Kilo Vermem Durdu… Neler Oluyor?

Kilo verme sürecinde başlangıçta yaşanan hızlı kilo kaybı zaman geçtikçe yavaşlamaya başlar. Bunun birkaç nedeni var. Bu nedenleri ve bunları aşarak kilo vermeye devam etmenin yollarını aşağıda senin için özetledik.

Neden 1. Vücut, ağırlığı azaldıkça daha az kaloriye ihtiyaç duyar.

Kilo vermek için günlük kalori ihtiyacını hesaplaman ve her gün bu kalori seviyesinin altında kalman gerekir. Kilo verdikçe vücudun taşıdığı ağırlık azalır, dolayısı ile aynı aktivitelerde yakılan kalori miktarı düşer. Bu yüzden günlük kalori hedefini iki haftada bir veya ayda bir tekrar hesaplamalı buna göre beslenme ve antrenman programını güncellemelisin.

Neden 2. Vücudun hormon seviyelerini değiştirerek metabolizmanı yavaşlatmış ve kilo vermeni engellemeye çalışıyor olabilir.

Vücut yaşamsal faaliyetlerinin devamı için ihtiyaç duyduğu kalori miktarını denetim altında tutar. Alınan kalori miktarı belli bir süre düşük seviyede olduğu zaman hormon seviyelerini değiştirerek ve enerji tasarrufu yaparak enerjiyi daha uzun süre boyunca kullanmaya çalışır. Bu durumda yapman gereken aynı disipline devam etmek ve bu direnç noktasını aşmak olmalıdır. Bu süreç en fazla 2-4 hafta sürecek, vücudun yeni ve daha düşük kalori seviyesine adapte olacak ve yağ depolarından daha fazlasını yıkarak enerji elde etmeye yönelecektir.

Neden 3. Egzersiz Şiddetini Arttırmak

Uzun süre aynı şiddette yapılan kardiyo egzersizleri ile vücut zamanla oksijeni daha etkin kullanmayı ve daha az enerji ile çalışmayı öğrenir. Bu da daha az kalori yakımına sebep olur. Bu noktada yapman gereken şey çok basit, egzersizin şiddetini artırmak.

Neden 4. Kas kütlesi kazanılması ve kasın yağdan daha ağır olması.

Düzenli yaptığın antrenmanlar ile vücut yağ kaybederken kas kütlesi üretir. Kas dokusu, yağ dokusundan daha yoğundur, daha ağırdır ve daha az yer kaplar. Bu durumda tartıda pek bir değişiklik görmesen bile kas kütlen artmakta, yağ dokun ise azalmaktadır.

Neden 5. Aşırı kalori azaltmaktan ötürü vücudun hayatta kalma moduna geçmesi ve yağ yakımını engellemesi.

Vücudunun ihtiyaç duyduğundan daha az kalori aldıysan metabolizman acil durum moduna geçecektir. Böyle durumlarda metabolizma, normal hızının yarısına kadar inebilir ve tüm faaliyetleri yavaşlatabilir. Algıda zorluk, yorgunluk, uykusuzluk, iştahsızlık, baş ağrısı, odaklanamama, isteksizlik gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

Genellikle erkekler için 1.500 kalori altı, kadınlar için ise 1.200 kalori altında kalori tüketmek bu durumu tetikleyebilir. Bu durumda yapman gereken önceden anlattığımız şekilde doğru kalori açıklığı seviyesini hesaplamak ve bu seviyede seyretmek olacaktır.

Neden 6. Sağlıklı gıdalardan fark etmediğin miktarda çok kalori geliyor olabilir.

Unutma ki amaç kilo vermek olduğunda kalorinin sağlıklı veya sağlıksız kaynaklardan geliyor olması önemli değildir. Protein barları, diyet ürünler, enerji içecekleri vb. çoğunlukla yüksek kalori içerir. Bu nedenle atıştırmalardan gelen kalorileri de göz önüne alman ve dikkatli olman çok önemli.

Neden 7. Antrenman yapısını değiştirmenin gerekliliği.

Bazen aynı antrenmanı uzun süre uygulayıp, antrenmanın elementlerini (set sayısı, kaldırılan ağırlık, süre) yeterince değiştirmezsen platoya çarpma ihtimalin artar. Bu elementlerin ortaya çıkardığı toplam antrenman yükü, aşamalı olarak artmalıdır.

Diğer yandan antrenman programını uzun zamandır sürdürüyorsan, önceden denemediğin bir antrenmanı deneyebilirsin. Grup derslerine girebilir, farklı ve daha zorlayıcı tipte antrenmanlara yönelebilirsin. Bu şekilde hem antrenmanın tekdüzeliğinden kurtulacak, hem de daha yeni ve şiddetli bir antrenman sayesinde kilo vermeyi sürdüreceksin.

 



PAYLAŞ
4 YORUM
Esther | 9 Mayıs 2016, 12:36 - Cevapla

👌🙌👏👏👏 tam da beklediğim bir yazi tskürlerrr 😍

nihat Batuman | 11 Mayıs 2016, 10:35 - Cevapla

ekmek yok kilo yok

AYDIN KAYA | 21 Mayıs 2016, 12:20 - Cevapla

Sadece ekmek değil ,şeker yok,tuz yok (çok az olmalı) ,unlu gıdalar yok.Belki ay da 1-2 kere olabilir o kadar.

CEM ÖZDOĞAN | 31 Mayıs 2016, 12:38 - Cevapla

Ekmek mutlaka olmalı .Ama az olmalı.Çünkü vücut çalışırken ,kendisine enerji sağlayacak bir karbonhidra kaynağına ihtiyacı olacak.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER