Yaz Tatilinde Formda Kalmanın Sırları – 1

Kış boyunca full motivasyonla yaz için hazırlandın. Herkes işten ve okuldan çıkıp sıcacık evine giderken sen spor salonuna gittin. Aklında hep bir hedef vardı, o da yazın güneye gidip mayonu veya bikinini giydiğinde kendini iyi hissetmen. Peki, bu noktaya ulaştıktan sonra iş bitiyor mu? Yazın gelmesi ile bugüne kadar sürdürdüğün o çelik iradeni ve disiplinini bir kenara mı atacaksın? Eğer kaçamak yapacaksan ne kadar yapmalısın? Bunun sonuçları ne olacak?

Bu yazıda beslenmeye odaklanacağız. Bir sonraki yazıda ise işin egzersiz kısmı gelecek. Yazın yapılan kaçamaklar eğer sık yapılmazsa fazla problem yaratmıyor. Ama üst üste tekrarlandığında çok fazla kaloriyi kısa zamanda almana neden oldukları için yavaş yavaş itina ile inşa ettiğin vücudunu bozmaya başlıyor. 3 ay gibi kısa bir dönemde bile görünümünün değişmesine yol açabiliyor. Bu işlem zaman aldığı için hemen fark edemiyorsun, yaz bitiminde rüyadan bir uyanıyorsun ve tekrar başladığın noktaya dönmüşsün.

Peki formunu korumak için neler yapmalısın?

Gizli Şeker Kaynaklarına Dikkat Etmelisin!

Yazın özellikle artan sıcaklıktan ötürü vücut ısın yükselir. Vücudun artan ısıyı düşürebilmek için terler, buna bağlı olarak su kaybı baş gösterir ve içecek bir şeyler aramaya başlarsın. Bu noktada elin hemen buz gibi bir şişe kola, gazoz veya meyve suyuna gidebilir. Bu tip içecekler susuzluğunu kalıcı olarak gidermez, kısa bir süre sonra tekrar kendini susuz hissedersin. Bir adet kutu kolada yaklaşık 150 kalori var. Günde iki adet kutu kola içsen, aldığın 300 kaloriyi yakman için yoğun bir şekilde çalışma yapman gerekir.

Gün içinde bol bol içmen gereken şey su (içine portakal, limon, nane veya salatalık doğrayabilirsin), sade maden suyu veya şekersiz buzlu çay olabilir.

Şekerin çaktırmadan karşına çıkacağı diğer bir yer de basit karbonhidrat cenneti olan açık büfeler ve tatlı reyonları. Bunlara karşı koyması oldukça güç, biliyoruz. Ama bir dilim baklavada 200-300 kalori olabileceğini göz önüne alırsan, formunu kaybetmenin ne kadar kolay olacağını da anlayacaksın.

Yemeğe asla tatlı yiyerek başlama!

Kan şekerin en düşük noktada iken tatlı yemen, yediğin miktarı da oldukça artıracaktır. Önce zeytinyağlıları veya salatanı, sonra ızgara et-tavuk-balık tarzı ana yemeğini, en sonda da tatlını tüketmeye çalış. Tatlı seçeneğin de sade dondurma olsun (tabii ki meyve daima bir numara, unutma!).

Dondurmanın 100 gramında yaklaşık 200 kalori bulunur. Bu da diğer tatlılara kıyasla dondurmayı biraz daha masum kılar. Oyunu dondurma için kullanırsan kalori açısından tasarruflu davranmış olacaksın.

Alkollü içeceklere dikkat edin!

Diğer bir tehlike de alkol. Margaritalar, mojitolar, buzlu içecekler, şişe şişe biralar seni sürekli taciz edip duracak. Örneğin %40 alkol içeren bir bardak viski veya votka benzeri içkide (100ml) yaklaşık 200-250 kalori bulunur. Bunu sek içmeyip içine meyve suyu karıştırdığını düşünürsen bir bardaktan alacağın kalori 350-400’e dayanabilir. İki adet içtiğini varsayarsak da 700-800 kalori eder. Sporda döktüğün terler hatrına alkol tüketirken dikkatli olmalısın.

Sana vermek istediğimiz mesaj, iyi bir vücuda sahip olmayı hayat boyu sürecek bir yaklaşım olarak görmen. Sadece bu yaz için değil, onu takip eden aylarda da iyi görünmeyi hedeflemen. Yoyo dediğimiz inişli çıkışlı seyreden döngüye yakalanman fiziksel ve psikolojik açıdan hiç sağlıklı değil!

İyi sporlar!

 



PAYLAŞ
5 YORUM
Muhammed Sözkesen | 13 Mayıs 2016, 12:10 - Cevapla

Süper bilgi elinizd sağlık.

Seçil İnci | 25 Mayıs 2016, 11:50 - Cevapla

Çok bilgilendirici buldum.teşekkürler

Ece ugurlu | 28 Mayıs 2016, 22:51 - Cevapla

Fitblog

CEM ÖZDOĞAN | 31 Mayıs 2016, 12:22 - Cevapla

Kesinlikle yararlı bilgiler.Aynı zamanda hatırlatma ve uyarı anlamındada çok yararlı.Bir de şu konu içinde geçen yoyo durumu ile ilgili bilgi verebilirsenizçok menun olurum.Çünkü gerçekten çok sık yaşadığımız bir durum bu.

sedanur çekiç | 12 Haziran 2016, 00:16 - Cevapla

ellerinize sağlık gercekten

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER