Seyahat Ederken Sağlıklı Beslenmenin Yolları

Aramızda seyahat ederken düzenli sporu aksatmayan ve sağlıklı beslenmeye devam edenler ellerini kaldırsın.
giphy-1

Eller havadaysa hiç dikkatini dağıtmayalım, yazının sonundaki “Sonraki İçerik” tuşuna tıkla, seni bir sonraki yazımıza alalım. Eller kalkmadıysa okumaya devam :)

Sağlıklı yaşamı aksatmaktan dolayı hissedilen suçluluk duygusunu en aza indirgemeyi sağlayan güzel bahanelerdendir seyahat etmek.

giphy

Sağlıklı beslenmenin zorluğundan, seçeneklerin limitli olmasından, spor salonunu bulunmamasından, koşturmadan zaman bulamamaya kadar yüzlerce içimizi rahatlatacak gerekçe gösterebiliriz. Diğer yandan bu kadar zorluğa rağmen sağlıklı seçimleri sürdürebilenler, kendilerini ekstra harika hissederler. Aslında bunu yapabilmek tahmin ettiğinden daha kolay.

giphy-3

Bugün işin beslenme kısmına değineceğiz. Seyahatin bir hareket halinde olduğun yolculuk kısmı var, bir de seyahat boyunca kaldığın konaklama kısmı. Otobüste veya uçakta kötü seçimler yaparak başlarsan geri kalan zamanda da kötü seçimlerle devam etme ihtimalin yükselir. Bu da seyahat boyunca sağlıklı yaşamdan tamamen kopmana ve geri dönüşün zorlaşmasına sebep olur. O zaman ilk amaç, iyi bir başlangıç yapmak.

Yolculuk Sırasında Beslenme
Eğer yolculuk 3-4 saatten az sürecek ise işin zor değil. Yola çıkmadan sağlıklı kaynaklardan sağlam bir öğün ye. Bu öğünde mutlaka protein ve lif miktarı yüksek olsun. Bu sindirimi uzatarak daha uzun süre tok hissetmeni sağlayacaktır.

giphy-8

Yola çıktıktan birkaç saat sonra acıkırsan ve bir şey yemezsen, bu vardığında basit karbonhidratlara saldırmana yol açabilir. O yüzden yanına bir avuç fındık ve ceviz al. Acıktığında korkmadan atıştır. Ancak bunların yanına kuru kayısı, üzüm, dut gibi kuruyemişleri sakın koyma. Bunlar ışık hızıyla kan şekerinde oynamalara yol açabilir.

Eğer yolculuk 6 saat ve üzerindeyse bambaşka bir oyun planın olacak. Sıkı dur, daha önce hiçbir yerde görmediğin bir tavsiyemiz olacak sana. Öncelikle, otobüs ya da uçak ile seyahat ediyorsan muhtemelen arada yiyecek ve içecek ikramları olacaktır. Bunların içerisinde sağlıklı gıda olma ihtimali sıfıra yakındır. O yüzden bunların hepsini reddeceksin. Sana tam tahıllı, lifli, proteinli vb atıştırmalar hazırlayıp yanında getirmeni de önermeyeceğiz. Sana tavsiyemiz uzun yolculuklar boyunca hiçbir şey tüketmemen yönünde olacak. Doğru duydun, yolculuk boyunca intermittent fasting uygulayacaksın. Yolculuk öncesinde normal öğünlerini ye, yolculuk sırasında ise sadece su iç, kafeinli içecekleri de limitle.

200w

Intermittent fasting’in uzun yolculuklar esnasında, hele eğer bir de jetlag durumu ortaya çıkabilecek seyahatlerde çok faydası olabilir. Hız, mekan ve saat değişimi gibi faktörlerle başa çıkmaya çalışan vücudu bir de sindirim gibi ağır bir işle yormamak, seyahatin yıpratıcı ve yorucu etkilerini de azaltır. Bunu uygularsan jetlag bile bileğini bükemez.

Son olarak bazen su içmeyi unutup fark etmeden dehidrasyona (vücutta sıvı azalması) uğrayabilirsin. Bu durumlarda vücuttaki açlık ile susuzluk sinyalleri karışabilir ve su içmek yerine yemeye yönelebilirsin. Bunu önlemek için de yanında su şişesi veya matara taşıman yardımcı olacaktır.

Konaklama Sırasında Beslenme
Peki yolculuğu her anlamda kazasız belasız atlattın, kalacağın yere vardın. Burası bilmediğin bir ortam, muhtemelen yemek yapma fırsatın yok. O zaman kendimizi kebapçılara vuralım değil mi? Tabii ki değil, sen yeter ki sağlıklı beslenmek iste, alternatifler çok.

İlk olarak kaldığın yere yakın olan restoran ve kafeleri hızlıca araştır. İstersen Four Square’den gir, mekanların yerlerine, puanlarına ve yorumlarına göz at. Aşağıdaki seçenekleri bulmaya çalış:

– Izgara balık ve mevsim ya da çoban salata. Bundan önce de unlu ve çok yağlı olmayan bir çorba içebilirsin. Eğer balıkçıdaysan ekmeği masaya koydurma, olacakları biliyorsun :)

giphy-9

– Izgara tavuk göğsü ve ızgara karışık sebze. Aynı yukarıdaki gibi protein, sağlıklı yağ ve lif dolu bir alternatif. Yanında da büyük bir kase yoğurdu afiyetle yok et.
– Sandviç. Yakınlarında tam tahıllı, protein ve sebze içeren sandviçleri olan bir kafeyi çok büyük ihtimalle bulabilirsin.

giphy-10

– Kahvaltı için ne yapayım dersen ilk aklına gelecek olan omlet ya da menemen. Seyahatin yurt içindeyse yulaf ezmesi yapan bir yer bulamama ihtimalin ne kadar yüksek ise omlet ya da menemen yapan yer bulamama ihtimalin de bir o kadar düşük.

giphy-13

İlk tercihin tam tahıllı ekmek olsun, yoksa kepek ekmeği iste ve birkaç dilimi geçmemeye çalış. Yanında istediğin kadar şekersiz çay veya kahve tüketebilirsin. Bunun yanında da bir söğüş tabağı al, domates, biber ve salatalık enerji seviyeni yükseltecektir.

– Eğer “Kebapçıya gitmek zorundayım iş yemeği bu, kaçamam!” diyorsan ona da çözümümüz var. İlk olarak tavuk şiş, tavuk ızgara ya da ızgara etin nasıl marine edildiğini sor. Pek çok yer, saatler boyunca ayçiçek yağı ile marine etmekte. Öyle ise pas geç ve marine edilmemiş protein seçeneklerini sor. Genelde ya tavuk göğsü ya da bazı kırmızı etler marine edilmemiş halde bulunur. Bunun da yanında bolca salata, ayran, piyaz söylediğin zaman hem olabildiğince sağlıklı hem de lezzetli bir seçim yapmış olursun.

giphy-14

Gördüğün gibi seçenekler aslında oldukça fazla. Yeter ki araştır ve gittiğin yerlerdeki yemeklerde değişiklikler yapmayı rica etmekten çekinme. Mesela salata alıyorsan sosunu yanında isteyebilir veya yemeğin yanında pilav yerine ızgara sebze alabilirsin. Çalışanlar genelde oldukça yardımcı oluyorlar, tecrübeyle sabit :)

Bir sonraki yazımızda işin egzersiz kısmını ele alacağız. İyi seyahatler!



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER