Şahika Ercümen Survivor Dünyasına Balıklama Dalmaya Hazır!

Şahika Ercümen, ülkemizin son yıllarda yetiştirdiği en önemli sporculardan biri. Su altında neredeyse kırılmadık rekor bırakmayan dünya rekortmeni sporcu, bu kez ülkemizde ve dünyada oldukça sevilen bir yarışma olan Survivor’da boy gösterecek. Heyecanla beklenen yarışmanın 2017 kadrosunda ünlüler takımında yer alacak olan Ercümen, Survivor’da hedeflediği sonuçlara ulaşabilmek için hazırlıklarını MAC’ta gerçekleştirdi. Bu zorlu maceradan önce, MAC Team sporcularımızdan Şahika ile Survivor için hazırlıklarını yaparken buluştuk Adadaki zorlu koşullar ve oyunlar için MAC Kanyon’da Salim Çubuklu ile yaptığı antrenmana konuk olduk. Yarışmaya katılma sürecinin nasıl şekillendiği ve ne gibi hazırlıklar yaptığı ile ilgili tüm merak edilenleri FitBlog için yanıtladı.

MAC Kanyon Personal Trainer’ı Salim Çubuklu’nun Şahika Ercümen’i nasıl çalıştırdığını merak ediyorsan, tüm ipuçları için okumaya devam et.

Wall Squat

Bacak kaslarını statik duruşta aktif bir şekilde çalıştıran bu egzersiz; stabilizasyon, kuvvet ve dayanıklılığı artırır.

Antrenman sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar; kalça ve bacakların üst kısmının yerle paralel olması, sırtın duvara tamamen yaslanmasıdır.

Wall squat hareketi ile squat pozisyonunda statik bekleyerek bacak, kas ve kuvvet dayanıklılığını artırabilirsin. Hareketi zorlaştırmak için bacak üzerine 15 kilogramlık ağırlık koyarak vücut direncini yükseltilmiş olursun.

sahikawall

Farmer Carry

Vücudun üst kısmı başta olmak üzere, bacak ve karın bölgesini aktif şekilde çalıştıran Farmer Carry hareketi aynı zamanda dayanıklılığı ve kuvveti artırır.

Antrenman sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar; ağırlıkları doğru postürü bozmadan maksimum hızda taşımaktır.

15 +15 kilogramlık ağırlıklarla üst vücut kuvvetini, bacak kuvvetini ve patlayıcı kuvvetini geliştirmek için hareketi egzersiz programına dahil edebilirsin.

sahikafall

Lunge

Lunge hareketi, kalça ve bacak kaslarını çalıştırır. Aynı zamanda kuvvet, dayanıklılık, denge ve stabilisazyonu geliştirir.

Antrenman sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar; karın kaslarını aktif tutarak doğru postürü bozmadan hareketi yapılması ve diz bacak açılarının uygun olmasıdır.

Vücudun en büyük kas grubu olan bacaklardaki kas dayanıklılığını hareket süresini uzun tutarak arttırabilir, böylece vücudun genel dayanıklılığına olumlu katkı sağlayabilirsin.

sahikalunge

Band Sprints

Band Sprints egzersizi core bölgesi ve bacakları aktif olarak çalıştırır. Bunun yanında hızı geliştirir, kuvvet ve dayanıklılığı artırır.

Antrenman sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar; karın kaslarının ve kolların egzersiz esnasında aktif kullanılmasıdır.

Resistance band yardımıyla direnç uygulayarak vücudun bacak ve core bölgesinin aktif şekilde kullanmasını sağlarken böylece hız ve kuvvet arttırmayı hedefleyebilirsin.

sahikaband

 

Dalış rekortmeni Şahika Ercümen, Survivor 2017’de ne kadar başarılı olacak? Açlığa ne kadar dayanabilecek? Bu soruların cevabını çok yakında Survivor’da alacağız ama emin olduğumuz bir gerçek var ki o da MAC’te gerçekleştirdiği hazırlıklarda üst düzey motivasyonuna yakından şahit olduğumuz Şahika Ercümen’in yine en iyisini yapacağı… Survivor maceranda sana başarılar diliyoruz Şahika!

 

Antrenman arasında gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajı izlemek için tıklayın:

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER