Yağ Yakma ile İlgili Yanlış Bilinenler – 2

Yağ yakma konusunda yanlış anlaşılan veya yanlış bilinen mitleri açıklığa kavuşturmaya serimizin ikinci bölümünde devam ediyoruz. İlk bölüm için buraya tıkla.

3: Yağ yakmak için akşam saat 19’dan sonra yemek yenmemelidir.

Kulağa mantıklı geliyor. Geç saatte yiyorsun ama ondan sonra hareket etmiyorsun ve bu nedenle yediklerini yakamıyorsun Aslında durum pek de öyle değil.

Bu efsanenin ortaya çıkmasının nedenini büyük ihtimalle insanların akşam yemeğinden uyuyana kadar abur cubur türü ve basit karbonhidrat ağırlıklı atıştırmalara yönelmeleri, fark etmeden vücutlarına bol miktarda kalori almaları ve bunun da kilo artışına yol açması olduğunu düşünüyoruz. Tam tersine belli bir saatten sonra atıştırmayı kesenlerin kilo vermesi de metabolizmasındaki yeme saati ile ilgili oluşan etkiler değil, toplamda tüketilen daha az kalori miktarı ile ilgilidir.

Alışkanlıklar çok güçlü dürtülerdir, insanı farkında olmadan kendilerine itaate zorlarlar. Gece atıştırmaları da bir alışkanlık haline geldiğinde kişiyi düzenli olarak belli bir saatte bir şeyler atıştırma eğilimine itecektir. Bu atıştırmalar da hepimizin bildiği üzere kereviz, havuç ve turp olmayacaktır. Dilim pizzalar, bisküviler, patates cipsi gibi atıştırma kralı olan gıdalar veya hamur işleri, kan şekerini hızla yükselterek seni hızla geçici bir mutluluğa ulaştırır. Bunlarla gelen fazla kaloriler de maalesef yağ yakımı amaçlarını sabote eder. Ama bu noktada bilmen gereken tek bir şey var. Yemek saatinin yağ yakımı ile pek alakası yok.

Kalorinin saati olmaz, her ne saatte olursa olsun gereğinden fazla kalori alındığında bu fazla kaloriler yağ olarak depolanır. İster zararlı gıdaları sabah kahvaltısında ye ister akşam ye, sonuç değişmez.

Eğer akşam atıştırmalarını seven biriysen, bunda problem yok. Akşam favori atıştırmanı mideye indireceksen gün içinde toplam kaç kalori almış olduğunu da bileceksin. Ancak bildiğin bir şeyi kontrol edebilirsin. O yüzden sistemli git, kalori açığı yarat ve daima yağ yakımı bölgesinde kalmayı hedefle. Saat kaçta yediğine de pek takılma.

4: Sık yemek yemek, ara öğünler tüketmek kilo vermeyi kolaylaştırır veya zorlaştırır.

Bu maddeye çok şaşıranlar olduğunu tahmin ediyoruz çünkü biz Fitblog’da ara öğünleri tavsiye ederiz. Bunun nedenini kilo vermeyi kolaylaştırmak olarak algılamış olabilirsin ancak alakası yok.

Yağ yakmaya çalışan kişilerin büyük kısmının sıkıntısı, bol miktarda basit karbonhidrat içeren gıdaları tüketmeleridir. Bunun altında da aşama aşama anlattığımız şu döngü yatar:

Aşama 1: Arası açılan öğünlere bağlı olarak kan şekerindeki düşüş ve artan açlık hissi,
Aşama 2: Kan şekerindeki düşüşü tersine çevirebilmek için tüketilen basit karbonhidratlı gıdalar,
Aşama 3: Basit karbonhidratların hızla kana karışması sonucu bir anda yükselen kan şekeri,
Aşama 4: Kandaki yükselen şekeri düşürebilmek için vücudun çok miktarda insülin salgılaması,
Aşama 5: İnsülinin şekeri kandan alıp hücrelere geçirip depolaması (yağlanmanın oluşumu),
Aşama 6: Kan şekerindeki ani düşüşün yeniden açlık hissi yaratması ve Aşama 1’e dönülmesi,
Aşama 7: Bütün bu kısır döngü sonucunda sürekli olarak iki ekstrem seviye arasında gidip gelen kan şekeri.

Bu yüzden sık öğün tüketmek, belki metabolizmayı hızlandırmaz ama açlık ve iştah yönetimini kolaylaştırır. Kişinin ilk bulduğu simidi, böreği, tatlıyı veya pizzayı tüketmek zorunda kalmamasına yardımcı olur. Tabii ki sık öğünden kastımız her şeyi istediğin kadar tüketmek değil. Kastımız günlük kalori ve makro ihtiyaçlarına sadık kalarak öğünlerini planlı ve düzenli olarak tüketmen. Beslenmede beklenilirlik yaratmak, vücudun yağ yakımına da yardımcı olacaktır.

Bu serimizde yağ yakma ile ilgili karşımıza çıkan en yaygın mitleri deşifre ettik. Neyi neden yaptığını bilmen, motivasyonunu koruyabilmen için de çok önemli. Aksiyonlarımızın devamı gelecek, bizimle kal :)



PAYLAŞ
1 YORUM
GÜZİN KAYIK | 13 Aralık 2016, 12:45 - Cevapla

.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER