2017 Fitness Trendleri

Uzman kadrosu ile MAC Academy henüz yeni karşıladığımız 2017 yılının fitness trendlerini açıkladı. Bu yıl herkesin sevebileceği antrenman alternatifleri artıyor, spor ile kimsenin arası açılmıyor. Listemize göz at, favori antrenmanını belirle ve hemen harekete geç!

1. Vücut Ağırlığı ile Yapılan Egzersizler

Son yıllarda adından oldukça söz ettiren bu egzersizler ile kardiyo ve kuvvet çalışmalarını birleştirerek hızlı yağ yakabilir, core bölgendeki kasları güçlendirirken vücudunun esnekliğini artırabilir ve daha iyi bir vücut dengesine sahip olabilirsin. Üstelik hiçbir ekipmana ihtiyacın olmadığı için antrenman yapmamak için bahanen de olmayacak.

evde-vu%cc%88cut-gelis%cc%a7tirme

2. Personal Training (Özel Ders)

Profesyonel eğitmenler tarafından; kişinin sağlık durumu, fizyolojik ve psikolojik durumu, alışkanlıkları, yaşam tarzı ve spor geçmişi dikkate alınarak hazırlanan egzersiz programları, motivasyonunu zirvede tutmak için en etkili çalışma yöntemi.  Bu çalışmada en önemli etken tabii ki seni sürekli takip ve kontrol eden eğitmenin olacak.

En bilge spor arkadaşın seni bekliyor. :)

find-your-trainer

3. İleri Yaştakiler için Egzersiz Programları (+50)

“Bu yaşta da spor yapılır mı?” Deme! Özellikle düşük tempoda yapılan kardiyo çalışmaları, kas dayanıklılığının ve vücut esnekliğinin artırılmasının hedeflendiği çalışmalar bu programlarda öne çıkıyor. İleri yaşlardaki bireyler çalışma hayatının temposundan uzak, zaman problemi yaşamadan, egzersizi hayatınızın bir parçası haline kolaylıkla getirebilir. Küçük gruplar halinde ve eğitmen önderliğinde yapılacak çalışmalar hayat kalitesini artıracaktır.

clip_image005

4. Grup PT

İki ya da daha fazla katılımcı ile aynı anda bir ya da daha fazla özel eğitmen eşliğinde yapılan egzersiz programlarıdır. Eğer fitness geçmişin var ise, bu programlar sana daha uygun olacaktır. Tek başına antrenman yapmayı sevmiyorsan bu seçenek tam da sana göre!

clip_image006

5. Fonksiyonel Fitness

Ek ağırlıklar kullanarak ya da kendi vücut ağırlığınla yapabileceğin bu tür antrenmanlara başlamadan önce mutlaka sağlık durumunun hangi tür çalışmaya uygun olduğu kontrol edilmelidir.

Vücutta özellikle omurga kaslarının ve buna bağlı olarak bütün kas gruplarının çalıştırıldığı fonksiyonel fitness; denge, çeviklik, koordinasyon ve dayanıklılık kazandırır.

Bonus: Kendi vücut ağırlığınla yapacağın antrenmanlarda sakatlanma riski ek ağırlık kullanacağın antremanlara göre %80 daha azdır.

clip_image007

6. Yüksek Şiddetli Aralıklı Çalışma (H.I.I.T)

En basit şekli ile anlatmak gerekirse, hafif bir ısınmadan sonra birden yüksek şiddetli kısa bir çalışmaya geçecek daha sonra tekrar belirli bir süreliğine daha düşük çalışma seviyesine ineceksin ve sonra tekrar yüksek seviyeye çıkacaksın. Bu işlem birkaç kez tekrarlandıktan sonra uygun bir soğuma programı ile egzersizi bitireceksin.

Yüksek şiddetli aralıklı çalışmaya başka bir yöntem ise aerobik aralıklı çalışmadır. Aslen bir önceki yöntemle aynı konseptte olan bu yöntemin farkı, çalışma aralıklarının uzun olması ve şiddetinin daha düşük olmasıdır.

Yüksek şiddetli aralıklı çalışma her türlü kardiyovasküler egzersiz için kullanılabilir. Yürümek/hızlı koşmak, yüzmek, bisiklet, ek ağırlıklarla veya vücut ağırlığı ile yapılan antrenmanlara kadar tüm egzersizlerde uygulanabilir.

clip_image008

Yeni yılda hangi egzersiz türünü denemeye kararlısın? Yorumlarda bizimle paylaşmayı unutma.

 

İyi sporlar!

PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER