Kadınlar için Kilo Vermeye Yardımcı Beslenme Tavsiyeleri – Bölüm 1 

Yaş ilerledikçe vücuttaki kas kütlesi azalır ve metabolizma da gittikçe yavaşlamaya başlar.

35 yaşındaki biri 25 yaşındaki haline göre günde 100-200 kalori daha az harcamaya başlar ve beslenme düzeninde hiçbir değişiklik yapmasa da yılda 3 ila 5 kilo alabilir.

Bu nedenle belli bir yaşın üzerine çıktığında beslenmene çok dikkat etmelisin. Eğer kalori kontrolünü öğrenir ve iyi yönetirsen, hem mevcut kilonu korur hem de kolay bir şekilde kilo verebilirsin. Özellikle aşağıdaki noktalara dikkat et:

  • 35 yaş üzerindeki bir kadının sağlıklı şekilde kilo vermesi için günde 1200-1500 kalori alması uygundur. Bu miktarı aşmadığından emin ol.
  • Aldığın toplam kalori miktarı kadar kalori kaynaklarını da kontrol altında tutmalısın. Toplam kalorinin %50-60’ını karbonhidratlardan, %20-30’unu proteinlerden ve kalanını yağlardan almalısın. Bu besin gruplarındaki sağlıklı alternatifler için tıkla.
  • Kalori alımını 700-800’lere indiren şok diyetlerden uzak dur, bu tip uygulamalar hormonal fonksiyonlarını olumsuz etkiler ve sağlığını tehlikeye atabilir.
  • Kalori kontrolünü devam ettirirken kemiklerinin güçlü olması, hormonal fonksiyonlarının yerinde çalışması için mutlaka tüketmen gereken demir, kalsiyum ve folik asit gibi besinleri almayı ihmal etme. Kalsiyum için süt, peynir, yoğurt, demir için et, tavuk, fasülye, folik asit için de nohut, mercimek, ıspanak, avokado, brokoli gibi gıdaları tüketebilirsin.
  1. bölümde uzak durman gereken gıdaları ve sağlıklı alternatifleri paylaşacağız. Bizimle kal.

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER