Tatilde Spora Ara Verdim, Şimdi De Geri Dönmesi Çok Zor!

Sporu gayet güzel bir şekilde sürdürüyordun ama araya bir soğukluk girdi. Ya işlerin çok yoğunlaştı, ya bir sakatlık geçirdin ya da tatile gittin veya sık sık seyahat ettiğin için spora bir türlü gidemedin…Şimdi de o kadar dikkat etmeye çalışıp aksatmadığın sporuna geri dönmekte zorluk çekiyorsun. Ne yapabilirsin?

İlk olarak şunu bil: Yalnız değilsin. Spora uzun süredir devam eden herkesin istisnasız karşılaştığı bir durumdur bu.

Eğer aktif bir yaşam sürer, sağlıklı beslenir ve pozitif ortamlarda bulunursan vücudun da bunu sürdürmek ister. Ama eğer tam tersini yapar, baklava börek ile beslenir, sürekli kanepede televizyon seyreder ve aktif olmayan bir yaşam tarzı sürdürürsen de bu sefer vücudun  bu yaşam tarzını sürdürmeye alışır.

Spora ara verdiğinde geri dönmen de işte tam bu nedenden ötürü daha zor oluyor. Ama değişen şey, alışkanlık dediğimiz ve belki de tüm diğer faktörlerden daha bile güçlü olan bu özellik. Bir anlamda kendine karşı bir savaş vermeye başlıyorsun. Bunu kırmak bazen oldukça güç olabiliyor, ama asla imkansız değil.

Peki, bunu nasıl başarırsın?

  1. Muhtemelen spora ara verdiğinde bu yediklerine de olumsuz olarak yansımıştır. Hemen hamur işlerini, tatlıları, paketlenmiş gıdaları kes. Kendini güçsüz ve yorgun hissetmenin bir numaralı sebebi bunlar. Göreceksin, enerjin kısa sürede geri gelmeye başlayacak.
  1. Spora dönmeyi mümkün olduğunca kolaylaştırmalısın. Her şeyi mükemmel yapmaya çalışmak yerine aşama aşama başla. Önce haftada 2 gün, 30’ar dakika olmak üzere başla. İlk ay sonunda amacın haftada 3 güne ve 45’er dakikaya çıkarmak olsun. Kendine bu zamanı tanırsan hissettiğin baskı azalacak ve düzene dönüşün kolaylaşacak.
  1. İlk başladığın hafta sadece en sevdiğin antrenmanları yap. Tüm kas grupları çalışmasa da dert etme. Amacın aktif kalmayı başarabilmek olsun. Kardiyo bu gibi durumlarda sana yardımcı olabilir. Dolaşımını hızlandırıp kendini daha iyi hissettirebilir. Yoga gibi bir antrenmanla da sahalara dönmeyi deneyebilirsin. Temel amaç mutluluk hormonlarını tekrar harekete geçirmek.
  1. İlk başladığın haftalarda antrenmanlardan hemen sonra kendini ödüllendir. Tabii ki baklava ya da iskender ile değil J Arkadaşlarınla buluş, güzel bir film izle veya en sevdiğin yerde lezzetli ve sağlıklı bir öğün tüket. Antrenmanlardan sonra çikolatalı sütü gönül rahatlığı ile tüketmeyi unutma. Bu antrenman sonrasındaki iyileşme sürecini hızlandırmaya yardımcı olur.
  1. Verdiğin aranın uzunluğuna bağlı olarak kasların zayıflamış ya da esnekliğin azalmış olabilir. O yüzden eğer hareketli bir grup dersi ile geri dönmeyi planlıyorsan dikkatli ol. Örneğin kickbox gibi şiddetli bir antrenmanla başlayayım dersen tekmelerinin çok yüksek veya çok hızlı olmamasına özen göster. Spor yapmadığın sürece zayıflamış olan hip flexor (kalça bükücü) gibi kaslarını aşırı yüklenmeden ötürü incitme.
  1. Yanına bir spor arkadaşı bulmaya çalış fakat bu kişi seviye olarak senden çok ileride veya geride olmasın. Spora beraber gitmek karşılıklı sorumluluk duygusu oluşturur, devamlılığı artırır.
  1. Spordan ayrı kaldığın süre boyunca sinir sistemin de kas aktivasyonunu aşamalı olarak düşürerek duruma adapte olur. Geri döndüğünde ilk antrenmanlarda dünyayı kurtarmaya çalışma. Zihnin bedeninden daima daha güçlüdür ve çabuk sonuç almak ister.

Spora geri dönüş bahsettiğimiz üzere daha çok alışkanlıklara karşı verilen bir mücadeledir. Bunu kırmak için acele etme.

Kendine zaman tanı ve yeni duruma yavaş yavaş adapte olmaya çalış çünkü spora tekrar başlayanların sıklıkla yaptığı hatalardan biri de şiddeti çok çabuk artırmak ve sonuç olarak da maalesef kendilerini sakatlamak oluyor.

Bu uzun bir yol, ağır ama emin adımlarla yürümen daima senin yararına olacaktır.

İyi sporlar!

 

 

 



PAYLAŞ
1 YORUM
ERSAN BAYRAKTAR | 16 Ağustos 2016, 10:16 - Cevapla

YOLLADIGINIZ MAIL COK FAYDALI OLDU

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER