Antrenman Sonrası Kas Ağrıları

Bir gün önce en sevdiğin grup dersine katıldın veya ağırlık antrenmanını tamamladın. Ama bugün günlük işlerini yapmakta zorlanıyor, oturup kalkarken acı çekiyor, merdivenleri inip çıkamıyorsun. Bu da sana “Bir daha spora gitmeyeceğim” dedirtiyor, panik yapmana ve sporu bırakmayı düşünmene gerek yok.

Antrenman yapmaya yeni başladıysan veya uzun bir ara verdiysen antrenman sonrası kas ağrıları yaşaman çok normal. Yoğun, uzun veya alışık olmadığın bir antrenman sonrası kaslarında hissettiğin rahatsızlık ve acıya “Gecikmeli Kas Ağrısı” (DOMS) deniyor.

Peki her antrenman sonrası bu ağrıları yaşayacak mısın?

DOMS’un nedenleri ve belirtileri nelerdir?

Yıllardır DOMS’a sebep olarak yoğun antrenmanlardan sonra kaslardaki laktik asit birikmesi gösterilmişti ama son araştırmalar gösterdi ki; DOMS’un laktik asit birikmesiyle ilgisi bulunmuyor. DOMS, alışık olmadığın egzersiz sonucunda ortaya çıkan bir kas travması. Tam olarak açıklaması da şöyle: Yapılan egzersiz kas hücrelerinin zarlarına zarar vererek iltihaplanmaya neden oluyor ve bu iltihaplanma da sinir uçlarına sinyal gönderen metabolik atıklara dönüşüyor. Oldukça şaşırtıcı değil mi?

DOMS’un belirtileri ise kas ağrısı, gerilmesi, sertleşmesi, şişmesi ya da güç kaybı olarak ortaya çıkabiliyor. Kas ağrısının en acılı dönemi 1 ve 3. günler arasında olur ve 7 güne kadar uzayabilir. Kaslarda sertleşme ve şişme 3. ve 4. günde tavan yapabilir ve iyileşmesi 10 güne kadar sürebilir. Kaslarda güç kaybı ise en çok ilk 48 saatte hissedilir ve iyileşmesi 5 günü bulabilir. Bu belirtilerin tümü aynı anda gerçekleşmeyebilir ve birbirleriyle bağlantılı değildir. Eminiz benzer sorunlar seni de zorlamıştır.

Peki bu ağrıları daha hızlı iyileştirmek için ne yapmalısın?

Öncelikle herhangi bir ilaç almaktansa doğal yollarla bu ağrıları azaltmayı hedeflemelisin. Antrenmanı kesmek yapacağın en kötü şey olur ve bir sonraki antrenmanda daha fazla acı çekmene sebep olur. Bu nedenle hafif hafif antrenmana devam etmen gerekir. Örneğin: 20 dakikalık bir kardiyo çalışması veya hafif ağırlıklarla yapacağın bir turluk istasyon çalışması kaslarını aktive edecek ve ağrıyı azaltacaktır.

Unutma, gecikmeli kas ağrısı yaşıyorsan vücudunu şaşırtmış ve verimli çalışmışsın demektir. Çalışmaya ara vermeden devam! Spor dolu günler…



PAYLAŞ
6 YORUM
Fatih | 28 Mayıs 2016, 23:50 - Cevapla

Merhaba ben antrenmandan sonra bcaa kullanıyorum arkadaşım bana antrenmandan önce kullanmalısın dedi nasıl yapmam gerekiyor bilgi verirmisiniz teşekkürler.

instagram takipçi

    FitBlog | 31 Mayıs 2016, 12:49 - Cevapla

    Fatih merhaba, bu konuyu diyetisyene danışman en sağlıklısı olur. Arkadaşın ile metabolizmalarınız ve ihtiyaçlarınız farklı olabilir.

Erol emre | 29 Mayıs 2016, 18:55 - Cevapla

Bilgiler için çok teşekkür ederim ben dips çalışıyorum ve sol omuzunda kurek kemigimin altinda ve köprücük kemiği altında bir ağrı oluştu bir türlü geçmiyor nerdeyse bir ay oldu sebebi ne olabilir uzun zamandır dips çalışmıyor dum ona bagladım ama geçmedi hiç ara vermedim her gün akşam saat 7 de 7*10 set yapıyorum

    FitBlog | 31 Mayıs 2016, 12:46 - Cevapla

    Erol Merhaba, böyle bir durumda en doğrusu uzman bir doktora konuyu danışman olur.

Basak | 4 Haziran 2016, 14:18 - Cevapla

Bilgiler için teşekkürler. Ek olarak antreman ve duş sonrası kas ağrısı olan bölgeye 2-3 dk soğuk su tutmak veya buz kompres yapmak, ayrıca ayakları yukarı dikerek dinlenmek ve masaj yapmak da fayda sağlıyor. Herkese fit günler dileğiyle!

AYFER KAZANIR | 17 Ekim 2016, 13:26 - Cevapla

:)

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER