30 Dakikalık Fonksiyonel ve Dairesel Antrenman

Yaz yaklaşırken herkes hedeflediği ve hayal ettiği görünümü elde edebilmek için daha disiplinli bir şekilde spor yapmaya ve beslenmeye başladı. Bu dönemde en çok sorulan soru ise “en kısa zamanda ve en sağlıklı şekilde amacıma nasıl ulaşabilirim?”  oluyor.

Rutin antrenman programlarında genellikle yağ oranını düşürmek isteyenlerin koşu bandında 1-2 saat koştukları, kas kütlesinde artış hedefleyenlerin ise sadece kuvvet antrenmanına odaklandıkları söylenebilir.

Peki, hem ilk defa spor yapacak olanların hem de fitness seviyesi yüksek olanların hedeflerine minimum sakatlık riski ile kısa zaman içerisinde ulaşmalarını sağlayabilecek bir antrenman tekniği yok mu? MACFit Buyaka eğitmenlerinden Kaan Koca’ya göre bu sorunun cevabı “Tabii ki var.” ve “ Bunun için 1 saat koşu bandında koşmak veya saatlerce ağır kiloların altına girmeye gerek yok. Benim önerim fonksiyonel antrenman.”

Fonksiyonel antrenman; vücudun işlevsellik kazanmasını amaçlayan ve tüm vücudu çalıştıracak hareketleri kapsayan hareketlerin ard arda, farklı yoğunlukta ve sürede yapıldığı  bir antrenman disiplinidir. Kaan Koca bu antrenmanın faydalarını şöyle sıralıyor:

Günlük faaliyetleri kolaylaştırır.

Vücudun genel işlevini iyileştirir.

Yaralanma ve düşme riskini azaltır.

Diyabet riskini düşürür.

Esnekliği ve hareket aralığını arttırır, dayanıklılık kazandırır.

Stabilizan kaslardaki gücü geliştirir.

Metabolizma hızını arttırır.

Vücut duruşunu geliştirir.

Obeziteyi önlemeye yardımcı olur.

Denge kaybı, esneklik, motor becerileri ve gücü gibi yaşlanmanın bazı olumsuz etkilerini azaltır.

Artrit ağrısı, sırt ağrısı, boyun ağrısı ve diz problemlerini azaltmaya yardımcı olur.

Kaan Koca’nın önerisi; fonksiyonel ve dairesel antrenmanlarda vücut ağırlığını kullanmak ve serbest ağırlıkların kullanıldığı hareketleri seçmek kişiyi amaca daha çok yaklaştıracağı için bu hareketleri tercih etmek.

tablo2

 

Seçtiğin 5 hareketi 6 tur yaparak 30 dakikalık bir antrenman programı yaratabilirsin. Ancak herhangi bir sağlık problemin varsa profesyonel birinden destek alman senin için çok daha yararlı olacaktır.

Her yapacağın antrenman öncesi ve sonrasında ısınmayı, esneklik çalışmalarını da sakın ihmal etme.

Bu antrenman tekniğini kullanarak yağ oranını düşürebilir, kas kütleni ve en önemlisi dayanıklılığını arttırabilir, sakatlık riskini de en aza indirebilirsin.

Kaan Koca’nın mesajı ise şöyle; Hedeflerin için asla pes etme!

Instagram: https://www.instagram.com/kaankocaofficial/

E-mail: kaankoca.official@gmail.com

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER