tutmasına, dolayısı ile şişkinliğe yol açar. Özellikle paketli gıdalar ve fast food niteliğindeki yemekler, tam bir tuz bombasıdır.
  • Yoğun karbonhidrat içeren gıdaları tamamen kes, buna sağlıklı olan kompleks karbonhidratlar da dahil. Şeker, vücutta su tutulmasını kolaylaştırır.
  • Diyet kola gibi ürünlerin yanından bile geçme. Aynı şekilde bunlar da şişkinliğe yol açar.
  • Yeterince protein tüketmeye dikkat et ve dehidrasyon oluşturan alkolden tamamen uzak dur.
  • Yukarıdaki bölümde anlatılan kardiyo çalışma yapısını aynen uygula.

Yukarıdaki kısa dönemli çözümler fitness yarışmacılarının yarışma öncesi uyguladığı taktiklerdir ve vücuttan hızlıca su atımını sağlarlar. Tartıda göreceğin değişim seni şaşırtabilir. Bu maalesef geçici bir değişimdir, yağlarının yanıp inceldiğini sanma. Ama amaç senin o gelinliğe girebilmeni sağlamak olduğu için yardımcı olabilecektir.

Hayalindeki fotoğraflar çok yakında!

 

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER