Sağlıklı ve Serinletici Atıştırmalıklar – 1

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin olmazsa olmaz kuralının ara öğün tüketmek olduğunu artık bilmeyen yoktur.

Kan şekerini düzenlemek, ana öğünlerde çok fazla besin tüketmemek, besinlerin sağladığı termik etkiyi artırarak metabolizmayı hızlandırmak gibi pek çok faydası bulunan ara öğünleri sıcak havalarda da atlamamak için birbirinden lezzetli ve serinletici tarifler seni bekliyor!

 

İpucu: Yoğurt; içerdiği protein ile tok tutar, kalsiyum ile yağ depolama hızını düşürür, probiyotikler ile sindirimine iyi gelir.
İpucu: Mevsiminde tüketeceğin meyveler yapay üretim takviyeleri içermediğinden besin değerleri yüksektir ve çok daha sağlıklıdır.
İpucu: Ayranını kendin hazırladığında daha az tuzlu ve sağlıklı olacaktır.
İpucu: Kırmızı olan sebze ve meyveler “likopen” denilen, kalp-damar sağlığı için çok güçlü antioksidanları içerir.
Not: Likopen hafif ısısal işlem uygulandığında daha aktif hale gelir, ısıtarak da tüketebilirsin.
İpucu: Smoothie hazırlarken dikkat etmen gereken içerdiği meyve miktarıdır. Meyve miktarı çok olan smoothie’ler, bol kalorili ve glisemik indeksi yüksek içecekler haline gelir. Bu durum kilo verme sürecini olumsuz etkileyebilir. Spor esnasında ani kan şekeri düşmelerine sebep olabilir.
İpucu: Lif açısından oldukça zengin olan muz, tok kalma süreni uzatacağı gibi spor öncesi enerji sağlar.

 

 



PAYLAŞ

YORUM YAP

İşaretli alanların doğru doldurulduğuna emin olunuz.

E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

Haftalık güncel içerikleri takip etmek için e-bültenimize üye olabilirsin.

GÖNDER