Seni Amaçlarına Yaklaştıracak İpuçları

Tatiller bitip de işe ve okula geri dönünce bazılarımız fitness amaçlarını hatırlar, hayatının ve görünüşünün nereye gittiğini tekrar gözden geçirir ve gerekli ayarlamaları yapmaya niyetlenir. Bir diğer grup da uygulamakta oldukları beslenme ve egzersiz sisteminin yetersizliğinden mutsuz bir şekilde neyi değiştirsem de daha iyi sonuçlar almaya başlasam diye kara kara düşünmeye başlar. Daha önceki yazılarımızda zaman zaman seni fitness amaçlarına ulaştırmada yardımcı olacak bazı ipuçları verdik. Bugünkü yazımızda ise davranışlarına daha rasyonel bakmana yardımcı olacak, sadece fitness konusunda değil, hayatının birçok alanında da gerçeklik kontrolü yapmanı sağlayacak tavsiyeler vereceğiz.

Davranışlarını Amaçlarına Yaklaştırman En Büyük Adımdır!

Aşağıda sıraladığımız durumlarla eminiz ki sen de sıkça karşılaşmışsındır:

  • Karın kaslarını görünür hale getirmenin yolunun beslenmeden geçtiğini bilmek ama her gün pizzadan, kebaptan, börekten vazgeçmemek,
  • Kas kütlesini artırmak istemekama antrenmanlarında tekrar ve ağırlık sayılarını takip etmemek,
  • Daha iyi bir şekle girmek istemek ve spor salonuna üye olmak ama zamanı olmadığı için gitmeyip üyeliğini iptal etmek,
  • Vücudu susuz bırakmanın , alkol tüketmenin zararlarını ve bunların , fitness amaçlarını nasıl sabote ettiğini bilmek ama her hafta sonu akşamdan kalma bir halde gezerek günü kaçırmak,
  • Yağ oranını düşürmeyi amaçlamak ama haftada sadece bir defa antrenman yapmak,
  • Makroların önemini bilmek ama öğle yemeğini hazırlamamakta inat ederek zorunlu olarak dürüme yönelmek,
  • Uykunun önemini, hormonları düzenleyen bir mekanizma olduğunu anlamak ama dizilerin final bölümlerine daha fazla önem vermek,

Tüm bu davranışların akabinde de tipik olarak görülen şey sonuç alamamak, sürekli program değiştirmek veya mucizevi takviyeler aramak. Ancak eğer başarı istiyorsan bunun için gerekeni yap, sadece lafta kalmasın.

Hedeflerini Gerçekçi Belirlemek Seni Hızlandırır!

Amacın ne olursa olsun öncelikle başarılabilir bir seviyede olması çok önemli. Eğer amacın şu anki seviyenin çok üzerinde ise onu parçalara bölmek ve merdiven misali çıkarak amacına yaklaşman gerekli. Bunu kabul etmeyenler aşağıdaki durumlarla karşılaşabilirler:

  • Bir ayda 20 kilo vermeye çalışmak, yemeyi içmeyi kesmek, yağ yakıcı ürünleri sürekli kullanmak. Sonuç alınsın ya da alınmasın, bunu uzun dönemde sürdüremeyerek gerisin geri en başa dönmek,
  • Kas kütlesi oluşturmanın kolay ve hızlı bir süreç olduğunu düşünmek, bunu başaramayınca sporu bırakmak veya pek çok sağlık problemi oluşturabilen steroid ve diğer dopinglere yönelmek,
  • Amaç belirlerken başkalarını baz almak. Genetik konfigürasyon, spor geçmişi gibi faktörleri göz ardı etmek; sonuçları kıyasladığında da hayal kırıklığına uğrayarak sporu bırakmaya kadar varan aksiyonlar almak.

Dünyayı bir günde fethetmeye çalışmak hayal kırıklığına en uygun zemini hazırlar. Kendine güvenini ve inancını kaybetmene, motivasyonunu yitirmene ve spordan soğumana yol açar. Amaçlarını başarılabilir ve ölçülebilir küçük hedeflere böl, daima gerçekçi bir şekilde ilerlemeye önem ver.

Söz konusu olan fitness ve iyi görünmek olduğunda işin kolay bir yolu yok. Sadece amaca uygun beslenme, sıkı ve disiplinli çalışma, sabır ve en önemlisi de devamlılık var. Amaçlarını doğru belirler ve bu yolda yürürken yapman gerekenleri yaparsan başarısız olma ihtimalinin yok. Başarısız olduğunu söyleyen kişilere bakarsan da mutlaka yukarıda bahsettiğimiz tuzaklardan birine yakalandıklarını göreceksin. Onlardan olma. Bizden ol.



PAYLAŞ
2 YORUM
Ercan Albeniz | 20 Ekim 2016, 07:52 - Cevapla

Çok güzel anlatılmış. Teşekkür ederim. Bu tavsiyeler ile yeni bir yaşam stili yaratıp birde disiplin ile
devam edilince alınmayacak sonuç yok bence de. Kendi vücudundaki değişimi gördükçe motivasyon , devam etme isteği dahada artıyor. En azından ben böyle görüyorum.

deniz tekinalp | 21 Ekim 2016, 15:29 - Cevapla

Çok önemli tavsiyeler

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER