Tüm Vücut Antrenmanı için Egzersiz Önerileri

Spor için bahanelere yer vermediğimizi artık biliyorsun!

Haftada 1 veya 2 gününü spora ayırabiliyorsan senin için en ideal program daha kısa sürede sonuca ulaşmanı kolaylaştıracak tüm kas gruplarının çalıştırıldığı antrenmanlar olacak.

Tüm vücut antrenmanları egzersizler arası dinlenme sürelerinin kısa tutulup antrenman şiddetinin maksimuma ulaştırıldığı antrenman türüdür. Aynı zamanda metabolizma hızının yüksek kalmasına ve yağ yakımının artmasına yardımcı olur. Antrenmanın boyunca çoklu kas ve eklem gruplarını çalıştıran egzersizler seçerek ilerlemek senin için verimli olacaktır. Birbirini takip eden her egzersizde farklı bir kas grubunu çalıştırmayı denemelisin. Böylece dinlenme sürelerini kısa tutmana rağmen kas gruplarının yorulmasını engelleyebilirsin.

Tüm vücut antrenmanı için sana yardımcı olacak 8 ayrı egzersizden oluşan bir seri hazırladık, hazırsan başlayalım.

1.JUMPING JACK

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 tekrar, orta seviye için 30 tekrar, ileri seviye için 40 tekrar uygulanmalıdır.

2.DUMBELL SUMO SQUAT

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 sn, orta seviye için 30 sn, ileri seviye için 40 sn uygulanmalıdır.

3.KNEELING PUSH UP

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 sn, orta seviye için 30 sn, ileri seviye için 40 sn uygulanmalıdır.

4.CRUNCH

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 sn, orta seviye için 30 sn, ileri seviye için 40 sn uygulanmalıdır.

1 dk dinlen…

  1. JUMPING JACK

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 tekrar, orta seviye için 30 tekrar, ileri seviye için 40 tekrar uygulanmalıdır.

  1. BODY WEIGHT BACK LUNGE

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 sn, orta seviye için 30 sn, ileri seviye için 40 sn uygulanmalıdır.

  1. BENTOVER BARBELL ROW

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 sn, orta seviye için 30 sn, ileri seviye için 40 sn uygulanmalıdır.

8.PLANK

Egzersiz başlangıç seviyesi için 20 sn, orta seviye için 30 sn, ileri seviye için 40 sn uygulanmalıdır.

 

1 dk dinlen…

Antrenman programlarının püf noktası; süreyi ve set sayılarını önceden belirlemektir. Dinlenme süresi özellikle bu tarz tüm vücut antrenmanı programlarında minimumda tutulmalı.

Zamanlamayı doğru yaparak belirlediğin sürede egzersizlerini bitirmek büyük yol kat etmeni sağlayacak.

Sporla kal!



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER