Kilo Vermenin 4 Altın Sırrı

Yaz gelmeden fit olmak, fazla kilolarından kurtulmak istiyorsun. Paylaşacağımız 4 altın sırrı bu hafta uygulamaya başlarsan hedefine ulaşman mümkün. Alacağın sonuçların %50’sinden fazlası burada beslenme ile ilgili anlattıklarımıza bağlı. Bugün kalori hesabı yapma, proteinini hesaplama gibi matematiksel konulardan değil, sonuç almanı sağlayacak alışkanlıklardan bahsedeceğiz.

1) Küçük değişiklikler büyük sonuçlar getirir.

Çok kişinin farkında bile olmadığı bir nokta bu. Her gün yaptığın ve zayıflama hedefinin aleyhine çalışan o kadar çok eylem var ki. Bunları defalarca her gün tekrarlıyorsun. Sadece bazılarını değiştirirsen kendi başına küçük görünse de bir süre sonra etkisi çok büyük olacaktır. Neler gibi mi? Mesela:

  • Her gün içtiğin 2 bardak konsantre meyve suyu, asitli içecekler, taze sıkılmış meyve suyu, meyve aromalı soda vb. yerine su iç. Bu, günde 200 kalori daha az alman, ayda yaklaşık 1 kilo, 6 ayda ise 5-6 kilo vermen demektir.
  • Kahvaltıda tükettiğin bal kaymaktan vazgeç. Sırf bu hareketle 6 ay içerisinde aynı meyve suyunda olduğu gibi 5-6 kilo vermen mümkün.
  • Her gün tükettiğin ekmek miktarını sadece %10 azaltmaya başla. Her gün sadece %10. Bu hiçbir şey değil. Bunu, günde toplam 2-3 dilime inene kadar da sürdür.

su

2) Ne kadar katı ya da ne kadar mükemmel diyet yaptığın değil, ne kadar süre kararlı bir şekilde sağlıklı seçimler yapmaya devam ettiğin sonucu belirler

Bir anda tüm beslenme şeklini değiştirmeye çalışan, hatta kulaktan dolma bilgilerle yediklerini çok azaltan ve katı diyet yaptığını düşünen kişilerin tamamına yakını zayıflamakta başarısız olur. Bir süre sonra metabolizmaları kalıcı olarak yavaşlar ve kilo alımı hızlanarak artar. Diğer yandan sağlıklı alternatifleri aşamalı olarak hayatına sokan, buna alışmaya başlayan ve uzun süre devam eden kişiler kalıcı kilo kaybı sağlarlar. Bu yaklaşım psikolojik olarak da daha rahat olmanı ve uzun dönemde sağlıklı beslenmeyi sürdürebilmeni sağlar.

Bu sağlıklı alternatiflere örnek olarak şunları verebiliriz:

  • Beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmek,
  • Pilav ve makarna yerine bulgur,
  • Yemekten sonra tatlı yerine taze meyve,
  • Atıştırmak için hamur işleri yerine sade yoğurt veya kefir,
  • Kızartma yerine ızgara gibi.

Bunların sadece bazılarını bile hayata geçirebilirsen ve uzun süre devam edersen, ilk maddede bahsettiğimiz etki sayesinde sonuçlar katlanarak artacaktır.

madde22

3) Egzersiz yapmak, sağlıklı beslenme seçimleri yapmayı da kolaylaştırır.

Fiziksel aktivite seviyen ile sağlıklı beslenme eğilimin birbirine paralel gider. Hangi fitness seviyesinde olursan ol egzersiz yaparak terlemeyi sağlarsan, vücudun besin değeri yüksek gıdaları almak, yağlı ve sağlıksız gıdalardan uzak durmak isteyecektir. O kadar çabayı, emeği ortaya koyduğunda ilginç bir şekilde daha sağlıklı seçimlere yönelme eğiliminde de olacaksın. Tam tersini yaptığında ise abur cubur gibi sağlıksız gıdalara yönelirsin. Bu daima böyle.

Bu yüzden aktivite miktarı ile sağlıklı beslenme el ele ilerler ve birbirini destekler. En sevdiğin renklerdeki spor kıyafetlerini giy, en sevdiğin müziği kulağına tak ve terlemenin keyfini çıkar!

karemüzik

4) Seni farklı yapanın o en zorlandığın anlarda yaptığın seçimler olduğunu unutma

Vücudunun tüm gücüyle sana direndiği anlar olabilir. İşte bu anlar karar anlarıdır. Bu anları atlattığında başaramayacağın şeyin olmadığını fark edecek, kendini çok güçlü hissedeceksin. Bu zorlandığın anların sıklığı da zamanla azalacak bize güven.

Böyle durumlarda uygulayabileceğin birkaç strateji paylaşalım. İlk olarak mümkünse bulunduğun ortamı değiştirmeye çalış. Örneğin okul kantinindesin ve karşında özenle dizilmiş börekler, gofret ve çikolatalar var. Bunları görünce lezzetlerini de hatırlaman normal. Böyle durumlarda kantini terk et, açık havada bir tur at, yanına da bir şişe su al. Birkaç dakika içinde o tatları unutacaksın. Eğer ortamı terk etmek mümkün değilse seni tetikleyen durumu başka bir şeyle değiştirmeye çalış. Mesela bulunduğun ortamda tatlı varsa ve şeker krizine girmek üzere gibi hissediyorsan bir bardak büyük koyu kahve, latte, üzerine tarçın dökülmüş elma dilimleri veya bir bardak tam yağlı süt tüket. Böyle deneme yanılma yaparak neyin işe yaradığını bul ve bir sonraki sefere hazırlıklı ol. Genel bir taktik olarak da yememeye çalıştığın gıdaları eve alma. Evde bulundurursan eninde sonunda büyük ihtimalle tüketilir.

kahve

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER