Rekortmen Bir Deniz Kızı – Şahika Ercümen’e Sorduk

Serbest Dalış Türkiye Şampiyonası’nda kendi Türkiye rekorunu 5 metre geçerek yeni bir rekor kıran ve 110 metre ile Dünya Serbest Dalış Rekortmeni milli sporcumuz Şahika Ercümen ile spor ve sağlıklı yaşama dair keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

sahika-ercumen_3-1

 

1-     Dalış sporuna nasıl başladınız? Bugüne kadarki başarılarınız, ödülleriniz ve şampiyonluklarınız neler? Çok kısaca bahsedebilir misiniz?

Küçüklüğümden beri deniz benim için bir tutkuydu. Çocukluğumda geçirdiğim astım rahatsızlığım ve Çanakkale’den İstanbul’a uzanan zorlu tedavi süreci sonrası, bir okul gezisinde Çanakkale Sualtı Klübü ile tanıştım. İlk dalışımda hiç olmadığım kadar özgürdüm.

Hayatımı değiştiren bu elemente resmen aşık oldum. Bugüne kadar 6 tane dünya rekoru kırdık; hatta bunlardan bir tanesi erkekler rekorunun da üzerinde olduğu için Guinness Rekorlar Kitabı’na girdi. Bunları Türkiye Şampiyonlukları, Rekorları ve Dünya dereceleri izliyor.

2-     Tüm yıl boyunca yarışmalara katılmak ve form tutmak için nasıl bir antrenman programı izliyorsunuz? Antrenman programınızın içeriğini nasıl düzenliyorsunuz ve değişiklikleri neye göre yapıyorsunuz?

Türkiye’de olduğum zamanlarda MAC kulüplerinde antrenman yapıyorum. Yoga derslerine katılıyorum. Özellikle sezon başlarında MAC benim ikinci evim gibi. Spor sonrası kulüp içerisindeki dinlenme ve toparlanma olanaklarını kullanıp kulüpte sağlıklı bir öğün tercih ederim. Gittiğim birçok ilde MACFit olması benim için bir avantaj. Örneğin; trafiğe yakalanmamak için havalimanına erken giderim ve yeterli vaktim var ise en yakın MACFit’ te koşarım.

Antrenmanlarımı sezon başında kondisyon ağırlıklı çalışmalar ile yapıyorum. Yarış dönemine yakın zamanda ise daha çok teknik çalışmalar yapmak için dalış bölgelerinde kamp gerçekleştiriyoruz.

3-     Antrenmanınızın olmazsa olmazı nedir?

Yoga ve meditasyon antrenmanlarımda olmazsa olmazım.

4-     Beslenme düzeniniz nasıl? Yarışma dönemlerinde özel olarak uyguladığınız bir diyet bulunuyor mu?

Asıl mesleğim diyetisyenlik. Mesleğim ve tutkumun bu kadar birbirini tamamlıyor olması da benim için büyük şans. Nasıl beslenmem ve ne zaman ne yemem gerektiğini çok iyi biliyorum. Un, şeker, tuz üçlüsünden uzak durmak ve bol bol su tüketmek altın kuralım. Fast food gibi besin değeri düşük ve kalorisi yüksek  yağlı gıdalardan uzak durmaya; sebze, bakliyat ve protein kaynaklı besinleri tüketmeye özen gösteriyorum.

Malesef bu konularda çok fazla bilgi kirliliği var. Bu yüzden antrenman ve sağlıklı beslenme düzenimi bol bol sosyal medyada paylaşıyorum.

5-     Bu yıl gerçekleştirmek istediğiniz planlarınız neler?

Belgesel çekimlerimiz ve denizlerin, nesli tehlike altında olan türlerin korunması gibi konularda aktif olarak yürüttüğümüz sosyal sorumluluk projelerimiz devam edecek. Çok yakında ise dalış okulumuzda eğitimler vermeyi planlıyoruz.

Bilgi için : www.sahikaercumen.com
Twitter: sahikaercumen

Facebook: sahika.ercumen

Instagram: sahikaercumen



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER