Yüzme Stilleri

Tüm yılın yorgunluğunu atmak, dinlenmek ve eğlenmek için geri sayım başladı.

Tüm yıl beklediğin yaz tatili çok yakında! Deniz kenarında yazın keyfini çıkarırken spora ara vermeden formunu korumaya devam edebilirsin. Bunun için sadece yüzerken bilinçli olman yeterli, MACFit Ortaköy’den Furkan Mert Yapıcı senin için yüzme stillerini anlattı ve özel bir antrenman programı hazırladı.

Serbest Stil
Serbest stilde önemli nokta elleri kapalı tutmaktır. Çünkü parmaklar açık olduğunda suyu yeterince itmek ve hızlı gitmek için gereken kuvveti almak mümkün olmayabilir.
Serbest stil, bacakların sıkılaşmasını ve omuzların şekil almasını sağlar. Uygulaması kolay olduğu için de uzun süreli yapılabilir.
1 saat boyunca serbest stilde yüzerek yaklaşık 470 kalori yakabilirsin.
Sırt Üstü
Sırt üstü yüzmek serbest stile göre daha yorucu; fakat bel fıtığı, kireçlenme, skolyoz gibi rahatsızlıkları olanlar için çok uygun bir yüzme stilidir. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, popoyu üste doğru çekerek vücudu düz tutmaya özen göstermektir. Sırt üstü yüzme özellikle omuz, basenler ve karın bölgesindeki kasları çalıştırır.
1 saat boyunca sırt üstü yüzerek yaklaşık 510 kalori yakabilirsin.
Kurbağalama
Kurbağalama diğer yüzme stillerine göre daha çok kalori yaktıran ancak biraz daha zor olan ve kondisyon gerektiren bir yüzme stilidir. Ayaklar aynı bir kurbağanın hareketlerini andırır ve kollar sık aralıklarla öne doğru uzatılarak yapılır.
Kurbağalama stili en çok kol ve bacak kaslarını çalıştırır. İç bacaklarda ve kollarda biriken yağları eritmek, bu bölgeleri sıkılaştırmak için ideal bir yüzme şeklidir.
1 saat boyunca kurbağalama yüzerek yaklaşık 550 kalori yakabilirsin.
Kelebek
Kelebek en zor yüzme stilidir ve genellikle profesyonel yüzücüler tarafından tercih edilir. Kelebek stilde iki kol aynı anda su yüzüne çekilir ve alınan kuvvetle vücut öne doğru atılır.
Kelebek stili tüm vücudu sıkılaştıran yüzme çeşididir... Kondisyonunuz iyiyse bir süre bu stilde yüzmeniz oldukça yararlıdır.
1 saat boyunca bu stilde yüzmek imkansız. Eğer 10 dakika yüzebilirsen yaklaşık 100 kalori yakabilirsin.

Bonus:

Her gün 45 dakika sürecek yüzme antrenmanını da aşağıda bulabilirsin. :)

FitBlog Yuzme Tablo-1



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER