Kadınlar için Kilo Vermeye Yardımcı Beslenme Tavsiyeleri 3

Kalori alımını kontrol altına aldın, sağlıklı atıştırmalıklar da tamam. Son olarak dikkat etmen gereken konu beslenmeni sürdürülebilir bir sisteme oturtmak. Yemeklerini mümkün olduğunca aynı saatlere denk getirmeye çalış, böylece vücudun ne zaman kalori alacağını tahmin eder ve beklenti yaratmaz. Bu da yağ depolama eğilimini azaltır.

Beslenme programında lif ve proteini daha yüksek gıdalara yönelmen en doğru seçimdir. Bu nedenle özellikle etli veya tavuklu sebze yemekleri idealdir. Ekmek, makarna ve pirinç gibi bol karbonhidratlı yiyecekler yerine etli kuru fasulye, tavuklu ızgara sebze gibi seçenekler kilo vermeni oldukça kolaylaştırır.

İşte örnek öğünlerle bir günlük beslenme listesi:

Kahvaltı

Alternatif 1: Menemen veya sebzeli omlet, bir dilim tam tahıllı ekmek, şekersiz çay.

Alternatif 2: Az zeytinyağı ile yapılmış sahanda yumurta, söğüş domates ve salatalık, şekersiz çay.

Öğle ve Akşam Yemeği

Alternatif 1: Izgara tavuk veya et yanında haşlanmış veya ızgara sebzeler

Alternatif 2: Etli veya etsiz kuru fasulye yanında ev yapımı yoğurt ve turşu

Alternatif 3: Mercimek çorbası ve etli veya etsiz bir sebze yemeği

Bu alternatiflerin yanında her zaman bol yeşillikli bir salata tüketebilirsin.

Özetle, kilo vermek için kalori miktarını doğru ayarlamak, kalori kaynaklarını doğru seçmek ve sürdürülebilir bir beslenme programı takip etmek olmazsa olmaz.  Çok iddialı ve kısıtlayıcı diyetlerden uzak dur, amacın daima uzun soluklu ve sürdürebileceğin beslenme alışkanlıkları inşa etmek olsun.



PAYLAŞ
1 YORUM
Ayla Ünalp | 4 Temmuz 2017, 00:19 - Cevapla

Teşekürler

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER