Grup Derslerini Denemen İçin 5 Neden

Spor salonuna başladığında seçeneğin bol… İstersen ekipmanlar ile veya serbest ağırlıklarla  ağırlık antrenmanı yaparsın, istersen koşu bandında kulaklığını takıp ter atarsın, istersen de TRX, Yoga, Kickbox, GFX ve pilates gibi sayısız çeşitte grup dersini deneyebilirsin.  eğer iyi bir gözlemciysen spor salonuna giden kişilerin genelde üç şekilde antrenman yaptığını fark edeceksin: Kendi kendine çalışanlar, kişisel eğitmen ile çalışanlar ve grup derslerine girenler. Bunların hepsinin kendine göre artıları olsa da yapılan araştırmalarda değişik grup derslerini tecrübe etmenin, egzersiz alışkanlığı oluşturmada en etkili yöntemlerden biri olduğu görülmüş. Peki grup dersleri nasıl oluyor da bu kadar etkili sonuçlar verebiliyor?

İşte grup derslerine katılmak için 5 sebep:

Neden 1: Çeşitlilik – Hoşuna giden aktiviteyi bulma şansı

Egzersizi sürdürebilmenin bir numaralı şartı keyif almaktır. Grup dersleri sana deneyebileceğin onlarca değişik aktivite sunar. Mutlaka her aktivite hoşuna gidecek diye bir şart yok. Belki spinning dersine gireceksin ve hiç sevmeyeceksin. Bir de kickbox dersini deneyeceksin ve ona bayılacaksın. İşte bunu anlamanın ve hoşuna gidenleri bulabilmenin tek yolu değişik aktiviteler denemek. Grup dersleri de sana bu fırsatı fazlasıyla sağlar.

Neden 2: Eğlence

Çocukken oyun parklarında ne kadar eğlendiğini hatırlıyor musun? Arkadaşlarınla oynamak, kendi başına bir köşede oynamaya göre muhtemelen çok daha eğlenceliydi. Yetişkinler için de aslında bu böyle. Grup egzersizlerini, derse katılan diğer kişilerle beraber zorlanarak, gülerek, hep beraber terleyerek yapmak insan doğasındaki paylaşma ve sosyallik duygularını harekete geçirir. Bu da hem daha iyi zaman geçirmemizi hem de bu aktiviteyi tekrar yapmak istememizi sağlar. Zamanın nasıl geçtiğine şaşırabilirsin.

Her ne kadar grup derslerinin gücü, kondisyonu, esnekliği, dengeyi artırma gibi gizli amaçları olsa da bunu fark bile etmeyebilirsin. Örneğin  pek çok kişi yogaya esnekliğini artırmak için değil, stres seviyesini azaltıp kendini yenilenmiş gibi hissetmek için giderken, Zumba dersine giden pek çok kişi de kalori yakmaktan çok dans edip eğlenmek için gidiyor!

Neden 3: Düşünme, planlama, not alma gerektirmemesi

Hiç spor salonuna gidip de bugün ne yapsam diye düşündüğün oldu mu? Sıkı bir şekilde takip ettiğin bir planın yoksa, plansızlık da motivasyonu en kolay kıran nedenlerdendir. Grup derslerini kapsamlı eğitimler almış egzersiz eğitmenleri verir ve sana hareketleri nasıl, ne zaman, hangi sırayla ve nasıl yapman gerektiğini tek tek anlatır ve gösterirler. Bu da işini çok kolaylaştırır. Hem de arada dikkat etmen gereken noktaları da görme şansın olur.

Diğer yandan da not alman gerekmez, bir sonraki antrenmanda ne yapmam lazım diye de düşünmezsin. Tek yapman gereken ders saatinde sınıfta olmak, bu kadar!

Neden 4: Daha Etkili Bir Antrenman Yapmak

Tahmin edelim: %90 ihtimalle yalnız egzersiz yaparken kendini yeterince zorlamıyorsun ve gereğinden uzun dinlenme araları veriyorsun. Grup derslerinde ise süreyi ve şiddeti eğitmen ayarladığından kaçışın yok! Çok daha etkili bir antrenman yapma ihtimalin oldukça yüksek.

Bunun için mutlaka değişik eğitmenler dene ve seni en çok motive edenleri bul. Bazılarımız kritik anlarda yüksek sesle neredeyse bağırarak motive eden eğitmenlere ihtiyaç duyarız, bazılarımıza bu biraz fazla gelebilir J

Neden 5: İyi Olduğun Alanları Keşfetmek

Denediğin değişik dersler arasında mutlaka daha hızlı gelişme gösterdiklerin olacak. Bu da seni motive edecek ve muhtemelen bu derslere daha fazla önem vermeye başlayacaksın. Hızlı gelişim ise kendini daha iyi hissetmene sebep olacak. Nereye varmaya çalıştığımızı tahmin edebiliyorsun değil mi? Evet, egzersizi hayatının bir parçası haline getirmeye başladın bile!

Tüm bu nedenlere şunu da ekleyelim. İddiaya gireriz ki günlük hayatında oldukça stres vardır. Pek çok kişi fark ederek ya da etmeden bundan kaçabilmek için kendini sağlıksız yemeye veriyor.  Bu  anlık tatmin sağlasa bile vücuda olan etkilerinden dolayı hissedilen stresin aslında kartopu gibi büyümesine neden oluyor. Stres ile en etkin başa çıkma yollarından biri ise  keyif aldığın ve seni fiziksel olarak zorlayacak aktivite yapmak. Bunun uzun dönemde vücuttaki kortizol (stres hormonu) miktarını direkt azaltıcı bir etkisi bulunmakta.

Bu arada, grup derslerine başlarken belki başkaları ile birlikte bilmediğin bir ortama girmekten çekinebilirsin. Sana şunu söyleyelim, sınıfta ilk kez giden tek kişinin sen olma ihtimali yok denecek kadar az, katılanların çok büyük bir kısmı da başlangıç seviyesinde olacak. Ayrıca insanların birbirini nasıl desteklediğini ve pozitif enerji saçtığını görünce keşke daha önce deneseymişim diyeceksin. O zaman bekleme ve hemen hareket geç!

Etiketler:


PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER