Geçmeyen Şişkinlik Hissiyle Savaşmanın Yolları – Bölüm 2

Bir önceki yazımızda bahsettiğimiz geçici olarak ortaya çıkan şişkinlik sebepleriydi. Bunda korkacak bir şey yok.

Eğer şişkinlik durumu geçici değilse ve sürekli bir şişkinlik durumu söz konusu ise önce akla tıbbi nedenler geliyor. Öncelikle bir doktora görünmeli ve şu koşullardan birinin olmadığından emin olmalısın:

 

İrritabl bağırsak sendromu: Genelde gluten içeren tahıllı gıdalar, süt ve ürünleri bu durumu tetikleyebilmekte. Doktoruna danış, ilaç gerekip gerekmediğini öğren. Bu durumu tetikleyen gıdaların neler olduğunu gözlemle ve bunlardan uzak durmaya çalış. Bazı kişilerde yoğurt gibi fermente olmuş ve probiyotik gıdalar durumu hafifletebiliyor, bunları da düzenli olarak tüketmeye dikkat et.

 

Çölyak Hastalığı: Eğer çölyak hastalığın var ise glüten tüketmen ince bağırsaklarının yüzeyine de zarar verir. Doğru tanı için doktoruna görün, teşhis bu ise glüten içeren tüm gıdalardan uzak dur ve tabii ki doktorunun önereceği şekilde beslenme düzenini değiştir.

 

Son olarak da hem şişkinlik problemi olanların, hem de olmayan sağlıklı herkesin sindirim sisteminin düzgün bir şekilde işlemesine yardımcı olabilecek bazı tavsiyeleri listeleyip yazımızı bitirelim:

 

  • Su: Bol miktarda tüket, bunun nedenlerine bolca değindik. Vücudunun “ph dengesi”ni sağlamakta da önemli.
  • Lif: Lif = sağlıklı ve düzenli çalışan sindirim sistemi. Ancak dikkat etmen gereken nokta: lif oranını bir anda yükseltme, kademeli olarak beslenme programına lifli gıdaları dahil et.
  • Gazlı ve şekerli içecekler: İyi bir fikir değil. Yukarıda bahsettiğimiz gibi tatlandırıcılı olanlar da buna dahil.
  • Mayalı gıda ve içecekler: Yoğurt, ayran, turşu, boza, kefir ilk akla gelen örnekler. Bu gıdalar, iyi bakteriler (gut flora) için harika. Düzenli olarak tüketmelisin.
  • Stres: Tüm diğer fonksiyonlarını olduğu gibi sindirimi de negatif etkiler. Olabildiğince azalt.
  • Tuvalet ihtiyacını ertelemek: Her şeyin bir zamanı ve nedeni var. Sindirim ve boşaltım sisteminin düzenli fonksiyonu için çok önemli bir konu.
  • Kahve: Antrenmanlarda performans artırıcı olduğunu biliyorsun. Kahve aynı zamanda sindirim ve boşaltım sistemlerine de yardımcı olur. Pek çok kişi, kahve içtikten sindirim sistemi harekete geçer.. Ama bu sürekli bardak bardak içeceksin anlamına gelmez. Kendine iyi gelecek miktarı deneme yanılma yöntemiyle bulabilirsin. Tabii ki burada sade kahveden bahsediyoruz J

 

İyi sporlar!

 

 



PAYLAŞ
2 YORUM
Ebru Gürses | 20 Aralık 2016, 11:58 - Cevapla

Teşekkürler.

Leyla yalman | 4 Ocak 2017, 10:50 - Cevapla

Verdiğiniz bilgiler harika . Süpersiniz.Benim spor sonrası siyatik tarzı bacağımda (kalçama yakın) olan acıma ve çekilme gibi ağrım vardı, 3.1.2017 tarihinde Podium AVM deki Mac-fit te hocalarımızdan birisine bu sorun için ne gibi hareket etmem gerektiği yönünde soru sordum. Adının Yasin olduğunu öğrendiğim eğitmen bana yapacağım ekzersiz hakkında bilgi verdi hatta fazlası ile anlayabileceğim tarzda .Çok memnun oldum.Kendisine sizlerin nezdinde tşk. ederim.İyi ekipmanlar kadar iyi ve donanımlı antranörlere de ihtiyaç herzaman var.

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER