Sıcak Havada Spor

Sonunda uzun süredir beklediğimiz yaz mevsimi geldi. Havaların ısınması ile birlikte antrenman yapmak biraz daha zorlaşıyor ancak bu antrenmanlarına ara vermen için geçerli bir neden değil. Gereken tüm önlemleri alarak sağlıklı bir şekilde spora devam edebilirsin. Peki, bu sıcak ve nemli havalarda spor yaparken dikkat etmen gereken noktalar neler?

Antrenman saatlerine dikkat et

Programını planlarken günlük hava tahminlerine göz at, sıcaklığın nispeten düşük olduğu saatlerde antrenman yapmayı hedefle. Günün erken veya geç saatleri en doğru tercihler olacaktır.

Uygun kıyafetler seç

Terleme insan vücudunun en önemli soğutma mekanizmasıdır. Terleme esnasında vücut, suyu tenin üzerine çıkartır, bu su buharlaşırken tenimizden ısıyı çeker ve teni serinletir. Bu sebeple terlemene izin veren kıyafetler seçmelisin. Açık renkli, nefes aldıran, pamuklu ve bol giysiler uygun olacaktır.

Ayrıca açık havada spor yapıyorsan şapka takmaya ve kaliteli bir güneş kremi kullanmaya özen göster.

Bol su iç

Terleme sebebiyle su vücut dışına çıktığı için onu yerine koymak çok önemlidir. Üstelik antrenman esnasında su kaybı katlanarak artar. Bu nedenle yeterince su içmeye çok önem vermelisin.

Antrenmana başlamadan 1-2 saat kadar önce minimum 500 ml kadar su içmeye çalış. Ayrıca antrenman esnasında da her 15-20 dakikada bir 200-250 ml su iç.  Tabii ki daha fazla içmek istiyorsan hiç bir problem yok.

Egzersizin şiddetini ayarla

Artan ısı nedeniyle daha fazla kan teninin etrafına pompalanmak zorunda kalırken, spor yaparken çalışan kasların da bu kanın mümkün olduğunca fazlasını alabilmek için mücadele eder.  Bütün bu artan kan ihtiyacını karşılayabilmek için kalbin de daha fazla atmak zorunda kalır. Bu nedenle egzersizinin şiddetini iyi ayarlamalı ve vücudunu zorlamaktan kaçınmalısın.

Bunun için başta daha kısa ve yavaş egzersizler tercih ederek aşamalı olarak temponu arttırabilirsin.

Antrenman esnasında vücudunu dinle

Eğer antrenman esnasında kramp, bayılma hissi, baş dönmesi, mide bulantısı, görmede bulanıklık gibi durumlar ortaya çıkarsa hemen antrenmanı durdur ve serin bir yerde dinlen.

Yukarıda bahsettiğimiz noktalara dikkat ettiğin sürece sporuna yaz boyunca aynen devam et.

İyi sporlar!



PAYLAŞ
5 YORUM
Adnan Redürt | 29 Haziran 2016, 03:43 - Cevapla

geçen gün salon çok sıcaktı klimalar çalışmıyordu salonda biri bayıldı bende korktum baya şimdi salona gitmeye korkuyorum sıcak havada sizce gitmelimiyim ?

instagram takipçi hilesi
instakipci

    FitBlog | 29 Haziran 2016, 14:51 - Cevapla

    Sıcaklarda antrenman yaparken kendini çok fazla zorlamamalı ve bol su içmeyi unutmamalısın.

nurten tosun | 22 Temmuz 2016, 15:42 - Cevapla

ben günde bir saat aralıksız orta tempoda koşuyorum. koşarken su içilir mi?

    FitBlog | 26 Temmuz 2016, 15:29 - Cevapla

    Antrenman sırasında sıklıkla az miktarda su içmek iyi bir seçenek olabilir, ancak miktarına dikkat edilmeli.

Deniz Oğuz | 26 Temmuz 2016, 05:14 - Cevapla

Yeni yazılarla ilgili bilgi maili almak istiyorum

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER