Geçmeyen Şişkinlik Hissiyle Savaşmanın Yolları – Bölüm 1

Sağlıklı besleniyor, aktif bir yaşam sürüyor ama karın bölgendeki şişkinlikten bir türlü kurtulamıyorsun. Bu şişkinlik hissi seni rahatsız ediyor ve neden kaynaklandığını bilmiyorsun.

Vücuttaki şişkinlik hissinin en yaygın nedenleri aşırı yemek, ağır ve yağlı yemekler tüketmek ile çok hızlı yemek yemektir.
giphy

Tabii ki daha küçük porsiyonları, daha yavaş tüketmek ilk akla gelen ve en uygulanabilir çözüm. Unutma tokluk hissinin gıda tüketiminiden 15-20 dakika sonra gerçekleşiyor, yemek yerken biraz ara vermek fazla kalori alımını da engelleyecektir.

Diğer bir şişkinlik sebebi ise gaz oluşumu.

giphy-1

Sindirim sisteminde oluşan gaz miktarının yaklaşık yarısını yutulan hava oluşturur. Geri kalan yarısını ise sindirime yardımcı olan bakteriler ortaya çıkarır. Eğer sindirimdeki akış, etkin olarak gerçekleşmezse bağırsaklarda gaz birikir, bu da şişkinliğe ve rahatsızlığa neden olur.Hava yutarak oluşan gazı önlemek için sıvıları bir piper ile tüketmeye başlayabilirsin Vücudunda biriken gazın azalması için ise yemeklerden sonra bir soda içebilirsin.

Bu nedenler dışında sindirimi zor olan gıdaların tüketilmesi de geçici şişkinlik oluşturabilir.

Bu gıdalara örnekler:

  • Bakliyatlar (içerdikleri sindirilemeyen karbonhidratlar/lifler dolayısıyla),

bakliyat

  • Brüksel lahanası, karnabahar, havuç, kayısı gibi meyve ve sebzeler (içerdikleri nişasta ve şeker dolayısıyla),

bruksel1

  • Tatlandırıcılar (sindirilemeyen yapay tatlandırıcı sorbitol ve/veya pek çok kişinin sindirmekte zorlandığı früktoz dolayısıyla),

tatlandirici1

  • Süt ve süt ürünleri (özellikle sütteki şeker olan laktozu sindirmekte zorlananlar için),

sut1

  • Tam tahıllı gıdalar (içerdikleri sindirilemeyen bir karbonhidrat çeşidi olan yüksek lif oranı nedeniyle)

tahil1

Kendi kendinin doktoru olmak istiyorsan yukarıda bahsettiğimiz gıdaları sırayla bir süre tüketme ve hangisinin nasıl bir etki oluşturduğunu gör.

Afiyet olsun !

PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER