Sağlıklı Kalbin Rehberi

Kalp sağlığı sıkça duyduğun hâlde pek de önemsemediğin konulardan biri olabilir. Oysa kalp sağlığı hayat kaliteni birebir etkiler. Sadece kalp krizi riskinin değil, 10 merdiven çıkıp soluk soluğa kalmanın bile kalp sağlığın ile ilgili olduğunu bilmelisin.

Kalp sağlığını etkileyen en önemli faktörler şöyle:

Sigara: Sigarayı kayıtsız şartsız bırakmalısın. Ülkemizde şaşırtıcı derecede yaygın olan sigara bağımlılığı kendini en hızlı zehirleme yoludur. Kalp sağlığı için de bir numaralı zararlı etkendir. Sigarayı bırakmak tamamen senin elinde.

Bel çevresinde yağlanma: Amerika Kardiyoloji Kurumu (American College of Cardiology)’na göre bel çevresinde biriken yağlar, özellikle erkeklerde kalp krizi riskini artırmaktadır. Bu bölgedeki yağlanmanın sebebi ise genellikle hamur işleri, her türlü şekerli içecek (doğal ya da yapay), işlenmiş ve paketli gıdalar, tatlılar ve kızartmalardır.

Fotoğraflarda sürekli göbeğini içeriye çekmek zorunda kalıyor olsan bile bu bölgedeki birikmiş yağlardan kurtulman mümkün. Bunun için yapman gereken günde bin tane mekik çekmek değil, artık biliyorsun. Tüm önerilerimiz burada.

Hızlı şekilde kilo verip alma: Vücuttaki hızlı kilo değişimleri, hormonal sistemin çalışmasında problemlere ve iç organlarda zarara neden olur. Vücudun bu ani değişimlere ayak uyduramaması, kalp krizi dahil olmak üzere pek çok soruna yol açar. Bu riski ortadan kaldırmak için kilo vermeyi (ya da almayı) sadece beslenmende yaptığın ani değişiklikler ile değil, sistematik bir egzersiz programının desteği ile sağlamalısın.

Balık tüketimi: Araştırmalar, Omega 3 oranı yüksek balık tüketiminin (somon, hamsi, tuna gibi) anormal kalp atışına bağlı olan (aritmi) ve ölüme yol açabilen riskleri %30’un üzerinde azalttığını göstermektedir. Ayrıca Omega 3, trigliserit seviyelerini düşürerek damarlardaki plak oluşumunu engeller ve tansiyonun düşmesini sağlar.

Hareketsizlik: Bu madde özellikle ofiste masa başında çalışıp, yorgun argın eve gelip önce yemek masasına sonra da kanepeye geçenler için! Defalarca kanıtlandığı üzere kilon ne olursa olsun, hareketsiz bir hayat tarzı yaşam süresini kısaltmaktadır. Bunu engellemek için gün içerisinde daha aktif olmaya çalış. Örneğin telefonuna belli aralıklarla hatırlatıcılar kurup ofis içinde kalkıp bir tur atabilirsin.

Stres: Kalp sağlığını en yıkıcı şekilde etkileyen strestir. Maryland Üniversitesi Medikal Merkezi’ndeki kardiyologların yaptığı araştırmada, aynı yaşta kalp sorunları yaşayan kişilerin, problem yaşamayanlara göre çok daha az güldüğü saptanmış. Günlük hayatında biraz daha gülümsemeye, olayların olumlu yanlarını görmeye çalış.

Uykuna da dikkat etmeyi unutma, özellikle stresli zamanlarda bu vücut için en önemli yenilenme sürecidir.

Genetik: Son olarak eğer ailende kronik bir kalp rahatsızlığı veya genç yaşta kalp krizi geçirmiş kişiler var ise kalp problemi yaşamaya genetik yatkınlığın olabilir. Mutlaka bir doktor ile görüşüp risk durumunu öğrenmelisin. Eğer riskli gruptaysan yukarıda bahsettiğimiz konulara dikkat etmen daha fazla önem kazanıyor.

Bir kalbin var, ona iyi bak.

 

 



PAYLAŞ
1 YORUM
nihat Batuman | 11 Mayıs 2016, 06:45 - Cevapla

teşekkür ederim

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER