Kadınlar için Kilo Vermeye Yardımcı Beslenme Tavsiyeleri – 2

Kilo vermeye çalışırken dikkat etmen gereken diğer konu boş kalori içeren ama keyif seviyesi yüksek gıdaları belirlemek ve bunların yerine başka şeyler koymaya çalışmak olmalı. İşte en yaygın boş kalori depoları ve sağlıklı alternatifler:

Patates cipsi ve diğer cipsler:
Bol miktarda nişasta içerir, çıtır dokulu ve bol tuzlu olduğu için yerken sana  mutluluk verir. Bunun yerine boylamasına ince doğranmış, üzerine limon sıkılmış ve çok az tuzlanmış bir adet havucu ya da turpu dene.
Sütlü Tatlılar: 
Süt-tereyağı-şeker üçlüsünün yarattığı kremalı ve yoğun dokusu ile seni hipnotize edebilirler. Bunların yerine bir elmayı soy ve küçük küçük dilimle. Bir kaseye koy, üzerine bir miktar soğuk sütü gezdir ve biraz da tarçın ekle. Sadece elma yerine yarım elma ile yarım muzu da deneyebilirsin. Bu da yerken sende benzer hisleri uyandıracaktır.

Çikolata:
Yine sütlü tatlılara önerdiğimiz alternatifi uygula ama tarçın yerine kakao tozu kullan. Sütü az kullan ki kakaonun yoğun lezzeti seni çikolataya benzer bir şey yediğine inandırsın. Elmanın da tatlı olmasında bir sakınca yok J .

Kolalı içecekler:
Bunların yerine içine birkaç ince dilim portakal atılmış (ya da limon, salatalık da olabilir) su tüket. Diğer sağlıklı ve düşük kalorili içecek seçenekleri ise kefir, ayran ve sade maden suyu olabilir. Meyve suyu yine çok şeker içerir, iyi bir seçenek değil.
Pizza- pide:
Burada uzak durman gereken pizzanın/pidenin hamur kısmı ama sağlıklı malzemeleri yemek serbest. Bu lezzetten mahrum kalmamak için bir adet büyük mantarın içini domates, biber, az rende kaşar, biraz sarımsak, kekik ile doldurup, fırınla.

Yazımızın 3. Bölümünde ise örnek beslenme programımız seni bekliyor. Takipte kal.


PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER